Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Type 53 en 29

Gestart door Peter, 19 februari 2012, 11:42:45 AM

nmbssncb

Type 12 had, voor zover mij bekend, een LokPilot/-Sound V3.0 en type 53 heeft waarschijnlijk een LokPilot/-Sound V4.0 (ik heb mijn type 53 nog niet ontvangen...). Misschien zit daar een verschil in programmeren. Wat gebruik je als programmeerapparaat?

En ga naar http://www.esu.eu en download informatie over de decoder die in type 53 zit.


Willy
Willy

argilla

Ik denk dat het een LokSound 4.0 M4 is. Hij lijkt er sterk op voor zover het weinige dat ik ken over decoders. Zoals reeds aangehaald is het 21 pins decoder. Daar waar de 12 inderdaad een 8 pins is en geen enkel probleem gaf bij het herprogrammeren van de decoder.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

T12 had je een 21pin voor nodig.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

argilla

Klopt Verwarring tussen 21 en 8 pins gewoon vanwege de ontgoocheling dat de 53 i.t.t 12 gewoon niets doet  :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Break302

Citaat van: argilla op 30 december 2012, 15:30:52 PM
Ik denk dat het een LokSound 4.0 M4 is. Hij lijkt er sterk op voor zover het weinige dat ik ken over decoders. Zoals reeds aangehaald is het 21 pins decoder. Daar waar de 12 inderdaad een 8 pins is en geen enkel probleem gaf bij het herprogrammeren van de decoder.
In de 12 zit of zat een LS V3.5 nu ook LS V4.
Als Uw 53 een gewone AC sound is zit er de eerste versie LS V4 in, behalve als U om de MFX versie hebt gevraagd dan is het de laatste LS V4-M4 versie.
Bij deze is de Selectrix en DCC protocol uitgeschakeld wegens gedacht niet nodig te zijn en om storingen onderling te vermeiden.
Als U CV47 op 13 zet zouden alle protocols terug moeten werken.

Jos

argilla

Citaat van: Break302 op 31 december 2012, 00:04:05 AM
Citaat van: argilla op 30 december 2012, 15:30:52 PM
Ik denk dat het een LokSound 4.0 M4 is. Hij lijkt er sterk op voor zover het weinige dat ik ken over decoders. Zoals reeds aangehaald is het 21 pins decoder. Daar waar de 12 inderdaad een 8 pins is en geen enkel probleem gaf bij het herprogrammeren van de decoder.
In de 12 zit of zat een LS V3.5 nu ook LS V4.
Als Uw 53 een gewone AC sound is zit er de eerste versie LS V4 in, behalve als U om de MFX versie hebt gevraagd dan is het de laatste LS V4-M4 versie.
Bij deze is de Selectrix en DCC protocol uitgeschakeld wegens gedacht niet nodig te zijn en om storingen onderling te vermeiden.
Als U CV47 op 13 zet zouden alle protocols terug moeten werken.

Jos


dank u Jos. Mijn versie is een DC versie .Als dit protocol is uitgeschakeld ( waarom eigenlijk vermits ik aangeduid heb een DC ,maar goed) hoe dan terug inschakelen of gaat dit niet en is de zaak vandaag terug naar Diepenbeek te gaan ? Het prrobleem is Jos met MM2 hij ( decoder) aanvaard niets. Weet je ERROR 1 dus je kan er gewoon niet in.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Break302

Zoals al eerder geschreven, Het is bij de AC M4 of MFX versie dat het DCC en Selectrix protocol is uitgeschakeld dus niet bij een DC versie daar staat alles op standaard instelling.
Het gaat hier dus om 2 verschillende generatie decoders.

Jos

argilla

Jos, zijn advies indachtig heb ik nog eens geprobeerd.
Menu......program......cv aanpassen.......47 ......w...13 op ok
. Resultaat  ERROR 1 dwz programmering wordt niet ondersteunt.
Of doe ik iets niet juist kan ook .....heb de handleiding gevolgd.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dgrr57

Citaat van: argilla op 31 december 2012, 09:38:26 AM
Citaat van: Break302 op 31 december 2012, 00:04:05 AM
Citaat van: argilla op 30 december 2012, 15:30:52 PM
Ik denk dat het een LokSound 4.0 M4 is. Hij lijkt er sterk op voor zover het weinige dat ik ken over decoders. Zoals reeds aangehaald is het 21 pins decoder. Daar waar de 12 inderdaad een 8 pins is en geen enkel probleem gaf bij het herprogrammeren van de decoder.
In de 12 zit of zat een LS V3.5 nu ook LS V4.
Als Uw 53 een gewone AC sound is zit er de eerste versie LS V4 in, behalve als U om de MFX versie hebt gevraagd dan is het de laatste LS V4-M4 versie.
Bij deze is de Selectrix en DCC protocol uitgeschakeld wegens gedacht niet nodig te zijn en om storingen onderling te vermeiden.
Als U CV47 op 13 zet zouden alle protocols terug moeten werken.

Jos


dank u Jos. Mijn versie is een DC versie .Als dit protocol is uitgeschakeld ( waarom eigenlijk vermits ik aangeduid heb een DC ,maar goed) hoe dan terug inschakelen of gaat dit niet en is de zaak vandaag terug naar Diepenbeek te gaan ? Het prrobleem is Jos met MM2 hij ( decoder) aanvaard niets. Weet je ERROR 1 dus je kan er gewoon niet in.
Daar zit toch geen decoder in !

argilla

#84
onder het motto 1 foto zegt meer dan......










cijfertjes op het ronde labeltje:  48/12/MS

DC met sound staat op de verpakking van de doos. Maar ik zie geen luidspreker zitten. Of zie ik slecht. Verkeerde versie meegekregen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ronny-vdv

Amai, zo'n warboel van draadjes.
Dit belooft als ik de mijne ga afhalen.
Mvg,

ronny-vdv

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ERVIN

argilla , ik heb net eens enkele locs opengemaakt  , en heb eens naar hun decoders gekeken  ,de decoder die bij jou loc aanwezig is moet een ESU-decoder zijn , op mijn decoders staan eveneens deze nummers , maar zijn niet dezelfde  ,ik heb hier , om er een paar te noemen , 32/12/MS - en 19/12/MS enz...

Mijn decoders zijn V4.0 ( 8 - polige) decoders.
Op de 21-pins decoders staan er bij mij geen nummers op.

argilla

Citaat van: ERVIN op 02 januari 2013, 18:49:31 PM
argilla , ik heb net eens enkele locs opengemaakt  , en heb eens naar hun decoders gekeken  ,de decoder die bij jou loc aanwezig is moet een ESU-decoder zijn , op mijn decoders staan eveneens deze nummers , maar zijn niet dezelfde  ,ik heb hier , om er een paar te noemen , 32/12/MS - en 19/12/MS enz...

Mijn decoders zijn V4.0 ( 8 - polige) decoders.
Op de 21-pins decoders staan er bij mij geen nummers op.


U ziet duidelijk een witte ronde label op de foto's daar staat het op.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Ben gisteren mijn 29 gaan afhalen, pracht machientje en reed op de testbaan van olaerts bijna perfect, wat inrijden en die gaat zeker zijn werk doen. Ben alleen vergeten te vragen hoe het zit met een volgende type, zou een type15/16 zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem