Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Verbindingskabel voor aansluiting PC

Gestart door svvander, 28 november 2005, 12:34:38 PM

svvander

Weet er iemand toevallig welke kabel ik nodig heb voor de aansluiting van mijn PC naar mijn IB? (Referentie, merk,...)
Bedankt he!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Een standaardmodem kabel, te koop in iedere computerwinkel.
Of Te koop bij Uhlenbrock artikelnummer 691, niet doen is te duur.
Deze informatie is ook te vinden in het handboek!!!!
Wim

svvander

citaat:
Geplaatst door Wim

Een standaardmodem kabel, te koop in iedere computerwinkel.
Of Te koop bij Uhlenbrock artikelnummer 691, niet doen is te duur.
Deze informatie is ook te vinden in het handboek!!!!
Wim



Bedankt Wim, voor de info.
Ik was al gaan zien op internet: ik had er eentje gevonden aan ?9. Vond ik persoonlijk teveel. Dus gewoon een USB-kabeltje met telefoonaansluiting en deze kan ik dan naar mijn IB leiden?
Ah ja? Ik heb het niet gevonden. Misschien over gezien?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Je hebt een normale Rs232C kabel nodig, en als je een PC hebt met alleen een USB aansluiting, heb je een convertor nodig van USB naar RS232C. Kijk maar eens op www.sitecom.com
Kost je meer dan 10, Euro.
En als jij voldoende informatie verstrekt kunnen wij je ook op de juiste manier helpen.

Wim.

svvander

Op welke andere aansluiting zou het dan nog kunnen?
Op de aansluiting waar normaal de modem zit toch?
Dan is dit een ISDN-kabel, dat je bedoelt?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Als je nu eerst eens wat meer info geeft, welke aansluitingen bijvoorbeeld jij tot je beschikking hebt, dan kunnen wij je een antwoord geven.

Wim

svvander

Wel ik heb allerlei aansluitingen ter beschikking; ik heb de aansluiting waar nu de modem opzit (dit is dus zo'n ISDN-kabel of standaardmodem kabel)... maar ik geloof nooit dat het hiermee werkt.
Dan heb ik nog 3-USB poorten die ik zonder probleem kan gebruiken.
De rest zijn aansluitingen of poorten voor printers (of scanners of ander extern spul).

Ik heb dus een IB, met een nog een IB Control en een FRED. De PC is een oudere Pentium I (of II, dat weet ik niet juist) met 233Mhz en 256MB ram (zou meer dan voldoende moeten zijn) en ah ja; het programma dat ik wens te gebruiken is Koploper (of het zou moeten zijn dat er nog betere shareware bestaat).
Wat wil je nog weten Wim?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

citaat:
Geplaatst door svvander

Op welke andere aansluiting zou het dan nog kunnen?
Op de aansluiting waar normaal de modem zit toch?
Dan is dit een ISDN-kabel, dat je bedoelt?




Allemachtig, lees je nu niet, of hoe zit het.
Je sluit de IB aan op de Seriele Poort van de Computer. Meestal is dit eem 9-pins aansluiting. Dit doe je met een normale modemkabel. En een normale modemkable is geen aansluit kabel voor ISDN, want dat is een aansluiting voor telefonie over het glasvezel netwerk.
Heb je een PC zonder een RS232c (seriele poort) dus heb je alleen een USB aansluiting, dan moet je dus een convertor aanschaffen om via de USB aansluiting een RS232C (seriele poort) te maken.

Wim.

svvander

Is er iemand gefrustreerd???? Indien je liever niet antwoord, doe het dan gewoon niet... gaat niemand dood aan.

(Ik vraag dit dus niet voor mij alleen, maar ook voor mensen die met dezelfde vraag zitten en die niet zoveel van PC's en electronica afweten).

Maar bon, vriendelijk blijven; bedankt Wim!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

pahasoft

citaat:
Geplaatst door svvander

het programma dat ik wens te gebruiken is Koploper (of het zou moeten zijn dat er nog betere shareware bestaat).


Even voor de duidelijkheid: Koploper is geen shareware. Koploper is freeware. Dat is al zo vanaf 1998 en dat zal altijd zo blijven zolang Koploper in mijn beheer is.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

citaat:
Geplaatst door svvander

Is er iemand gefrustreerd???? Indien je liever niet antwoord, doe het dan gewoon niet... gaat niemand dood aan.

(Ik vraag dit dus niet voor mij alleen, maar ook voor mensen die met dezelfde vraag zitten en die niet zoveel van PC's en electronica afweten).

Maar bon, vriendelijk blijven; bedankt Wim!




Sven, koop dan maar gewoon de 61010 PC Interface-Kabel 9,00 (voorheen 691) heb je zeker de juiste kabel.

Wim.

Brunel

Zo'n Pentium I of II heeft altijd de oude seri?le RS232 aansluiting. Meestal de 9 pinsversie (heel vroeger was er ook een 25 pins versie) en die ziet er net zo uit als de computeraansluiting op de IB maar dan female. Daarvoor heb je een standaard RS232 kabel nodig. Dat ding van Uhlenbrock is zo'n kabeltje maar dan een keer of drie duurder dan in de computerwinkel.

tonycabus

Zit dan ook vaak naast de muis-aansluiting van het oude type, of de muis moest al in PS-2 zijn natuurlijk. Vaak is het een blauw ding, Sven, met bovebaan 5 en inderaan 4 gaatjes. Gemerkt met 10101 of zo, om aan te duiden dat het een seri?le poort is.
En zoals Brunel opmerkte, kan het ook een 25-polige zijn, net zoals die van de printer vroeger (Centronics), maar daar zijn dan alleen RxD, TxD en massa van in gebruik.
Vaak zijn ze ook gemerkt als "COM1" en "COM2". COM1 werd vaak gebruikt voor (nu ouderwetse) muizen.
Als je nu eens vertelde W?T er op die PC zit, zijn we een stuk verder. En als ik het goed begreep is het D?T wat WIM je vraagt.
Ook hij wil helpen, maar dat kan alleen met juiste info, begrijp hem...[;)]
Afijn, Brunel bijtredend, is het eigenlijk zo'n zelfde ding als de "computer"-aansluiting op een IB of een TC of hoe-heet-ie-ook-weer van Piko...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

Natuurlijk, Tony, ik begrijp wel dat ik alle info moet geven voor je verder kan... Maar er zijn manier om te reageren. Voor mij is dit vergeven en vergeten.

Wel zoals ik al zei; ik heb ze allemaal nog vrij (goed uitgebouwde PC blijkt, heb hem gekregen van iemand).
Nu is de zaak, het goedkoopste er uit te halen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be