Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

spoorproblemen

Gestart door n/a, 17 november 2005, 09:13:53 AM

n/a

Ik heb op een rommelmarkt heel veel rails gekocht H0 en 2 locs en een antal wagon (piko) en 2 piko junior transformatoren.
Nu probeer ik een baan aan teleggen, maar de locs gaan heel stroef en komen niet verder als bv. 3 of 4 rechte stukken.
Nu heb ik gisteren via internet 2 nieuwe locs gekocht (die zeker gaan).
Maar bij deze heb ik thuis dezelfde problemen.
Hoe kan dit zijn de rails misschien slecht. of te weinig stroom via transformatore.
wie kan mij het zeggen.
groeten harold

n/a

De rail even schoonmaken, met een railgum.

Wim.

bartie

Hallo,
wanneer je niet over een railgom beschikt kan je ook bij de apotheker een flesje Isopropylalcohol halen (ongeveer 5euro voor een flesje) en daarmee je sporen kuisen.Een beetje op een stuk linnen doen en over de rails wrijven. Flesje wel niet open laten staan.
Welkom op dit forum trouwens.

Groetjes Bart.

n/a

Spiritus werkt ook prima en is stukken voordeliger. Even een stukje hout dompelen in de spiritus en voorzichtig over de rails halen.

Wim

n/a

citaat:
Geplaatst door Wim

Spiritus werkt ook prima en is stukken voordeliger. Even een stukje hout dompelen in de spiritus en voorzichtig over de rails halen.

Wim



n/a

hartelijk dank voor jullie tips, ga proberen

groeten hb

glamo

en HAROLD, rijdt de trein al?

welkom op het forum KURT
 

hobbyist

Je kan altijd eens proberen met twee draadjes aan de wielen te houden om te zien wat de loc dan doet. De sporen kan je eveneens proper maken met een zeemvel. ( deze tip heb ik ergens gelezen voor het reinigen van LGB sporen.)

n/a

citaat:
Geplaatst door veerle

Ik heb gisterenavond de rails schoon gemaakt met spritus, maar de locs gaan nog niet echt geweldig.
Ik denk tot het aan de transformator ligt. Ik heb een transformator
van piko junior type 1762 jp30 0-9v 0,2A-1,8VA (oranje starters).
Kan het zijn tot die te weinig vermogen levert voor de wat zwaardere locs.Zoja wat voor een transformator kan ik het beste kopen (niet te duur)

groeten harold


Havoc

Een transfo van 1.8VA is veel te klein! (als het geen typfout is en 18VA moet zijn)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Geen typefout, Johan - ik heb er hier ook zo eentje liggen in een rommelbak, het is inderdaad slechts 1,8VA (9V x 0,2A ...) [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

tja met 1,8VA is het wel normaal dat een trein in HO niet rijdt dacht ik.

KURT
 

n/a

ik heb er 2 van deze, als ik nu alle 2 tegelijk aansluit gaat dit niet. Of als ik een nieuwe koop welke moet ik dan nemen voor meerdere locs te laten lopen.

groeten harold

glamo

speelt niet echt een rol welk merk, maar wel ene met minnimuum 16VA

KURT
 

Gerolf

citaat:
Geplaatst door veerle

ik heb er 2 van deze, als ik nu alle 2 tegelijk aansluit gaat dit niet.
NIET DOEN! In het beste geval sneuvelt ??n van beide trafo's, in het slechtste geval heb je vuurwerk...
Ga op zoek naar een zwaardere transfo (ebay, tweedehands, beurs, nieuw, ...)
't Is dat ik er hier geen heb liggen, anders mocht je hem komen ophalen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw