Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Piko NMBS 2813

Gestart door Bert Ossevoort, 03 september 2011, 19:25:16 PM

Bert Ossevoort

Ondanks het warme weer ,kon de verleiding niet weerstaan om de lok toch op te halen.
Thuis aangekomen ,na al eerder een traxx op de baan gehad te hebben van piko green cargo wist de kwaliteit van de expert modellen,dus daar kunnen we wat mee.
Op advies van een duitse winkel voor expert loks een Uhlenbrock decoder er in ,dan rijdt de lok heel soepel zonder te zoeken naar instellingen voor de motor rustig te laten lopen.
verder ,ja de stroomafnemers hebben in het echt 3 verschillende sleepstukken ,ja even spoorwegjournaal 163 er bij gepakt en we weten alles.
Eerder al een roco reeks 20 van andere sleepstukken voorzien a la LS oude type  maar de sleepstukken van het roco model kunnen we nu prima gebruiken de middelste twee stroomafnemers zijn de gelijkstroom ,versie roco.

Ja dat lijkt er beter op ,de stroomafnemer boven cab 1 heeft het breede type wisselstroom die er op zitten van piko iets te breed ,
de middelste pin iets ingekort en gebogen

de andere kant is iets moeilijker ,dit sleepstuk moet smaller
de piko sleepstukken zijn rechtopstaand gebogen dus niet makkelijk te veranderen van vorm ,wat wel ,doorbuigen dat ze plat liggen ,de afgeronde kant recht maken en afbramen met vijltje en rond buigen ,tot slotte de middelste pin ,ook inkorten .
gaat het mis geen probleem twee reserve stukken zijn aanwezig van de verwisselde middelste pantograven.

Ja de lok is nu compleet ,voor mij wel ,oke het interieur kan een paar gekleurde stoelen wat acenten op de stuurtafel en een bestuurder gebruiken ,voor de volgende keer ,rijden willen we ,en na een aantal dagen rijden ,ja worden ze vuil..

hoop dat dit wat inspiratie geeft ook voor PIKO ,MEER numers ,ja dubbeltractie willen we rijden toch?? Mol-cargo kan er zeker wel gebruiken toch ,Erwin??!!
Tot slotte met de afgelopen week vervuilde fleischmann onderlossers voor het kolen transport zoals we haar graag zien,

zo nu ga ik er van genieten ,en de lok rustig inrijden ,zodat zij de komende week even geen rust meer kan genieten.
Bert.

Metpetergaathetbeter

#1
Bert,

Alvast bedankt voor het plaatsen en testen van de loc !

Groeten Peter[;)]

Kees-Jan

#2
Ja Bert. Zo is ie mooi.

Kees-Jan

sja omnummeren......... Geen gek idee natuurlijk al was het maar voor een Fyra stam.[:D]

ERVIN

#3
Schitterend Bert , je hebt hem ook verbazend knap geweatherd.
Dus als ik zo je tekst kan lezen doet hij het prima , ok?, mss morgen eens een bezoekje gaan brengen aan mijn huisleverancier.[:p]

En idd , een lange bloktrein kolen is natuurlijk nog knapper in dubbeltractie h?...[;)]

Metpetergaathetbeter

#4
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Schitterend Bert , je hebt hem ook verbazend knap geweatherd.
Dus als ik zo je tekst kan lezen doet hij het prima , ok?, mss morgen eens een bezoekje gaan brengen aan mijn huisleverancier.[:p]

En idd , een lange bloktrein kolen is natuurlijk nog knapper in dubbeltractie h?...[;)]



@Ervin
Is uw hofleverancier niet in verlof ? By the way hoe stelt uw laatste Trix - treinstel het ?

Groeten Peter[;)]

C.B.

#5
Toch even vermelden dat de (binnenste) gelijkstroomafnemers maar 2 sleepstukken hebben en geen 3 of 4.[;)]
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

#6
Yep die heeft idd nog verlof , was ik compleet vergeten , waarvoor dank Peter.[;)]

Thalys doet het uitstekend.

Bert Ossevoort

#7
Even over de binnenste stroomafnemers ,volgens de foto's die ik hier heb liggen,hebben ze 4 koolstrippen alleen die liggen dicht tegen elkaar aan, aan de buiten zijde ,dat is het verschil ,heb zelf voor dit type gekozen omdat ze kwa vorm het beste overkomen naar de realiteit ,verder bedankt voor de reakties Bert.

C.B.

#8
citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Even over de binnenste stroomafnemers ,volgens de foto's die ik hier heb liggen,hebben ze 4 koolstrippen alleen die liggen dicht tegen elkaar aan, aan de buiten zijde ,dat is het verschil ,heb zelf voor dit type gekozen omdat ze kwa vorm het beste overkomen naar de realiteit ,verder bedankt voor de reakties Bert.



Ik was een beetje te snel met mijn reactie , en bij nader inzien heeft u gelijk als ik alles even terug herlees.[:I]
Ik was een  beetje in de war met het uitzicht van de Roco stroomafnemer t.o.v. stroomafnemer van de TRAXX.
(deze bestaat inderdaad uit 2 kleine koolslepers per sleepstuk gescheiden door de hoorn (het uitstekend beentje).
Alleen zijn de binnenste slepers niet met elkaar verbonden zoals bij de Roco.
Maar inderdaad - als je dit even weg denkt , leunt deze wel het dichtse aan.

Voor de rest ziet de lok er echt goed uit.[:)]
Groetjes.
Claudio.

TimT

#9
is dit dezelfde als deze (buiten de aangepaste verlichting) want ik vind dat de kleuren zo verschillen

http://www.youtube.com/watch?v=pbiAxEGvlsA
Groeten Tim

Bert Ossevoort

#10
Tim ,
ja dat is het zelfde catalogus nummer zullen we maar zeggen ,daar we beide zo'n lok hebben ,is het niet letterlijk dezelfde.
Maar hier zie je wel ,wat jij al eerder aangaf wat is de juiste kleur?
Zelf fotograveer ik met groot diafragma en dus geen extra verlichting en inval van zonlicht ,
als een ander dat anders doet krijg je een andere kleur ,maak maar 10 foto's van de echte lok in verschilllende weersituaties en je hebt 10 verschillende kleuren ,dus aan zo'n dicussie verspil ik geen moeite.Hebben we het nog niet eens over de verbleking van veroudering...
Zal dat laatste nog niet van toepassing zijn op deze loks.
Bert.

Kees-Jan

#11
Over de kleur: er is maar 1 kleur echt niet goed en dat is de zijkant. Die is te zilver terwijl die eigenlijk meer grijs moet zijn (met een vleugje metalic). Verder een zeer leuke lok. Eerdaags zal ik er eens een paar verbouwen en omnummeren.

Kees-Jan

PeterBrz

#12
Dat ziet er aardig uit! En ook de kleur zit zeker goed! [:D]
Alleen vind ik het wat jammer dat het frontnummer aan de kleine kant is.. of is dit maar een gedacht?!

OMC

#13
citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Dat ziet er aardig uit! En ook de kleur zit zeker goed! [:D]
Alleen vind ik het wat jammer dat het frontnummer aan de kleine kant is.. of is dit maar een gedacht?!



Nee, ik vind ook dat je gelijk hebt ivm het frontnummer. Is aan de kleine kant en staat ook vrij laag naar de bufferbalk toe geplaatst. Kleuren zijn wat mij betreft toch wel dik in orde!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

#14
@John en Peterbrz  ,klopt volledig hoor mannen , frontnummer is t? klein en zou eigenlijk iets hoger moeten , maar daarvoor ga ik hem toch niet laten liggen hoor.