Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

derde rail

Gestart door eddy, 01 augustus 2011, 20:07:26 PM

Johan Poelmans

Jeuj! interessant leesvoer voor de bouwkundigen onder ons!
 

B-Modelbouw

Ik ga er mijn cursussen 'Civiele Infrastructuur voor Rails-voertuigen' niet voor open doen ...
Maar zeg alleen; wat is het gemakkelijkste vervormbaar.

De denkpiste van de reserverails mag je al schrappen (vaste montage ???)


Misschien een andere denkpiste ... Een smalspoorbaantje dat verlaten is [:o)][:o)][:o)]

evan

Wel op dezeldfe lijn  2 km verder heeft een stuk spoor van de Lijn samen gelopen aan het Atelier van de dienst bovenleidingen dus 3 rails[:o)], maar dat is al opgebroken denk ik.

Grappig
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

In de laatste SpoorwegJournaal (nr182) staan enkele mooie foto's van Max Delie over de nodige voorzieningen op betonnen dwarsliggers voor de plaatsing van de geleiderails (3de en 4de rail) op de brug over de E19 voor de aansluiting van het Diabolo-project in Mechelen.

(in verband met de copyright geen foto's gekopieerd)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OMC

Navraag bij een kennis van Infrabel leerde mij het volgende:
"Bij een eventuele ontsporing zakt de trein weg en komt dan met zijn wielen tegen dat middelste derde spoor te leggen, als het goed werkt zou dat spoor de trein tegenhouden tegen het (om)vallen.
Dat zou de enigste reden zijn van dat derde spoor, en niets anders."
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be