Goederentrein ontspoort.

Gestart door ERVIN, 12 april 2012, 21:16:44 PM

ERVIN

In de buurt van Melsele is deze avond een containertrein ontspoort , hier alvast een foto....

http://yfrog.com/hsfrdwqj


ToThePoint

En hier nog een paar.
Is hier achter de hoek dus heb met de fiets weg geweest.
De situatie.
De trein (getrokken door een reeks 20 ?) stond uitgeweken op een derde spoor.
Verderop kwam de 2807 ook met goederen en die zou voorbij de 20 gemoeten hebben. Die staat een blok achter de ontspoorde trein stil in beveren station.
De 20 is doorgereden (laagstaande zon scheen in het sein ?) en is halverwegen ontspoort en ontkoppeld. De loc en een 10tal wagons staan dus 100m verder dan de wagons die ontspoort zijn.
De balans ?
De spoorwegovergang is een ravage tesamen met de bovenleiding.
Ook zijn de rails uit de bilzen ter hoogte van de wissels ?
Daar is veel werk ! Evan ge weet weer wat te doen.




Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

Weet er mss iemand welke loc deze trein trok??

patatje70

voor de spotters.... extra drukte op lijn 50...

C.B.

Groetjes.
Claudio.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

't Gaat ne lange nacht worden voor sommige mensen. [:D]

Gelukkig geen gewonden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stefan

is de bestuurder door een rood sein gereden die van de type 20? omdat je zo zegt dat die moest wachten?

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door stefan

is de bestuurder door een rood sein gereden die van de type 20? omdat je zo zegt dat die moest wachten?




In het laat avond nieuws gezien 2017 Erwin.
Die REEKS 20 had moeten wachten, althans dat is het verhaal dat daar de ronde deed.
Ook gezien in het nieuws een lokale medemens die bewwerd dat een goederentrein te lang is voor dat uitwijkspoor en dat enkel voor reizigerstreinen bedoeld is.
Oftewel heeft de bestuurder het rode sein genegeerd omdat de zon in het sein scheen (is gebeurt om 18u15 en de zon staat dan pal op die seinen op dat stuk van de lijn) dan wel is de trein op een verkeert spoor gezet door een verwarde bediener van de seinen en/of wissels.

Ik verondersteld dat een trein in het grootbedrijf geen wissels open kan rijden
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

OMC

Zou een wijkspoor van 300m betreffen voor een trein van 600m (Zeebrugge-Antwerpen), dus waarschijnlijk een ontroestingsrit van dat wijkspoor? Enfin, ergens moet er iets misgegaan zijn, 10 wagons zijn ontspoord en hebben dus een ferme ravage aangericht waarbij zeker 2 bovenleidingspalen uit de funderingen getrokken zouden zijn. Omleidingen tussen Gent en Antwerpen betreffende HKM (goederen) gebeuren via Gent-Mechelen-Antwerpen en omgekeerd.

Dit wist men mij te melden.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ToThePoint

HIER vind u meer uitleg over de vermoedelijke reden.
Er waren werken aan het spoor en de trein is weldegenlijk over het wachtspoor gereden want die staat deels er nog op.
En fotokes ? HIER. Scroll naar beneden voor de ganse mikmak.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Even een vraag van een volstrekt leek: hoe weet een bestuurder dat het eind van zijn trein ontspoort is, of dat er ergens achteraan een wiel naast de rail loopt? Is daar een indicatie voor?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dreha

Een gokje: Wordt de trein niet automatisch geremd als de remleiding onderbroken wordt?

doenitz

Inderdaad, de lekontdekker begint te werken in de stuurpost zodra er ??n leiding van de automatische rem onderbroken wordt (koppelingsbreuk, gescheurd,...) door die onderbreking loopt die leiding leeg waardoor alle remmen op de trein vast komen, zowel voor als na het ontkoppelingspunt. de werking van de lekontdekker legt een bepaald stukje regelmentering op aan de bestuurder: zo snel mogelijk de staat van trein nazien vanuit de stuurpost, alarm geven, koplampen knipperen, enz.