Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 augustus 2014, 23:43:38 PM


erg te moeten vernemen dat je al zo ver gevorderd bent


ALZHEIMER   ;D

soms spreek ik in raadsels  ;) groeten Peter ;)

Gerolf

Alzheimer LIGHT - daar maak je U niet dik in  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#3767
Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2014, 10:36:12 AM
... maak je U niet dik in  ;)

;D  Nee nee ... niet nodig, want dat ben ik al  ;)  (toch volgens mijn vrouwtjes  ::) )




De dag met veel goeie moed gestart, want de kans is groot dat de dakbedekking van de koepel vandaag een zichtbare vooruitgang gaat maken  :)
Grootste deel van de nodige componenten ligt klaar om gemonteerd te worden.

Derde laatste segment zijraampjes zit in de steigers.



Eens die klaar zijn ...
Yeeehaaa !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Jean,

Hier heb ik één woord voor wauw!
Heb je dat geëtst?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Inderdaad geëtst.
Gezien de dikte 0.1mm is, heeft het plaatje nagenoeg geen sterkte.
Daarom (en omdat de samenbouw de extra afmeting vereist) een styreen-rand van 0.75x0.75mm.
Laatste segment wordt nu samengesteld.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3770
Opbouw is eindelijk gestart ...
Eerste stap: de montage van de centrale dwarsbogen ...



Bouwmethode van de bogen (en hun montage) blijkt nu toch niet ideaal geweest te zijn:
de toppen van de bogen hebben niet altijd de juiste tussenafstand  ::)

Betekent dus dat de dwarsbogen niet altijd juist zitten ...
Hoe dat nu weer mogelijk is ... zo'n gemakkelijke opdracht verprutsen ...
Niets aan te doen: nu een (niet te opvallende) oplossing uitwerken  ;)

Dit is wel een tricky fase, omdat de contactpunten erg klein zijn, en de sterkte van het geheel maar komt, naarmate de andere componenten mee worden gemonteerd.
Fingers crossed ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Leuke foto, Jean  8)
Ik duim mee voor een geslaagde opbouw  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#3772
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2014, 18:00:30 PM
Leuke foto, Jean  8)
Ik duim mee voor een geslaagde opbouw  :P

Gerolf,  wil je eens tonen welk volgend NEEB-stukje je ondertussen gestart bent ?
Benieuwd de evolutie hiervan te zien !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dit :



... en ik ben vooral benieuwd of ik het gemonteerd krijg
... 28 heel fragiele onderdeeltjes, maar (hopelijk) "samen sterk"  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2014, 18:10:53 PM
... ik ben vooral benieuwd of ik het gemonteerd krijg
... 28 heel fragiele onderdeeltjes, maar (hopelijk) "samen sterk"

Je bent niet de enige  ;)
Alweer etswerk van de hoogste plank !!!
Je hebt mijn volle vertrouwen (en bewondering)  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

fraaie beelden ! trouwens deze moto zou niet misstaan volgens Marc aan uw station, je moet wel eens herrekenen : http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,20760.msg267933/topicseen.html#new
Groeten Peter ;)

Steam.N

Grrmmppffff ....  ;D ;D ;D
Jongens, is dit schaal 1 misschien ?
Erg mooi gemaakt, en als ik mijn tijdsperiode enkele jaartjes uitrek zou het zelfs kunnen passen, maar in N ? ? ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Gerolf, hoe groot is dat stukje dat we zien?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Johan, het basisplaatje nieuwzilver heeft een dikte van  0.1 mm, en de wieltjes hebben een diameter 2.9 mm ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }