Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

SuSke

Mooie prestatie Jean, weer een stap dichter en een volgende te zetten.

We hebben het al gezegd: "you can do it" (of was dat een of andere politieker  ;) ;D )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 24 juli 2014, 16:08:36 PM
Dat zal wel een OEF! gegeven hebben ! Maar er gaan er waarschijnlijk nog wel meer komen hé

OEF-kes hopelijk WEL, en spantjes hopelijk NIET  ;D ;D ;D

@Frans en Gerolf: thanks voor het vertrouwen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

De warmte heeft duidelijk geen siësta effect op Jean.
Terwijl sommigen met hun sombrero liggen te maffen, staat hier duidelijk weer een meesterwerk in de steigers.

Niet versagen,
op naar de oktoberdagen!

;) j.

doomslu

Leuk dat het opschiet en mooie foto, Jean!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

schoepen rad voor een radar boot aan het maken Jean
dus nog 3 te gaan
LOL

schoon werk geleverd
ik denk da ik terug aan de pillen moet gaan bij al dit mooi's
want ik word er depri van LOL
wanneer is het eind september zodat ik terug kan beginnen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

#3620
Eind october: totaal nieuw project  :)
Totaal anders: andere tijd, ander materiaal, andere locatie, andere ... alles  ;D ;D ;D
(eigenlijk start van twee projecten, want kan geen keuze maken ...)

Maar éérst: vechten tegen de bierkaai, om toch maar zover mogelijk te geraken voor Leuven ...  ::) ::) ::)

Oh ja, Raf: géén schoepenbootje  ;D
Profielekes zijn nu écht op op op  ::)

Ho ja: ook nog zeggen: ritme zal iets lager zijn dan NEEB, want vrouwtje beloofd eerst enkele 1:1 projectjes te doen ...
Wordt dus parallel werk, want "eerst 1:1" ... zou wat lang duren vóór nieuwe projectjes van start gaan  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean ik ben eerst benieuwd naar dit project, maar eind oktober een nieuw project??? Alles anders.....ook de schaal? Ben benieuwd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Oepsie ... Schaal is misschien iets dat ik voor één van beide projecten niét ga wijzigen ...
Voor het andere moet ik eerst wat experimentjes doen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 25 juli 2014, 08:02:51 AM
Oepsie ... Schaal is misschien iets dat ik voor één van beide projecten niét ga wijzigen ...
Voor het andere moet ik eerst wat experimentjes doen ...


volgens mij is het volgende project een suikerraffinaderij ! met al diie klontjes die jij reeds spaarde !

groeten Peter ;)


Steam.N

 ;D ;D ;D (van wat er nog niet opgeknabbeld is, bedoel je?)  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Als prachtig uithangbord en instant promotor voor N moet je zeker de schaal niet wijzigen !

Steam.N

#3626
Citaat van: marc goovaerts op 25 juli 2014, 11:19:12 AM
Als prachtig uithangbord en instant promotor voor N moet je zeker de schaal niet wijzigen !

Woorden van lof, die ik ná October mee in overweging zal nemen, Marc    ;)




Soldeerbout wordt even terzijde geschoven: vingertoppen zijn erg pijnlijk, na voor de zoveelste keer hete stukjes messing op de juiste plaats gehouden te hebben ...



Het moeilijkste is het solderen van verstevigingsstrips aan de lange kanten van de bogen ...
Erg precies, zelfs onder de loep moeilijk te zien, moeilijk op de juiste plaats te plaatsen (en houden).
Maar het lukt (al moet ik de messing stukjes af en toe even tot de (@%#$*@) orde manen  ::) )

Gelukkig is het resultaat wel bruikbaar: nog wat vuil en vettig, maar eens een mooi laagje airbrush-verf er op zal zitten ...
De dwarsboogjes zijn, voor zover ik het materiaal mee heb, onderling bevestigd.
De raampjes zijn voor 20% gedaan.

Nu even afwegen wat ik nú ga doen ... (raampjes worden later vandaag natuurlijk verder verwerkt ...  ::) )

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Het is weer indrukwekkend. Wat moeten we daar nog op zeggen ? ? ? ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 25 juli 2014, 15:20:38 PM
Het is weer indrukwekkend. Wat moeten we daar nog op zeggen ? ? ? ?

Dat Jean onze kuisvrouwen mag betalen om telkens dat kwijl op te kuisen.  ;D  8)

Even serieus, Jean, dat is echt modelbouw! Piepklein, je vingers verbranden én toch voortdoen. Chapeau!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

marc goovaerts

Ja, misschien teken je niet zo graag voor je etswerk, maar het resultaat mag menig commercieel merk in HO doen blozen hoor.