Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

evan

#285
Hoi,

Die kalender moet ik julie nog even schuldig blijven[:I]

Vandaag heb ik de verlichting van de baan aangepakt en een 12V voeding gemaakt.  Daarna heb ik mn K?ffje ns aangepakt.
Er zat geen deftige decoder in, maar nu heb ik er een Lenz Gold decoder met USP module in gestoken.  Deze bolt nu super.  Tevens heb ik de lichtjes vervangen en is het groen nu zwart geworden.  Helaas zijn er enkele raampjes vergeeld van het UV licht (zo gekocht) dus deze moeten nog worden vervangen
Ik ga hem deze namiddag samen met enkele wagens verweren of weatheren.

Een verslagje:

Eerst heb ik het ganse mechanische gedeelte grondig ontvet en gereinigd.  Dit was echt wel nodig:




De wielen en stroomafname zijn ook geschilderd zodat het blinkende deel weg is:


Het voorlopige resultaat:






Ik heb vele foto's van een zwarte Koff gevonden met rood chassis, maar zonder gele bufferbalk met zwarte schrikstrepen.  Toch ga ik dit zo laten daar ik het best "cool" vind[8D]

Gisteren was ik in Houten en zag er een standhouden met onder de tafel een G8 of BR55 van Marklin (1/32).  De prijs was als volgt "Doe een bod".  Wel ik moet zeggen deze kans laat ik niet liggen en voor een zeer aantrekkelijk prijsje heb ik hem gekocht samen met een wagenset.  De lok is zo goed als nieuw, maar ik ga hem wel in de toekomst wat aanpassen en er een recenter model van maken... namelijk een BR 55...of een type 81[:)]





Tot later na het vervuil-uurtje[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#286
Het vuile uurtje is voorbij[:D]

2 loks en drie wagens onder handen genomen.  "Braafjes vervuild"

Eerst heb ik van een oude zelflosser de klauwkoppeling verwijderd:




Nadien heb ik een schroefkoppeling en remleiding aangebracht:


Het Koffje ziet er wat meer gebruikt uit:


De V100 is ook onder handen genomen.  Schroefkoppelingen en een lichte vervuiling:


Nog wat sfeerbeelden:

Ik zal nog wel de wielen ns moeten aanpakken want zo trekt het op niet veel.  Een vuile wagon en dan nagelnieuwe wielen...











Nog een fijne zondag avond gewenst [;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dirkkerckhofs

#287
Evan, Evan, Evan toch ...

Je zal in Houten misschien gezien hebben dat ik raar reageerde als je over "de uitdaging" begon, maar ik had dit draadje tot nu toe kompleet over het hoofd gezien [:I]

Ik heb er nu het laatste half uur volledig doorgegaan met open mond [:p][:p][:p] Dat draadje is zowaar ??n lange cursus modelbouw in woord en beeld [;)] En ik zie dat je recentste aankoop al dienst doet.

Masters at work jij en Patrick. Nie moeilijk dat ik de laatste tijd niet meer veel van de High Line las; je was hier constant aan bezig!

Wanneer is die baan de eerste keer in het publiek te zien?

En door dit draadje te zien, krijg ik meer en meer goesting om ook eens iets in die schaal te proberen. Ik ga me hier direkt inschrijven voor dit draadje zie, zodat ik niks mis.

Dirk

Gerolf

#288
Mooie verwering, Evan. Niet overdreven gedaan, zodat je modellen toch goed onderhouden lijken.
Die wielen: is chemisch zwarten een optie?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#289
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Mooie verwering, Evan. Niet overdreven gedaan, zodat je modellen toch goed onderhouden lijken.
Die wielen: is chemisch zwarten een optie?



Hoi Gerolf,

Ik heb er ook al aan gedacht... maar moet eerst dat spul ns opzoeken tussen al de producten hier[:I]  Ik weet niet of het zal werken op dit metaal.  Ik houd je op de hoogte.

Ondertussen...
Geen kalender maar toch iets eigentijds...





Meisjes met rode haren...

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#290
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Evan, Evan, Evan toch ...

Je zal in Houten misschien gezien hebben dat ik raar reageerde als je over "de uitdaging" begon, maar ik had dit draadje tot nu toe kompleet over het hoofd gezien [:I]

Ik heb er nu het laatste half uur volledig doorgegaan met open mond [:p][:p][:p] Dat draadje is zowaar ??n lange cursus modelbouw in woord en beeld [;)] En ik zie dat je recentste aankoop al dienst doet.

Masters at work jij en Patrick. Nie moeilijk dat ik de laatste tijd niet meer veel van de High Line las; je was hier constant aan bezig!

Wanneer is die baan de eerste keer in het publiek te zien?

En door dit draadje te zien, krijg ik meer en meer goesting om ook eens iets in die schaal te proberen. Ik ga me hier direkt inschrijven voor dit draadje zie, zodat ik niks mis.

Dirk



Voila schade ingehaald[:D][;)]

Bedankt Dirk[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#291
citaat:
Geplaatst door evan
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Die wielen: is chemisch zwarten een optie?
Ik heb er ook al aan gedacht... maar moet eerst dat spul ns opzoeken tussen al de producten hier[:I]  Ik weet niet of het zal werken op dit metaal.  Ik houd je op de hoogte.
Ik heb hier drie busjes: eentje voor messing, eentje voor "neusilber" en nog een voor "ijzer en staal". Komen alle drie van Saemann aetztechnik (http://www.saemann-aetztechnik.de/)
Ik vermoed dat ??n van die laatste twee voor jou geschikt is [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#292
Hallo,

Voila weer een hoofdstuk dat voorlopig is afgesloten.  Voorlopig?  Wel "de uitdaging" krijgt nog een staartje[:D].  Dit is echter wel voor eind dit jaar en begin volgend jaar.

De baan is bij de gelukkige nieuwe eigenaar en ik heb er afscheid van genomen.  Het deed me toch wel iets, maar er zijn al plannen voor een nieuw project dat een tijdje voor mezelf blijft voordat het weg moet[:)].  Ik ga wel eerst de "highline" voortzetten[^]

Sinsheim was een aangename ervaring en een behoorlijk succes.  Ondanks dat het ver van huis was, heb ik veel bekenden van het forum gezien en had hen graag nog bedankt via deze weg voor de leuke babbels en complimenten.

Hierbij nog wat sfeerbeelden...

De baan op zijn nieuwe locatie:
























Nog een sfeerbeeld van op Sinsheim:

Een V65[:p]


En mn laatste nieuwe aanwinst:[8D]

Een BR50 van KM1[:p][:p][:p]

Nogmaals allen bedankt om dit draadje trouw te volgen[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#293
Evan,

een mooie afsluiter.  En nu reikhalzend uitkijken naar het volgende [:p]
Succes verzekerd [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

#294
Was ook een knap project om te volgen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#295
Heel leerrijk project was dit, Evan. Bedankt om het met ons te delen [8D]
Proficiat met je BR50, trouwens. Een pareltje [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

#296
Ja Evan, je hebt ons toch weer 20 pagina's lang doen wegdromen [;)]
En die BR 50, Amai m'n oor [:0][:p]


Michiel

#297
Evan,

enorm bedankt voor dit mooie verslag van een nog mooiere baan. Een inspiratie voor velen, inluis mezelf (ongeacht de schaal). Ik heb genoten!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#298
Heren,

Van harte graag gedaan![;)]

Op naar het volgende project zou ik zo zeggen[^]

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stp

#299
FANTASTISCH!!! alles in 1 doorgelezen