Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Ge-scande dia's en foto's

Gestart door Peter, 03 april 2012, 11:35:16 AM

ratje

#30
Op mijn scherm staan ze wel goed. En laat ons nu eerlijk zijn, een degelijke scanner van tegenwoordig voldoet toch voor het meeste particulier gebruik.
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Huugooke

#31
citaat:
Geplaatst door ratje

Op mijn scherm staan ze wel goed.


Wel, bij mij niet.
(Aanvulling: ik heb het wel over de inscanningen van Wim.)
En als het aan mijn scherm zou liggen dan zouden al die andere foto's hier op het forum slecht weergegeven worden. En vermits dat niet is...
Zoals steeds en overal zijn hobbyisten die geen enkel compromis aanvaarden voor het ene, toch best tevreden met het andere.
Het is appelen met citroenen vergelijken, maar je zou nooit een loc aanvaarden met zo'n mediocre afwerking.
Voor mij is deze discussie gesloten.
Wat baten kaars en bril...
Het lijkt hier wel het proces van de scanner, terwijl Peter ons alleen zijn fotoverzameling wil tonen (waar ik trouwens verder heel nieuwsgierig naar ben!)

Johnnytrein

#32
Ik geniet zoals steeds in stilte van de foto's en lach met de commentaar.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ysbeer

#33
citaat:
Geplaatst door Huugooke
Wat baten kaars en bril...



Geen idee.

Huugooke

#34
citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke
Wat baten kaars en bril...



Geen idee.



dat is duidelijk...

Peter

#35
Even een test gedaan met een heel oude foto uit 1974.
Vader (ikke dus) en mijn zoon(tje) in het station van Hemiksem in volle bewondering voor een reeks 84

Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

#36
Peter,
Zo aan het jaartal en de lengte van je 'zoontje' te zien, is die wat jonger dan ik (1965) [^].

Leuk dat je die nostalgie met ons deelt!  En ook al is de kleurkwaliteit niet optimaal en zijn er vlekken op de foto's...  Dit is een SCHAT aan informatie!  We want more!

Misschien een kleine hint: plaats een copyright/logo/identificatie op elke foto want voor je het weet 'zwerven' je foto's zonder je toestemming/medeweten ergens op het 'onmetelijke' internet...  De foto's zijn (en blijven) je 'intellectuele eigendom' [;)].

[edit]: die 'donkere haren' van jou die zijn ook al nostalgie zeker [^][^][^]...

Groetjes, Peter


Peter

#37
Hoe plaats ik copyright op een foto?[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

#38
Peter,
Ergens in een verloren hoek (maar ook niet al te verloren zodat het bericht er niet kan 'uitgesneden' worden) plaats je je tekst. Ik zie dat je met Photoshop werkt: een tekstlaag maken en de tekst in een neutraal grijs schrijven (om het even welke melding).  Afhankelijk van je foto die tekst al dan niet wat verzachten (een beetje met 'dekking' en 'vulling' spelen).
E?n laag maken van je foto en opslaan als *.jpg en kees komt klaar [;)] klaar is kees.
Groetjes, Peter


ratje

#39
@ huugoke: disc. is idd gesloten, maar wou alleen maar duidelijk maken dat het genieten van deze foto's niet afhangt van de kwaliteit van de scanner. Maar wel van de nostalgie die deze foto's hebben. De jeugd (en daar reken ik mij ook nog een beetje bij op 29 jarige leeftijd) krijgt de kans niet meer om deze foto's te maken. Dus vind het super dat iemand dit nieuw leven geeft. En dan zou ik het jammer vinden mocht dit super initiatief stoppen omdat de scanner geen mega scanner is, maar een "gewone scanner zoals de meeste mensen hebben de dag van vandaag.

Dus laat de foto's maar komen, dit ratje geniet er zeker van (dat was eigenlijk wat ik wou laten merken). [:D]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

railman56

#40
peter, onlangs heb ik hier op het forum de vraag gesteld over het copyright. zie link hieronder, misschien kan het helpen.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=14686
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ysbeer

#41
Doe ik er toch ook nog een paar (die van slechte scanner)
En dan jij Hugo laat mij eens een perfecte scan zien.
Dan zal ik droevig huilen en mij een beter scanner aanschaffen,al is het ten koste van vrouw en kinderen.[:D][:D]


[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

wim

Steam.N

#42
Wat de commentaren verder ook zijn, Peter: DOORDOEN.
Mooie fotos !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

#43
Een oeroude foto, genomen toen we nog niet lang terug in Belgie waren, met mijn "Boxke" op 02/08/1963. Het stationsgebouw is links nog vaag te onderscheiden. Wel goed te zien het seinhuis en het "oude" snelheidsbord voor 120 km/h. Blijkbaar reden ze toen toch ook nog vrij snel tot voorbij het station Berchem

Met vriendelijke groeten
Peter

OMC

#44
Wow, van oeroud gesproken! Als je ziet hoe het er daar nu uitziet is dat een wereld van verschil. Peter, heb jij nog foto's gemaakt op de oude Fortenlijn tussen Mortsel en Hoboken toevallig?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be