Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

loksound esu en central station

Gestart door Kusttrein28, 30 januari 2012, 13:50:52 PM

Kusttrein28

Hallo allemaal,

Ik heb recent een analoge lok laten digitaliseren.  Er zit nu een esu loksound V4 in.  Op mijn CS 1 kan ik wel maar 4 functies bedienen.  Kan er iemand mij zeggen hoe ik de andere functies kan aktiveren?
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

Paulogic

Heb je de laatste update voor uw CS1 geinstalleerd (ondersteund door ESU) ?
mvg,
Paul(ogic)

Kusttrein28

Ik heb de CS tweedehands gekocht en ik weet niet welke updates er zijn gebeurd.  Kan je dat ergens zien?
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

Paulogic

T'is al even geleden dat ik een CS had. Ik werk nu met een ECOS2.
Als ik het goed voorheb kan je bij je CS zien welke software versie er in zit.
Daarna ga je naar de site van TrainserviceDanckaert (ESU Belgi?) en
kan je zien welke de laatste updates zijn voor je CS1. (of CS1 Reloaded)
Downloaden en installeren via een netwerkkabeltje over uw router of
switch.
mvg,
Paul(ogic)

Johnnytrein

Is het niet zoals bij een 6021 dat je een tweede adres gebruikt voor meer functie's?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

LokSound

citaat:
Geplaatst door Kusttrein28

Ik heb de CS tweedehands gekocht en ik weet niet welke updates er zijn gebeurd.  Kan je dat ergens zien?



in uw centrale kan U nalezen welke software versie er nu inzit.
Klik op het CS logo en dan op 'I'. Tot 2-0-4 is dat M?rklin software. vanaf 3-0-0 is dat ESU. Indien U 3-0-0 heeft og hoger kan U verder gratis updaten via de ESU-website.
Interesse in de update: zie http://www.loksound.be/Catalogus/ESU2012CATNL.pdf op pagina 9.

Patrick

Johnnytrein

Beste Patrick,Ik bezit nog een CS 1 zonder reload, mijn leverancier uit Berchem is gestopt hoe kan ik nu een reload bekomen en hoeveel kost me dit?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

nmbssncb

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Beste Patrick,Ik bezit nog een CS 1 zonder reload, mijn leverancier uit Berchem is gestopt hoe kan ik nu een reload bekomen en hoeveel kost me dit?




Johnny,



Update is nog tot het eind van dit jaar verkrijgbaar. Ga naar:

http://www.modeltrainservice.com/NL/index.htm

Firm- en software voor CS1Reloaded is identiek aan firm- en software voor ECoS1.


Willy

Jurgen

Misschien moet ik toch eens overwegen om deze update ook te nemen. Een nieuwe centrale kost me net iets te veel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

Das begot nen Engelandse folder is er gene vlaamse?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

nmbssncb

Willy

Johnnytrein

Dat is veule beter dank u wel.[:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Volgens die laatste handleiding kan de Ecos alleen de eerste 9 functies lezen van een MFX-decoder.
Als ik het goed begrijp gaan de overige functies van een MFX-decoder dus verloren terwijl je zonder de update met je CS wel alle functies kan lezen.

Ben ik juist of heb ik ergens verkeerd gelezen?


Ik heb ook enkele modellen van Mehano met meer dan 9 functies. Functie 10 tot ... kan ik dus niet lezen met mijn CS1 zonder update. Kan dit na de ESU-update wel of blijft dit gelijk?

Voor de duidelijkheid meld ik er even bij dat ik 3-rail rijd met een CS, voorlopig nog zonder update van ESU, maar ik overweeg de update wel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmbssncb

Jurgen,


Met de ESU update zijn *alle* functies beschikbaar op de CS1R(eloaded) en is er geen verschil met de ECoS1.

Willy

bellejt

ik heb een ecos 2 en die kan alle functies aan.Tot 22 zelfs.Weet niet of de ecos 1 dat ook kan maar vermoed van wel.Ik heb de rode Insider BR 10 en die meld zicht met MFX netjes aan met alle functies.Heb nu ook een locsound V4 in mijn hobbytrade siemens Dispo en daar kan ik ook alle functies aanspreken.