Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

doomslu

#315
Citaat van: milocomarty op 25 mei 2014, 00:20:35 AM
Luc da´s een knappe baan, zou alleen wat meer sporen verstoppen...
Ik begrijp jouw opmerking, maar als je een station uitbeeldt, dan heb je sporen nodig hé...  ;)
Wat ik wel ga doen is een stedelijke omgeving creëren en de sporenbundels aankleden met allerlei details uit de werkelijkheid.

Een lukraak voorbeeld, van een relatief klein emplacement (Athus):
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

lekker bezig, wat zie ik nu, al meer scenery dan allen de brug bij Manternach?

wasda?

doomslu

Citaat van: Kautenbach op 25 mei 2014, 08:58:25 AM
lekker bezig, wat zie ik nu, al meer scenery dan allen de brug bij Manternach?

wasda?
Wakker worden, Wim!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Wil je nog meer voorbeelden luc?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

ha, de nostalgie van een ouwe treinenbaan, waarin.....ect ect?

poeh, wel ff wakker worden hoor, vanmiddag maar weer doen waar we goed in zijn ;D

Ik zou idd de haakse hoek goed camoufleren Luc, is een viaduct, met ernaast een seinhuis niet wat, met evt zelfs een stuk stad direct achter de sporen op een steunmuur?

doomslu

Citaat van: Kautenbach op 25 mei 2014, 10:40:57 AM
ha, de nostalgie van een ouwe treinenbaan, waarin.....ect ect?
Je bent wakker. Goed zo.

Citaat van: Kautenbach op 25 mei 2014, 10:40:57 AM
Ik zou idd de haakse hoek goed camoufleren Luc, is een viaduct, met ernaast een seinhuis niet wat, met evt zelfs een stuk stad direct achter de sporen op een steunmuur?
Ik hou rekening met jouw tip, Wim.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Ga wel iets opzoeken voor je.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

TBCédric

Ik hoop dat ik dit draadje niet vervuil, maar daarnet nog eens naar een aflevering van rail away gekeken én ik zag volgens mij, de brug van Manternach.

Hier is de link: http://www.eo.nl/tv/railaway/aflevering-detail/luxemburg-belgie-10/
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Helaas niet, Cedric.
Manternach ligt op de lijn naar Duitsland (Trier) en niet op de Noordlijn, die in deze aflevering getoond wordt.
De landschappen en vele bruggen en tunnels geven natuurlijk wel dezelfde sfeer weer. Het is tenslotte hetzelfde kleine landje.

Mooie film, trouwens. En zo herkenbaar allemaal.  :)

Na een minuut of twaalf zie je Kautenbach. Deze baan van Wim kent iedereen toch?


Ook fraai is dat het hier gaat om de trein die we in MSM 139 in de rubriek 'samenstelling' tonen, al zie je hem hier in deze film vaak met de rijtuigen nog in het oranje (de zogenaamde C1-livrei).
Ook leuk is een samenstelling met zowel oranje als new-look en Memling rijtuigen (als ik goed gekeken heb).
En dan zijn er ook nog de Wegmann-rijtuigen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 30 augustus 2014, 18:24:36 PM
Helaas niet, Cedric.
Manternach ligt op de lijn naar Duitsland (Trier) en niet op de Noordlijn, die in deze aflevering getoond wordt.
De landschappen en vele bruggen en tunnels geven natuurlijk wel dezelfde sfeer weer. Het is tenslotte hetzelfde kleine landje.

Mooie film, trouwens. En zo herkenbaar allemaal.  :)

Na een minuut of twaalf zie je Kautenbach. Deze baan van Wim kent iedereen toch?


Ook fraai is dat het hier gaat om de trein die we in MSM 139 in de rubriek 'samenstelling' tonen, al zie je hem hier in deze film vaak met de rijtuigen nog in het oranje (de zogenaamde C1-livrei).
Ook leuk is een samenstelling met zowel oranje als new-look en Memling rijtuigen (als ik goed gekeken heb).
En dan zijn er ook nog de Wegmann-rijtuigen...

Inderdaad, kautenbach kwam er ook in voor. :D

Volgens mij zijn deze opnames na 2000 genomen én voor 2009 (voor het nieuwe station Luik Guillemins er was). Tot welk jaar hebben de I10 in C1 Livrei gereden én de I6 met memling?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Kautenbach

ik zag em wel in MSM 139 8) 8) blijft mooi tafereeltje

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#328
De module 'Manternach' is gebruikt als decor voor de cover van MSM 140!  :-*

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach