Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

marc goovaerts

Stommiteit van die mannen. Maar je hebt dan ook de snelste ploeg van het land hé.

Steam.N

#1321
Marc, dan heb je het ergste nog niet gehoord ...

De architect heeft de aannemer de foutieve plannen gegeven  >:( >:( :-[ :-[ :-[
Plannetje genomen van een standaard gebouwtje van het Belse Lijntje ...



Ah ja, korte gevel klopt perfect met het enige zicht dat ik rijk ben :



Ja toch ? ...
NEE TOCH  >:( >:( >:(

Vijf minuten geleden, al wachtend op wat droogtijd, door mijn postkaart archief gegaan, wat verder klasserend ...
Wat kom ik nu tegen ???



Niets speciaals, denk ik eerst ... De Lokerenmolen, aan de zuidkant van het station ... Daar heb ik enkele tientallen fotos van ...
Tot ... verdoeme ... dat is toch niet ... daar rechts, achter de hekkens ... S@%#$t ... toch niet waar, zeker ...
Zijzicht van het wachtershuis ... kan niet ... (mag niet) ... maar tóch ...

Mijn onderbewustzijn herkent, wat ik jarenlang dagelijks zag ...
Inderdaad de zijkant van het wachtershuis ...

Wat nu ? ? ?
Diep adem halen ... en beddeke in ! 
Morgen huizeke afmaken, en dan opnieuw beginnen ...
Op deze lijn stonden meerdere van die huizekes, dus eentje extra gebouwd kan wel van pas komen ...

Man man man ... Kijk honderd keren naar die postkaarten, en telkens komt er een verrassing boven ...
Zucht ... en ik maar kankeren op die metsers ...

Oh ja, ze zijn op de werf gebleven, hé ... tot vijf minuten geleden ...
Hun beroepsernst is na een ernstig gesprek plots bovengekomen, en ze wilden absoluut deze avond die ramen nog opengooien ...
Ze zeiden iets van komkommer-bier ...  Olivier, weet jij hier iets van af ? ? ?
Zal ze morgen mijn excuses aanbieden ... dan snel laten doorwerken ... Tweede huizeke moet morgen van start ...
Al goed dat er genoeg bouwmaterialen geleverd zijn ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Nu 't is toch een mooi plannetje. Wist de architect veel dat ze daar in Turnhout zo'n kroostrijk gezin hadden  ;)

Metpetergaathetbeter

#1323
slavendrijver..... de metsers geen rust/vakantie gunnen !  ;D

Jean, doe zo voort en strooi nog wat zout in de wonden ! Beslist om jaloers op te worden die creaties, hoewel jaloersworden dat ik dat niet (zo gauw) wordt, enkel een Euromillionwinnaar zou daar misschien in slagen !   ::)

Groeten Peter ;)


dani

ik heb dit topic nog niet helemaal doorgenomen maar met wat ik hier allemaal zie, ga ik me eens een avondje voor de PC nestelen, de TV uitschakelen, en jouw verhaal lezen en foto's bekijken.

Het ziet er naar uit dat hier iemand aan het werk is met engelen geduld en hele fijne motorieke coordinatie.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

#1325
@Dani: veel leesplezier  ;)
Het draadje is nét een jaartje oud ... veel knutseluurtjes plezier ...

@Peter: slavendrijver?  Die metsers vroegen niet liever dan terug aan de slag te kunnen gaan  ;)
Wie ben ik om ze tegen te houden ???




De werken vorderen gestaag  :)

Aan de eerste werf is de achtermuur en de uitbouw in ruwbouw gezet.  Straks de buitenmuur  opmetsen.

Van de tweede werf heeft de lange voorgevel nog wat siermetselwerk tegoed.
Ook de achtermuur moet nog uitgewerkt worden.   
Geen idee hoe die er in de werkelijkheid uitzag. 

Zal mijn fantasie eens laten gaan ... of iemand moest nog een fotootje boventoveren  ::)



Dan de ramen en deuren.
Voor het dak zal het wachten zijn tot ik thuis ben.
Ik heb van een Kibri plaatje een mal gemaakt, en kan de nodige pannen gieten ...
Hopelijk beide huisjes (op het dak na) klaar vóór het einde van de week  :) :) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Citeerof iemand moest nog een fotootje boventoveren

Dat gaan we pas doen na dat je die gevel gemaakt hebt. Anders is er geen leut meer aan... :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Deal,  Johan  ;)
Gevel is gebouwd (foto volgt als bewijs, maar ik zit even op tablet ...)
Pas op: beloofd is beloofd, hé, dus hou je foto's maar klaar !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1328
Aléé. Johan,

hier begint de leut  ;D
Hier BEIDE huizekes (anders ga je nog tegensputteren) ...



Nu opkomen met de fotos vanuit het verre verleden ...
Benieuwd wat er gaat komen  ;)

@Peter: metsers zijn naar huis.
't Was hier te warm  ;)
Binnenkort komen de schrijnwerkers ...
Dakwerkers weigeren in 't buitenland te werken, dus dat is even wachten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerDakwerkers weigeren in 't buitenland te werken, dus dat is even wachten ...

