Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Keer driehoek.

Gestart door pieter, 30 augustus 2011, 18:02:12 PM

pieter

Hallo allemaal,
ik wil graag op mijn baan een mogelijkheid hebben mijn (stoom)loc's te keren, zodat ze altijd 'vooruit' staan ingespannen.
Heeft er iemend een voorbeeld met C-rail(M?rklin) nrs voor mij?

grt P.

pieter

Niemand ooit de behoefte gehad om een loc te keren, zonder gebruik te maken van een draaischijf?
Zeer onwaarschijnlijk, toch?

grt P.

Johan Poelmans

Toch wel, maar meestal leggen we zoiets met flexrail. Is veel flexibeler ;)

Maar wat wil je er precies mee doen? Moet het voor in je schaduwstation dienen? Want in dat geval is een lus zeker zo handig.
 

PeterC

Vlug iets getekend:



Is het zoiets dat je bedoeld?
Groetjes, Peter


pieter

citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

Toch wel, maar meestal leggen we zoiets met flexrail. Is veel flexibeler ;)
Felxrail voor 3-rail wisselstroom?
Leg eens uit, welke fabrikant heeft dat?
citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans
Maar wat wil je er precies mee doen? Moet het voor in je schaduwstation dienen? Want in dat geval is een lus zeker zo handig.

Ik wil mijn loc na binnenkomst op een station, afkoppelen en omkeren om zodoende aan de andere kant van de stam aankoppelen en weer richting de herkomst te gaan.
Het komt niet in een schaduwstation te liggen.
Met een lus kan dat ook, dat is waar.

grt P.

pieter

@PeterC
Ik krijg jouw tekening niet werkend.
Op de baan krijg ik het niet sluitend.
Ik heb het ook in Anyrail getekend en daar krijg ik precies het zelfde resultaat.



Of die ik wat verkeerd?

grt P.

Paulogic

Marklin heeft zelf flexrails in het K-rail gamma.[;)]
mvg,
Paul(ogic)

pieter

Ja maar ik heb bij mijn openingspost niet voor niets de opmerking geplaatst dat ik met C-rail rijd en nu weet ik wel dat er overgangsrails zijn van C- naar K-rails maar dat vind ik in het zicht geen optie.

grt P.

PeterC

Pieter,
Een beetje 'wringen' [;)]
Wintrack en ook C-rails laten dit (een beetje) toe [;)]  Anyrail ken ik niet...
Groetjes, Peter


pieter

citaat:
Geplaatst door PeterC

Pieter,
Een beetje 'wringen' [;)]
Ja dat vermoedde ik al.....hihi.
Er staat in jouw tekening een raildeel met alleen de aanduiding 06 heb je voor mij het complete nummer?
citaat:
Geplaatst door PeterC
Wintrack en ook C-rails laten dit (een beetje) toe [;)]  Anyrail ken ik niet...

Nee Anyrail staat dat echt niet toe, dat is 'recht in de leer!'
Daarom heb ik ipv Wintrack ook AnyRail aangeschaft.
Want als het lukt op papier dat lukt het ook op de tafel, dat is mijn bezwaar tegen Wintrack een beetje.

grt P.

conducteur

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Marklin heeft zelf flexrails in het K-rail gamma.[;)]


Peco heeft ook flexrails en strips voor de middenleider. Die kan je plooien gelijk de tuinslang...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Zoiets zou toch moeten mogelijk zijn met C-rails?
Ik heb hier helaas geen ervaring mee.
Zou het niet lukken met symmetrische wissels, of zitten die ook niet in het gamma?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

INFO

Wat denk je zelf, het is M?rklin! Dat zegt denk ik genoeg. Overigens zijn er maar weinig merken die een Y wissel in hun programma hebben.
Je kunt er eventueel een 3 weg wissel voor gebruiken.

Maar ook met anyrail lut het alleen even andere railelementen gebruiken, die beter passen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Aart

citaat:
Geplaatst door pieter

@PeterC
Ik krijg jouw tekening niet werkend.
Op de baan krijg ik het niet sluitend.
Ik heb het ook in Anyrail getekend en daar krijg ik precies het zelfde resultaat.

Of die ik wat verkeerd?

grt P.



Vervang eens in elke boog ??n bocht 24224 door een bocht 24230. In de rechtstand vervolgens een 24236 een 24229 en een 24064. Het komt niet exact uit, maar wel heel dicht in de buurt.

pieter

citaat:
Geplaatst door INFO

Maar ook met anyrail lut het alleen even andere railelementen gebruiken, die beter passen.
Hoi Wim, kun je die tekening wat groter publiceren, het is nauwelijks te lezen, zo.

grt P.