Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

HLE 23: het einde nadert ...

Gestart door Anarchy, 22 februari 2012, 15:57:23 PM

Anarchy

Nu de reeks 23 aan zijn laatste maanden bezig is blijken ze ook in gebreke te vallen. Nadat eerder vorige week een HLE 23 op de lijn 60 in nood viel was het eergisteren 20/02 opnieuw prijs. De P7741 Binche-Schaarbeek viel reeds 5 min na vertrek te Binche in nood ter hoogte van Leval na brand in de machinekamer.

HLE 2713 met de defecte P trein als ledige rit naar Schaarbeek groep R. Braine-le-Comte 20/02/12

IMGhttp://i173.photobucket.com/albums/w72/nmbsdiesel/HLE23innood.jpg/IMG

Mattias

Als ik Atlas mag geloven, dan gaat het over loc 2321...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

Afgelopen weekend stond er in Aarschot ook een reeks 27 (of 21, 't was donker en had mijn bril niet op) voor de P-trein ipv een reeks 23.
Ik wou tijdens het weekend nog teruggaan om een foto, maar dat is er uiteindelijk niet meer van gekomen.

Ik weet niet of dit een blijvende wissel is of niet. Komend weekend zal ik er eens op letten.

In Spoorwegjournaal heb ik gelezen dat de reeks 26 ook buiten dienst gesteld is. Ik weet niet welke loc de dienst overgenomen heeft, met de sneeuw ben ik nog een keertje foto's gaan nemen, maar toen stond er gewoon geen loc voor de rijtuigen waar normaal de reeks 26 mee reed.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen
In Spoorwegjournaal heb ik gelezen dat de reeks 26 ook buiten dienst gesteld is. Ik weet niet welke loc de dienst overgenomen heeft, met de sneeuw ben ik nog een keertje foto's gaan nemen, maar toen stond er gewoon geen loc voor de rijtuigen waar normaal de reeks 26 mee reed.

Die treinen met een 26 op elk uiteinde en M6'en ertussen: 26 vervangen door de nieuwe 18. Andere combinaties weet ik niet.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Lukas

Hoi,

Jurgen,

Vanavond zag ik in Aarschot HLE 2705,2706 met een P trein naar Hasselt en HLE 2728.Reeks 23 begint stilaan zeldzaam te worden en zoals de titel van het topic aangeeft is het einde niet meer veraf.Op gebied van de oude elektrische locomotieven en motorstellen zal 2012 een h??l slecht jaar worden.

Lukas
LEVE HLR 73,74 EN 82

factageklerk

Laat ons hopen dat men er hier dan ook van wat bewaren voor het nageslacht. Ik hoop dat het TSP dan ook een afscheidsrit organiseert, zodat we op gepaste manier met eerbied en dankbaarheid afscheid nemen van deze noemenswaardige machines.
 

trainfreak

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Laat ons hopen dat men er hier dan ook van wat bewaren voor het nageslacht. Ik hoop dat het TSP dan ook een afscheidsrit organiseert, zodat we op gepaste manier met eerbied en dankbaarheid afscheid nemen van deze noemenswaardige machines.

TSP heeft al een afscheidsrit gepland van de reeks 26 en 12, de reeks 23 zal hopelijk wel nog komen ...
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

Het waren oude bakken , maar toch ga ik ze missen..
Einde jaren zestig had men een mooie slogan gemaakt toen het einde van de stomers naderde ( oohhh stoom wat waart ge schoon) , mss voor deze reeks ( en de 26ers en de 20ers) de volgende slogan , oohh electriciteit wat heb ik toch een spijt.[8D]

??n van mijn laatste , zelf genomen  foto's van de Reeks 23.. R.I.P.




wisselstromer

tja
de 23ers
de 2301 was de 1e loc waar ik ooit zelf meegereden heb
ik moet 13-14j geweest zijn met een bevriende machinist mee op toer
om 4u opgestaan
leuven-antwerpen haven-kikempois-leuven
hij zijne voet op de dodemanspedaal en ik mocht de besturing doen
de claxon was natuurlijk het plezanste :-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

eddy

Spijtig ,een van mijn favoriete lok's.
Heb deze foto op mijn bureaublad staan.


groeten eddy

chef garde

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

tja
de 23ers
de 2301 was de 1e loc waar ik ooit zelf meegereden heb
ik moet 13-14j geweest zijn met een bevriende machinist mee op toer
om 4u opgestaan
leuven-antwerpen haven-kikempois-leuven
hij zijne voet op de dodemanspedaal en ik mocht de besturing doen
de claxon was natuurlijk het plezanste :-)

Leuk!!  Ik moet ongeveer dezelfde leeftijd geweest zijn toen ik voor het eerst een trein mocht besturen, van mij was het een 21.  Vader was treinbestuurder, tijdens de vakanties mocht ik af en toe mee op dienstjes die zowat rond de kerk waren.  Wie dat nu nog doet, zoonlief meenemen vooraan in de loc, riskeert zn job, wordt aan de schandpaal genageld en verschijnt misschien nog in het Journaal!  Toen kon het nog allemaal ...

Davy

Deze staat regelmatig in het station van Landen vanaf 19uur en het ganse weekend.



De 23ers zijn ??n van de mooiste loc's die er zijn.

the_gold


Jurgen

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen
In Spoorwegjournaal heb ik gelezen dat de reeks 26 ook buiten dienst gesteld is. Ik weet niet welke loc de dienst overgenomen heeft, met de sneeuw ben ik nog een keertje foto's gaan nemen, maar toen stond er gewoon geen loc voor de rijtuigen waar normaal de reeks 26 mee reed.

Die treinen met een 26 op elk uiteinde en M6'en ertussen: 26 vervangen door de nieuwe 18. Andere combinaties weet ik niet.



Hmm, ik ben een gedeelte vergeten te typen blijkbaar. [:o)]
In Aarschot stond ook een 26 met 4 M4-rijtuigen. Die 26 is ondertussen verdwenen en tijdens het sneeuwweekend stonden enkel de M4-rijtuigen dus afgesteld.
De nieuwe reeks 18 heb ik nog niet gezien in Aarschot.

Afin, ik zag zowel de 26 als de 23 (en 22 en 25) graag langskomen.
Ach ja, moderne tijden breken aan en we moeten verder h?. Gelukkig hebben we nog altijd onze herinneringen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

citaat:


Hmm, ik ben een gedeelte vergeten te typen blijkbaar. [:o)]
In Aarschot stond ook een 26 met 4 M4-rijtuigen. Afin, ik zag zowel de 26 als de 23 (en 22 en 25) graag langskomen.
Ach ja, moderne tijden breken aan en we moeten verder h?. Gelukkig hebben we nog altijd onze herinneringen.



Van de 26 met M4 rijtuigen in Aarschot heb ik een foto genomen een tijdje geleden[;)]. Staat er momenteel niets meer van de 23? Had er daarstraks toen ik passeerde niet op gelet. Nu ja station Aarschot heeft nog wel een mooie toekomst ik heb het gerucht gehoord dat alles van Infrabel in Lier naar Aarschot zal komen