Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

raf

jean misschien te laat maar je kunt afdekken met watjes (zo van die pads)
als je niet direct op de watte spuit dan dringt de verf niet door
en je kan ze er daarna veel makkelijker vanaf halen dan plakband
zilverpapier kan ook een oplossing brengen
kun je stevig vast drukken en daarna terug verwijderen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Raf, de schade aan de lantaarntjes kwam niet van de bescherming, maar omdat ik met het gebouw wat moest jongleren in de spuitcabine.
Maar schade is voorlopig weer hersteld.  Hopelijk let ik nu beter op.
Want er is nog wat manueel schilderwerk (ramen, deuren, arduin, zandsteen) ...

Deze late namiddag en avond andere activiteiten gehad, dus nu even proberen nog wat achterstand in te halen, voor ik mijn bed induik  ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Tijd om in bed te kruipen.

- Spoorgevel is aan binnenkant gezwart, om licht tegen te houden,
- raamwerk is geschilderd (enkele ramen moeten hersteld worden (enkele stijlen zijn riebedebie)
- stuk van het arduinwerk heeft een eerste laagje.

Als het morgen deze voormiddag zo blijft vorderen, is het in de namiddag dakje bouwen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3935
Alweer even het penseel laten gaan ...
De spoorgevel begint wat kleur te krijgen ...



Styreenwit is subtiel vervangen door ivoorwit, white Gray en Pale Grey Blue.
Schilder twijfelt nog, of de horizontale en vertikale blokkenrijen een licht tintverschil zouden mogen krijgen ...

Het werk is nog niet gedaan, maar de bouwmeester kijkt tevreden toe  :)
De dakwerkers zijn de ladders en leien al aan het aansleuren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Persoonlijk zou ik toch een kleur nuance toepassen...

Chrisrail

#3937
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

marc goovaerts

Het zijn geen blote stenen, dus dezelfde kleur lijkt ook logisch. Misschien een lichte wash...

Martin Welberg

Ken het prototype niet maar is het in z'n geheel gestuct ?

Steam.N

Yep, Martin.
Wat ik dacht was, om niet met een andere kleur te experimenteren, maar met zwarte wash wat roetsporen te simuleren.
Hierbij zouden de randen van de blokken automatisch wat nadruk krijgen.
Gebouw is in NEEB maximaal 10 jaartjes oud, dus geen zware verwering (geen auto's of zware industrie in de buurt), maar wel sporen van het stoombedrijf ...

Als je nĂș in bv Antwerpen rondkijkt, zie je ook dergelijke gevels.
Sommige zijn egaal qua kleur, sommige geven de blokken een licht afwijkende tint.
Dus het gaat om artistieke vrijheid, gezien postkaarten uit NEEB geen uitsluitsel geven.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Lichte wash met een zwart / gebrande omber...en dan een drybrush met de grondkleur (die volgens mij niet spierwit is) zet de diepen wat aan en de hogen dan in de highlight..

Steam.N

Yep.  Zou moeten lukken.  Thanks !
Ik ga het toch eerst even op een stukje overschot uitproberen ;)
Zou zonde zijn van de gevel, als ik het fout aanpak ...

Dakwerken gestart.
Voorkant gaat redelijk goed, achterkant is nogal wat paswerk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Testje kan geen kwaad, zou zonde zijn als je opnieuw zou moeten schilderen..

Steam.N

#3944
Twee derden van het onderdak van het station is geplaatst.
Nu is het tijd om de kromgetrokken dakkapellen te rechten ...
Eerst een reeks interne verstevigingen plaatsen ...
Dit vertraagt de werken wel ...

Het laatste derde van het dak is wel een stukje complexer ...
Gelukkig maakte ik een tijdje geleden al een eerste benadering.



Die moet ik nu hermaken, met hier en daar wat bijsturingen ...

Tijdens wachttijden wordt gesleuteld aan de inplanting van de loods ...
Ook mijn grassmaster eens vastgepakt, pakjes met vezeltjes bekeken, een boompje "geplant"...
Het kriebelt ...
Bijna tijd om zichtbare veranderingen op die multiplex plaat   :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }