Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

HLE 23: het einde nadert ...

Gestart door Anarchy, 22 februari 2012, 15:57:23 PM

Michiel

Inderdaad jammer dat hun tijd van gaan is gekomen. Ook de P-treinen naar Charleroi worden nu met een HLE27 gereden ipv 23/26. Jammer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:


Hmm, ik ben een gedeelte vergeten te typen blijkbaar. [:o)]
In Aarschot stond ook een 26 met 4 M4-rijtuigen. Afin, ik zag zowel de 26 als de 23 (en 22 en 25) graag langskomen.
Ach ja, moderne tijden breken aan en we moeten verder h?. Gelukkig hebben we nog altijd onze herinneringen.



Van de 26 met M4 rijtuigen in Aarschot heb ik een foto genomen een tijdje geleden[;)]. Staat er momenteel niets meer van de 23? Had er daarstraks toen ik passeerde niet op gelet. Nu ja station Aarschot heeft nog wel een mooie toekomst ik heb het gerucht gehoord dat alles van Infrabel in Lier naar Aarschot zal komen




De laatste keer dat ik er op gelet heb wel, maar dat was tijdens het sneeuw-weekend.
Als ik tijd heb zal ik morgen eens gaan kijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Er stond vandaag nog een 23 in het station, voor de P-trein naar Antwerpen veronderstel ik.
Normaal staat meteen achter die trein dezelfde samenstelling, maar dat kon ik niet zien vanaf de brug over de sporen aan de kant van de demer. Ik heb het maar vanuit mijn auto gezien.

Ze zijn er dus nog, maar hoe lang is een goeie vraag!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Toevallig gevonden, het ?chte einde : KLIK [:(]
Ze verdwenen in de nacht, hun sombere lot tegemoet ... [:0]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

conducteur

Is er een bewaard? Ik heb dit altijd al een van de mooiste elektrische machines gevonden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ems

Tijdens de TSP-rit van de afscheid van de reeks 12 zagen we bij de sloper in Courcelles nog een aantal exemplaren staan. Ik vermoed dat er eerdaags nog wel een transport die kant op gaat.
Groet, Edwin

trainfreak

Er moeten er ergens nog een aantal bewaard zijn.
23 juni is er nog een afscheidsrit van de reeks 23 dus een paar dagen ervoor zouden we ook wel een aantal 23'ers zien bollen vermoed ik.
De kans is groot dat die loc van de rit van ook bewaard zal worden (vermoed ik).
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

Vanwaar zullen ze dat blijven halen?
26..23? binnekort een 20? [;)] onze oudgedienden zijn allemaal weg bijna...

doenitz

ik dacht dat er een stuk of 4 blijven dienst doen als opdruklocomotief in luik guillemins.
 

OMC

Locs van Antwerpen-Noord zijn allemaal buiten dienst en staan netjes in een bundel geparkeerd. Zal nog niet meteen een schroottrein naar Courcelles vertrekken denk ik, als dat zo is deel ik het wel mee in dit topic ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

De laatste in dienst zijnde locs zijn inderdaad die voor de opdrukdiensten in Li?ge! en nog 2 voor hoogspanning rijtuigen ..
groetjes,

Lukas

Hoi,

Op //www.wallorail.be staan er foto's van de laatste momenten van de HLE 2313 en 2356.De foto's zijn op 12 april genomen.

Lukas
LEVE HLR 73,74 EN 82