Dan ben je in het verkeerde buitenland gaan zoeken :D

Ach Jean, ik tracht bij dit draadje nog een beetje te lachen. Als ik jouw kunsten zie heb ik eerder goesting om het venster open te zetten en alles erdoor te keilen. Maar je bent wel een enorme inspiratie. Enkel vrees ik dat door dit (en veel andere draadjes) mij de moed in de schoenen zinkt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Johan, doe me dat niet aan ! (dat lachen is prima, dat doen we hier op 't forum veel te weinig, maar dat opgeven ...)

Dat gevoel van wegkeilen ken ik goed (maar dan ivm tablet en laptop, als die hun eigen leven beginnen leiden)
Maar als mijn fotos dit effect hebben op je knutselwerk, dan stop ik  :(

Uiteindelijk ben ik er ook maar recent mee gestart.
Als ik niet weet dat het niet kan, dan probeer ik het.
Nauwkeurig, onder de loupe.  Niet goed, dan het stuk afbouwen, en opnieuw beginnen ...  heb ik dikwijls genoeg gedaan ...
En oefening baart kunst ...
Belangrijk (lijkt me): zorg dat je foto's hebt van de realiteit, reken nauwkeurig om (dan ben je al zeker van de verhoudingen en details), en dan secuur afmeten - snijden - positioneren - lijmen - ... (schilderen, ging ik er bij zeggen, maar dat is op dit ogenblik mijn grootste struikelsteen, en ik kan er geen kanten mee uit ...)

Alléé, ik ben weer te serieus bezig.
Denk alleen: wat een ander kan, kan ik ook (leren) ! 
Met vallen en opstaan, maar niet opgeven !!!
Zo heb ik zélf een hele lijst dingen die ik wil kunnen (en ooit ZAL kunnen !!!).  Maar best het één na het ander ...

Iets wat ik goed kan, maar dat je best NIET overneemt:  aan iets beginnen, en het niet afmaken ...
Die bende openstaande project(jes) ga ik hier niet oplijsten, maar je hebt er wat A4-tjes voor nodig ...

DUS: aan de slag, en toon waarmee je bezig bent  ;)

(EN ... oh ja, hiermee ben ik niet vergeten dat je me nog enkele fotos schuldig bent van de achterste lange gevel van dat wachtershuis  ;D )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerMaar als mijn fotos dit effect hebben op je knutselwerk, dan stop ik

Wel, ik krijg goesting om ook wissels te gaan bouwen. Maar in Z ??????? Weinig realistisch als je er amper in slaagt om recht draad van M6 te tappen. Die is groter dan de spoorbreedte van Z.

CiteerIets wat ik goed kan, maar dat je best NIET overneemt:  aan iets beginnen, en het niet afmaken ...
Die bende openstaande project(jes) ga ik hier niet oplijsten, maar je hebt er wat A4-tjes voor nodig ...

Daar ben ik zeker even goed in, Jean. Er kan niet genoeg papier in de printer om dat in 1 keer af te drukken. Zelfs niet in flyspec 3.

CiteerDUS: aan de slag, en toon waarmee je bezig bent

Gemakkelijk: ik ben nu met niks bezig. Allé, enkel met werken aan de badkamer, dan het terras buiten. Ook nog tappiseren en schilderen na plamuren uiteraard. Als je iets van treinen wil zien zal je moeten wachten tot oktober ten vroegste.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 24 juli 2013, 23:08:52 PM
...  ik krijg goesting om ook wissels te gaan bouwen. Maar in Z ??????? Weinig realistisch als je er amper in slaagt om recht draad van M6 te tappen. Die is groter dan de spoorbreedte van Z.

Johan: DOEN !!!  Je zou de eerste niet zijn, en als ZIJ dat kunnen, kun je het ook (met juiste middelen, en juiste info)

CiteerDUS: aan de slag, en toon waarmee je bezig bent
Gemakkelijk: ik ben nu met niks bezig.  ...  zal je moeten wachten tot oktober ten vroegste.

Is een goeie  ;D ;D ;D
Maar OK.  Afspraak in October !  Blow our heads off !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Johan: Je hebt toch nog die elektrostoomloc die nog niet helemaal af is? Ben benieuwd of je daar nog aan werkt en benieuwd naar het vervolg.


Jean: Je overweggebouwtje ziet er zeer goed uit, ik zou met plezier foto's tonen maar kan je niet helpen. Jammer, maar soms mag een beetje fantasie wel zeker?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

#1334
My nightmare come true ...

Metsers zijn aangekomen, en hebben een proefje uitgevoerd (op de achterste gevel van het foute gebouwtje, kwestie dat het niet te erg gaat opvallen ...  :-[ :( ::) )



Dit gebouwtje wil ik wel eens opofferen aan de schildergoden ...
Komende dagen ... zo tussen de soep en de patatjes ...

[Edit:]  Was vergeten de foto toe te voegen ... dom dom dom ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }