Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

 ;D ;D ;D
Wie weet wat komt er nóg op me af  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 augustus 2014, 23:42:56 PM
eerst ingenieur en nu al wisselagent wat ben jij een veelzijdig zeg ! ;D
Citaat van: Steam.N op 21 augustus 2014, 23:51:16 PMWie weet wat komt er nóg op me af  ;D

Scenarist  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 22 augustus 2014, 01:23:51 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 augustus 2014, 23:42:56 PM
eerst ingenieur en nu al wisselagent wat ben jij een veelzijdig zeg ! ;D
Citaat van: Steam.N op 21 augustus 2014, 23:51:16 PMWie weet wat komt er nóg op me af  ;D
Scenarist  ::)

En mijn woorden waren nog niet koud ...  ::) ::) ;

Ondertussen derde wissel toch ook maar in orde gebracht.
Nog drie van de zes moteurekes te gaan ...  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean is de spanning al zo hoog dat je de nachten doorwerkt?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterVG

Een beetje laat doordat ik druk aan het werk was pas nu ontdekt. Een prachtige samengestelde rolbareel. Prachtig werk mannen. Tof dat de stoomtijd ons zoveel inspiratie brengt. Nu kan ik niet anders dan de expo in Leuven te bezoeken.

Steam.N

Citaat van: Michael op 22 augustus 2014, 06:44:38 AM
Jean is de spanning al zo hoog dat je de nachten doorwerkt?

Moest iets vroeger op stap dan anders (dat is normaal 05:00)  ;)
Ik heb wel méér dan 24 uurtjes per dag dag nodig ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Net terug van twee dagen uitregenen in Amsterdam ...
Dus deze avond de voetjes wat rust geven, en morgenvroeg er alweer volop tegenaan  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Uitgeregend? Dat is jammer - ik had gehoopt op uitgewaaid ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 24 augustus 2014, 00:33:21 AM
Uitgeregend? Dat is jammer - ik had gehoopt op uitgewaaid ;)  ;D

Tja, dat was er ook bij ...
Gelukkig waren er gisteren ook wat drogere momenten, waardoor ik toch ook wat méér gezien heb dan de onderkant van de paraplu  ;D




Nu terug de NEEB-draad opnemen.  Ikke blij  :) :) :)

De engelsman is terug bedraad, en op de module geplaatst.
Lijm moet nu drogen, dus even terug wat anders:
- glaspartij van de spoorkap afwerken
- houten dwarsliggers plaatsen en schilderen
- perrons bouwen
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Amai dat is nou pech hebben Jean.
Vanaf vandaag wordt het wat mooier (in iedergeval droger) weer.
De temperatuur blijft nog wat achter maar de grote hoeveelheden regen zijn we voorlopig gelukkig van af.

grt Piet.

Steam.N

Even uitblazen ...

Eén sectie van de glaspartij voor de top van de spoorkap was al enkele dagen klaar.
60 (door me eerder reeds geschilderde) stripjes van 0.5x0.28mm op transparant gelijmd.
Deze middag die sectie nog eens vastgepakt.
Ontgoocheling: blijkbaar is de verf aan de zijkantjes van de strips (0.28mm hoog) op veel plaatsen verdwenen (door het lijmen, denk ik).

Dus met een fijn penseeltje, met de losse hand, de helft van de stripjes bijgewerkt, zonder te smossen op de transparant.
Straks andere helft.
Het leek me eerst een onmogelijke taak, maar het valt mee.  Spijtig van de tijd die ik hieraan moet besteden, maar het is anders geen zicht.

Tweede sectie van de glaspartij (die ik deze namiddag bouwde), ziet er gelukkig beter uit.
Gelukkig slechts hier en daar wat stukjes die moeten bijgewerkt worden.

Overmorgen heb ik alweer extra stripjes in huis, en kan ik aan de derde (van zes) secties beginnen.

Nu even eten.
Daarna de stripjes, daarna de servo's van de engelse wissel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

waarmee lijm je die, Jean?

Steam.N

Tamiya Extra Thin Cement.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Zou het ook met Micro Crystal Clear gaan? Maakt geen vlekken en droogt transparant. En tast geen verf aan of plastic.
Of trap ik hier een open deur in?

Steam.N

Ik ben met Kristal Klear begonnen, maar dat ging me absoluut niet goed af, met die dunne stripjes.
Daarom Tamiya gebruikt.

Nadeel van Tamiya :  als je wat met de transparant torst, komt het styreen hier en daar terug wat los.
Dus ik speel met het idee om met de Kristal Klear een laag te leggen over strips en transparant.
Misschien houdt dat het geheel over langere tijd beter bijeen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }