Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

railman56

#120
Daar kun je nu naar blijven kijken
en blijven van genieten
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

#121
citaat:
Geplaatst door railman56

Daar kun je nu naar blijven kijken
en blijven van genieten
marc



Zeer correcte aanvulling, waarvoor mijn dank [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#122
Hello[;)],

Vandaag traag op gang gekomen.  Dat komt er van als je de bloemetjes buitenzet snachts met wat vrienden[8D]

Ik ben wat bomen aan het maken geweest...












Toen stond Patrick voor de deur om de loods nog es te presenteren[:p]






(Trapje volgt...)

Schurend scharniertje...








Dan weer voortgewerkt aan de bomen...


De anita decor boom links en de gepimpte boom rechts


Overzicht:

Er komt tussen de bomen nog groen en jongere bomen...

Nadien heb ik nog gras aangebracht op de taluds en ga ik straks nog aan voortwerken...





Voila weer een rijkelijk geillustreerd verslag[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#123
De loods is heel knap!  Patrick, dikke proficiat.
En die bomen mogen er ook zeker zijn.
Zeer mooi geheel !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#124
Een een kleine toelichting...

Op vraag van Steam N[;)]



Op foto 3 naar 4 gaat het van Stro-koord ineens naar die fijne vertakkingen...

Ik heb hier de Tips van "Grove Den" in acht genomen.

-De basis op foto drie is bespoten met lijmspray (bison)

-Hierover is statisch gras gestrooid van +- 6mm lang. (Heki)

-Nadien weer lijm met daarover fijn statisch gras +- 2mm (Woodland Scenics)

-Dan is alles in een kleur gespoten met de spuitbus.  

-Na droging heb ik met stevige haarlak de ganse boom ingespoten met een  "ochtenddauw" effect.

-Dan heb ik met een theezeefje er fijnturf van Woodland (green blend) overgstrooid.  

-Nadien spuit ik er vernis over en met een bruine kleur spuitbus geef ik er nog een lichte nuance aan.

Ofwel plant je deze direct op de baan ofwel maak je een stam met een houten stokje en met schorspasta (anita decor of houtlijm met MDF zaagsel).  Daarna monteer je de stam onder de gemaakte boom en hopla...

GRoetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#125
Gelieve foto's van het model te tonen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

#126
Dank je wel, Evan.
Ik kan weer verder [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

#127
Is dat sisal dat je gebruikt voor de bomen? Heb laatst sisal gevonden, maar in een bol in een wirwar, onmogelijk om te ontrafelen, en het is geen zicht om daarmee een boom te maken... Of is het toch iets anders?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#128
@conducteur,

Ik heb Stro-koord gebruikt.

Dit is bv bij de boerenbond "AVEVE" te koop.  HEt trekt op sisal, maar wat stijver.

Grts

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jacques timmermans

#129
Evan,

nog een tip met betrekking tot de houten binnenwanden en het houten gebinte van de locloods. Deze waren als brandvertragende reglementair maatregel met een dikke laag witkalk ingesmeerd. Dit komt ook het binnenleven van het model ten goede omdat het door de witte kalk luchtiger zal uitzien, waardoor je bij eventuele interieur opnamen een mooier uitgelicht beeld krijgt.

Jacques Timmermans

evan

#130
citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

Evan,

nog een tip met betrekking tot de houten binnenwanden en het houten gebinte van de locloods. Deze waren als brandvertragende reglementair maatregel met een dikke laag witkalk ingesmeerd. Dit komt ook het binnenleven van het model ten goede omdat het door de witte kalk luchtiger zal uitzien, waardoor je bij eventuele interieur opnamen een mooier uitgelicht beeld krijgt.

Jacques Timmermans



Hoi Jacques,

Het is Patrick die de loods maakt adhv zijn documentatie en ik weet nog niet hoe de eindafwerking er zal uitzien.

in alle geval bedankt voor de tip.

Evan[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#131
Zal nog eens naar Aveve rijden, dat is niet ver van hier...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#132
Goede avond,

Het draadje bestaat vandaag een maand en het is toch al aardig opgeschoten.  Ik ben blij met de vooruitgang en het is ook leuk dat de verslagen in smaak vallen.

Nogmaals bedankt hiervoor[;)]

Deze late namiddag heb ik een 2 tal uurtjes aan de derde module gewerkt en ik hoop nog wat te kunnen verder werken.

Donderdag en vrijdag ben ik "thuis", maar...
Ik ben deze week wel van wacht tot en met volgende week maandagmorgen[:(]  Deze nacht geven ze regen en onweer dus ik hou mn hart vast.  Voor hetzelfde geld kan ik vannacht bv naar Luxemburg, de kust of limburg rijden.  [|)]

Enfin,  het verslagje:

Styrodur snijden voor de talud vooraan:


Plaatsen van de styrodur met montagelijm:


En opgevuld:


Extra verstevigen voor de kolenbunker en loods:


Gipsverband en dienstoversteek aangebracht:


Kleur aangebracht:


En de gebruikelijke sfeerplaatjes:






Toffe schaal, maar het is nog steeds wennen om niet te klein te bouwen[:)]

Groeten

Evan

PS
@Jacques,  Ik heb je tip doorgegeven aan Patrick.  Het feit is wel dat de loods achteraan de baan staat en er weinig inkijk is.
Nogmaals dank voor de tip.  






Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#133
Het ziet er schitterend uit Evan, vooral die sfeerplaatjes.[:D]
En de bloempjes buiten zetten moet kunnen toch.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

#134
Thanks Leon[;)]

Ik heb nog wat aan mn trap gewerkt die het dienstweggetje verbindt met de lager fictieve weg...

Er komen nog imitatie betonijzers tegen die de balken zogezegd op hun plaats houden.
De verticale flank van de treden wordt nog gekleurd (cement/zand kleur)
Dan wordt alles nog wat verweerd en er komt nog gesteente en begroeing langs[:p]

Hier toch al een tussendoortje...








De feitelijke wandelweg wordt ook nog "platgelopen" en er komen witte markeringen op de oversteken.  

Tot later[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.