Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

slaaprijtuigen type p

Gestart door Tom, 23 september 2005, 17:24:11 PM

locomotion

Is het P-rijtuig (slaaprijtuig type P) of type AB30?
Wat is het verschil eigenlijk tussen deze twee.
Waarom brengt LSM alleen het AB30 rijtuig uit en geen P-rijtuig.

Locomotion

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tiep16

en je kan de dagstand zelf wijzigen in nachtstand met de bijgeleverde bedden...

Kun je daar is foto?s van maken? Moet wel interessant zijn.

BD1701

Beste locomotion,
het slaaprijtuig type P is net het zelfde als AB30, het is alleen de naam die dus wat verwarrend is, in de boeken over treinsamenstellingen spreekt met meestal over de "AB30", maar men zou evengoed kunnen zeggen de "P-slaaprijtuigen". Uiteindelijk gaat het dus maar over ??n type rijtuig en geen twee, zoals sommigen denken. Ik hoop alvast hierover dus wat nuttige informatie gegeven te hebben.
 

n/a

Ja, er zit een kleine handleiding bij (< A5 papiertje).

Foto's zijn op dit ogenblik omogelijk -- geen fototoestel ter beschikking.

Ik durf het model bijna niet aanraken. De slangetjes op de bogies (langs 1 zijde, op de asbussen) zijn z? fijn...

locomotion

Is, er dan geen verschil in de ramen of sommige ramen? (breder, hoger, ....)
Anders hadden wij toch al lang het model van Heris gekocht als AB30. Dit model van heris wordt alleen gepresenteerd als type P.

Locomotion

karthuizer

citaat:
Geplaatst door locomotion

Is, er dan geen verschil in de ramen of sommige ramen? (breder, hoger, ....)
Anders hadden wij toch al lang het model van Heris gekocht als AB30. Dit model van heris wordt alleen gepresenteerd als type P.

Locomotion



Heb de modellen van Heris zien staan in N?rnberg, daar zijn de "platen" met de logo's gewoon geschilderd op de rijtuigen, bij die van LS zijn het "echte platen". Als je begrijpt wat ik bedoel [?]
Die van LS vind ik persoonlijk v??l mooier!


Tom

Ziet er zeer goed uit, ik kan al niet wachten.
Tom

rixke rail

Ik een foto genomen van een slaaptrein op mijn baan.
Het P-rijtuig en 2 T2's (Rivarossi) eveneens met TEN-logo.
In deze combinatie (of ook nog met MU's) reden ze wel eens rond, toen bij het grootbedrijf nog nachttreinen reden.
Enjoy ! [:p]



http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

n/a

citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste locomotion,
het slaaprijtuig type P is net het zelfde als AB30, het is alleen de naam die dus wat verwarrend is, in de boeken over treinsamenstellingen spreekt met meestal over de "AB30", maar men zou evengoed kunnen zeggen de "P-slaaprijtuigen". Uiteindelijk gaat het dus maar over ??n type rijtuig en geen twee, zoals sommigen denken. Ik hoop alvast hierover dus wat nuttige informatie gegeven te hebben.



Hallo,

Even iets verhelderen.
De AB-30 rijtuigen zijn de gemoderniseerde versies van het type P. Ze kregen onder andere nieuwe ramen en een nieuwe interieur indeling.
De origineele P rijtuig had aan eene kant afwisselnd een hele en een halve raam, de AB-30 heeft alleen hele ramen. Het gaat natuurlijk aan de basis om de zelfde rijtuigen maar de opbouw en het interieur is geheel anders en ze worden na de verbauwing officieel AB30 genoemd.

Als model word het beschouwd als twee verschillende modellen omdat een nieuwe mal moet gemaakt worden voor de kast.
De orspronkelijke versie is ook bij LS Models aangekondigt en zal wat later als de AB30 verschijnen.

Mvg,

Alain Jennes
LS Models