3D-printer

Gestart door GTTtommy, 24 januari 2012, 15:41:41 PM

MARKLINRIJDER

Marc,

Dat heeft te maken met de printtechniek en de gekozen resolutie, voorgaande is geprint op 0.30mm resolutie met FDM techniek ;)

Om aan te tonen dat het kleiner kan:



Grtjs,

David

railrunner

Citaat van: MARKLINRIJDER op 22 juni 2012, 19:34:14 PM
2 koppen AM75, waarvan de grote net in de grondverf staat:



Grtjs,

David

David,

Dat linkse modelleke ziet er precies N-schaal uit.  In ieder geval ga ik mijn boek over 3D AUTOCAD tekenen terug bovenhalen.

MickeyMouse

Binnenkort beschikbaar: www.k8200.eu, een zelf samen te puzzelen 3d-printer.
Ze zijn er al een tijdje aan bezig, wordt binnenkort vrijgegeven...


Geert

MickeyMouse

En zou ook via Conrad te bestellen zijn.

Geert

argilla

Citaat van: MickeyMouse op 27 april 2013, 17:25:13 PM
En zou ook via Conrad te bestellen zijn.

Geert


Geert, je moet ook rekening houden met de fijnheid van de oppervlakte structuur. Ik denk niet dat je voor die prijs veel fijnheid zult krijgen toch?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

MickeyMouse

Citaat van: argilla op 27 april 2013, 18:59:20 PM
Geert, je moet ook rekening houden met de fijnheid van de oppervlakte structuur. Ik denk niet dat je voor die prijs veel fijnheid zult krijgen toch?
Inderdaad!!
Zie http://www.conrad.be/ce/nl/product/409630/3D-printer-bouwpakket-Velleman-K8200 voor de specs.
Heb de resultaten en de werking van het proto gezien, de prijs in acht genomen lijken de resultaten mij wel niet slecht.

Geert

MARKLINRIJDER

Geert,

Vergeet deze printer.  Totaal onbruikbaar voor de modelbouwer.
Wel zeer geschikt voor o.a. juwelen en dergelijke waar de vorm meer primeert ten aanzien van de afmetingen.

Details van 0.4mm zullen niet of nauwelijks geprint worden door de laagdikte van 0.2-0.25mm.

Voor zulke details heb je echt al minstens een laagdikte van 0.15mm nodig, en dan nog.

De beste laagdikte is 0.05mm maar helaas NOG niet beschikbaar voor de hobby toepassingen.

Grtjs,

David

MickeyMouse

Citaat van: MARKLINRIJDER op 27 april 2013, 21:58:31 PM
....
Voor zulke details heb je echt al minstens een laagdikte van 0.15mm nodig, en dan nog.

De beste laagdikte is 0.05mm maar helaas NOG niet beschikbaar voor de hobby toepassingen.

Grtjs,

David
Weet ik David, ben ook niet van plan mij deze aan te schaffen hoor.
Maar heb deze toevallig aan het werk gezien en wou dit hier gewoon even  melden...

Grtz,

Geert

oebr

goeie tip David, merci ! een gewaarschuwde....
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

marc goovaerts

Citaat van: MARKLINRIJDER op 27 april 2013, 21:58:31 PM

De beste laagdikte is 0.05mm maar helaas NOG niet beschikbaar voor de hobby toepassingen.
Gelukkig is een eindeloos geduld één van de bijwerkingen van het modelbouwvirus...

marc goovaerts

Gevonden op de website van David:

http://www.goovercnc.be/index.php/3d-printers/homemade-3d-printer

Mijn sokkeltje was geprint met een laagdikte van 0,15 mm. Met 0,1 mm denk ik dat het (zeker voor HO) wel interessant begint te worden.
Aan dopperstarief zullen ze waarschijnlijk niet meer verschijnen tijdens mijn leven...
De jongere generatie kan zich alvast op het beheersen van 3D-software smijten.

MARKLINRIJDER

Marc,

En zonet de printresolutie nog verfijnt naar 0.05mm.
Ook de hoekjes die scherp moeten zijn komen er scherper uit.

Later wat voorbeeldjes hier.

Grtjs,

David

marc goovaerts


ratje

Vooral de seinen in het begin van dit draadje trekken mijn aandacht om te beginnen. Maar heb al eens aan het zien geweest op dergelijke sites. Hoe krijg je zoiets doorgestuurd? (ok ik weet het mss idiote vraag, maar geraak er echt niet wijs uit  :o )
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

MARKLINRIJDER

FDM printer met 0.05mm layers geeft dit resultaat.



Geprint met PS en in de grondverf gezet.

Grtjs,

David