Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

modelbaanHO

Ik vraag me af wie gevolgd heeft...

Ik ! mooi plan met een concept. Als de afwerking even mooi wordt als de brug : zeer knap.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Dirky

wel een paar keer moeten herlezen maar ja... toch gevolgd  :)

Dirkh

Heb het ook een paar keer moeten herlezen maar het lijkt mij een doordacht concept met een duidelijke verklaring voor alle sporen. Hier is duidelijk niet over een nacht ijs gegaan.

Herwig

Bekeken & gelezen;
Hebt ge reeds een idee om (ooit) die 90°-bogen aan de rechterzijde    -eventueel-   te camoufleren ?

doomslu

Citaat van: Herwig op 29 april 2014, 19:04:44 PM
Bekeken & gelezen;
Hebt ge reeds een idee om (ooit) die 90°-bogen aan de rechterzijde    -eventueel-   te camoufleren ?
Meer dan wat gebouwen neerzetten langs de binnenkant zal ik niet kunnen, maar ik denk er inderdaad wel aan om het zicht wat te breken.
Als het zo ver is zal eerst met wat schoendozen experimenteren.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

Het is inderdaad een concept waar over nagedacht is! Het zal leuk worden en als het afgeraakt in die 10 jaar zal het toch zeker een plaatsje krijgen... in ons teerbeminde magazine  :D

Vervroegd pensioen ... is ook een optie  ;)

doomslu

Vandaag zijn de sporen aan de linker ingang van het station klaar geraakt.
Rechts is een kwestie van nog een paar uren werk.

Bedrading moet nog gebeuren, wissels moeten nog hun aandrijvingen krijgen, de isolatie moet nog netjes weggeknipt worden en dan ... proefrijden en aan de aankleding beginnen.
Werk werk werk...  :(  ;D

Een plaatje met daarop maar meteen de nieuwste aanwinsten van vorig weekend: vier I10 rijtuigen, telkens een A en een B rijtuig. Eenmaal in 'New look' en eenmaal in 'C1' (oranje) livrei.
Deze ontbraken nog in de verzameling...

Michiel

Ik blijf het een fascineren mooi verloop van bogen vinden. Je sporen liggen prachtig, Luc. Zalig om daar staks treinen door te zien slingeren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Dank je, Michiel.
De wissels - met uitzondering van de Engelse wissel - zijn zelfbouw (wel met behulp van bielsmatten van Tillig).
Daardoor kan je ze mooi meebuigen met het spoorverloop.
De twee meest linkse wissels bijvoorbeeld zijn uit één stuk gemaakt. Op die manier krijg je ook meteen een vlot verloop van de rails, zonder knikjes.

PeterC

Ik ben benieuwd naar deze MSM fotocover plaats  ;)

Groetjes, Peter

Michael

Luc, een mooi doordacht plan, waar je nog jaren plezier aan kan beleven. Mooie sleep trouwens. ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

TBCédric

Citaat van: doomslu op 17 mei 2014, 22:11:18 PM

Ik weet niet of ik het verkeerd zie, maar zijn de betonnen bielzen iets geler van kleur dan bv. standaard betonnen rails van roco?
Zo ja, hoe heb je die kleur gekregen?
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

doomslu

Het lijkt zo op de foto, omdat ik misschien de kleuren niet bewerkt heb.
Helaas moet ik over 5 minuten vertrekken, anders nam ik eens een foto van een stukje rails in daglicht.
Ik hou dit in gedachten... (je mag er mij aan herinneren).

Metpetergaathetbeter

fraaie beelden van/in Luxemburg ! Of hoe iets eenvoudig ook heel mooi kan zijn !
Groeten Peter ;)

doomslu

Zoals beloofd (aan Cedric), de betonnen dwarsliggers van Tillig bij daglicht.
Een foto in de zon en eentje in de schaduw.

Ik weet nog niet of ik ze ga schilderen of enkel verweren met wat poeders.