Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Goederentrein ontspoort.

Gestart door ERVIN, 12 april 2012, 21:16:44 PM

Michiel

Indien de remleiding onderbroken wordt is er natuurlijk drukverlies, en remt de trein, maar als de hele handel aan de haak wordt meegesleurd, en de remleiding ononderbroken is...?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Als de wagens nog gekoppeld zouden blijven en de remleiing niet breekt, zal de machinist die klappen heus wel waarnemen in z'n stuurpost.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

De bovenleiding lag op het spoor en de ontspoorde wagons.
Aangezien het een reeks 20 is zal den elektriek wel uitgevallen zijn misschien ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ysbeer

Ik denk er nu aan hoe vaak ik niet langs de baan heb gestaan met foto of film camera.
De wagens gaan dan op 2 a 3meter aan je voorbij.
Stel je voor dat er dan een uitloopt,dat overleef je niet denk ik.
Vooral op plaatsen waar je niet snel weg kunt(struiken,sloot,bomen)
is het te hopen dat ons zo iets nooit overkomt.
wim

ERVIN

Ja Wim , daar heb ik ook al een paar keer aan gedacht ,het komt niet zo vaak voor dat er een trein ontspoort , maar je zal maar net op die plaats staan h?.

Het was dus een oud-gediende , de 2017 , bedankt voor de info mannen.[;)]


Jurgen

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ik denk er nu aan hoe vaak ik niet langs de baan heb gestaan met foto of film camera.
De wagens gaan dan op 2 a 3meter aan je voorbij.
Stel je voor dat er dan een uitloopt,dat overleef je niet denk ik.
Vooral op plaatsen waar je niet snel weg kunt(struiken,sloot,bomen)
is het te hopen dat ons zo iets nooit overkomt.
wim




Tja, een reden temeer om niet op plaatsen te staan waar het onveilig is.
Heel vaak staan er zogenaamde "spotters" op plaatsen waar ze niet mogen komen om toch dat ene unieke beeld te hebben van een hoopje oud ijzer dat langs zoeft. Als zulke mensen tijdens het nemen van hun foto's iets overkomt heb ik daar gewoonweg geen medelijden mee.

Spotten doe je op plaatsen waar je als voetganger mag komen op veilige afstand van de spoorlijn! Is er een gracht, dan blijf je achter die gracht. Die ligt daar niet voor niets!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

patatje70

sorry ze maar wat als een goederentrein in een station ontspoort??? en veel wegen en fietspaden lopen vlak naast de sporen... dan ben je nergens veilig vrees ik...

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ik denk er nu aan hoe vaak ik niet langs de baan heb gestaan met foto of film camera.
De wagens gaan dan op 2 a 3meter aan je voorbij.
Stel je voor dat er dan een uitloopt,dat overleef je niet denk ik.
Vooral op plaatsen waar je niet snel weg kunt(struiken,sloot,bomen)
is het te hopen dat ons zo iets nooit overkomt.
wim




Tja, een reden temeer om niet op plaatsen te staan waar het onveilig is.
Heel vaak staan er zogenaamde "spotters" op plaatsen waar ze niet mogen komen om toch dat ene unieke beeld te hebben van een hoopje oud ijzer dat langs zoeft. Als zulke mensen tijdens het nemen van hun foto's iets overkomt heb ik daar gewoonweg geen medelijden mee.

Spotten doe je op plaatsen waar je als voetganger mag komen op veilige afstand van de spoorlijn! Is er een gracht, dan blijf je achter die gracht. Die ligt daar niet voor niets!

onlangs heeft er een trein zijn containers op een perron 'gestrooid' (in Frankrijk) [:(][:(][:(] Waar sta je dan veilig [?]

ERVIN

Oud ijzer , oud ijzer [:(!] de trein is verdorie het mooiste wat er bestaat ,en dat zegt iemand die , jawel , niet altijd op veilige perrons of fietspaden gaat staan , trouwens fietspaden zijn om op te fietsen.[^]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Tja, een reden temeer om niet op plaatsen te staan waar het onveilig is.
Heel vaak staan er zogenaamde "spotters" op plaatsen waar ze niet mogen komen om toch dat ene unieke beeld te hebben van een hoopje oud ijzer dat langs zoeft. Als zulke mensen tijdens het nemen van hun foto's iets overkomt heb ik daar gewoonweg geen medelijden mee.

Spotten doe je op plaatsen waar je als voetganger mag komen op veilige afstand van de spoorlijn! Is er een gracht, dan blijf je achter die gracht. Die ligt daar niet voor niets!



Lekker sociaal,als jou morgen een ongeluk overkomt(wel of niet eigen schuld)dan heb ik WEL MEDELIJDEN met jou of met je nabestaande.
Trouwens als je gisteren heel legaal voor de overweg was gaan staan??
Stond je daar dan zo veilig??????
Nee ongelukken zijn niet te voorkomen als je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent.
En een ongeluk is altijd erg

Zit overigens in de lucht, bij rotterdam zijn twee treinen frontaal op elkaar gereden,enorme schade,gelukkig geen doden of zwaar gewonden

http://www.flashphoto.nl/item/410/Wagons-ontspoord-na-frontale-treinbotsing.htm

wim

PietB

Kennelijk heeft vrijdag de 13de toch zijn uitwerking op het spoor gebeuren in de lage landen.
Een goederentrein in Melsele naast de baan.
Een goederentrein op de Maasvlakte naast de baan.
http://www.nu.nl/binnenland/2786683/overlast-treinbotsing-maasvlakte.html
Een ongeval dat Wim al meldde.

En in Leeuwarden een automobilist onder een trein, notabene op een overweg.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/143150/Automobilist_overleden_na_botsing_met_trein_in_Leeuwarden.html

stefan

en in duitsland een trein op een kraan gereden waardoor er jammer genoeg 3 mensen zijn omgekomen

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Spotten doe je op plaatsen waar je als voetganger mag komen op veilige afstand van de spoorlijn! Is er een gracht, dan blijf je achter die gracht. Die ligt daar niet voor niets!
Toch een vreemde kronkel, hoor.
Een gracht ligt er bij mijn weten niet om voetgangers/treinspotters tegen te houden, maar om water af te voeren [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Tja, op een perron of aan een overweg ga je het gevaar niet zelf opzoeken h?.
Toevallig stond er vandaag een artikel op internet van een brit dit van een balkon gedonderd was nadat hij van het ene balkon naar het andere wou springen. Hij heeft een spoedoperatie aan zijn hersenen moeten ondergaan en dan is het nog niet zeker dat alles in orde zal komen met hem. Als je zulke stunts uit wil halen moet je de gevolgen maar aanvaarden. Net hetzelfde als op verboden terrein naast een spoorlijn te gaan liggen.


@ Erwin: Haha, ja, maar daar gaan niet veel treinen langskomen h?. Trouwens, het zijn paden voor de trage weggebruiker h?, geen fietspaden. [:D][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Duitsland is inderdaad de ergste tot nu toen.
Vrijdag de dertiende,ik heb er nooit in gelooft,maar tja...........

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120413_00148041

wim