Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

slaaprijtuigen type p

Gestart door Tom, 23 september 2005, 17:24:11 PM

Tom

Weet er iemand waneer de slaaprijtuigen type P van LS models uitkomen?
Op de site staat er dat de modelen in de graveer fase zijn maar dat is aleen tijdje geleden. Intussen is er niets nieuws meer geplaatst.
Weet iemand iets meer?
Tom

BD1701

Dag Tom, ik ben ook vol ongeduld aan het wachten op dit rijtuig, ik vrees wel dat we nog even zullen moeten wachten. Ik denk dat ze eerst nog vollop aan het werk zijn om de type 13 op de markt te krijgen, en ik vermoed dat ze daarna, de P-rijtuigen zullen beschikbaar zijn. Ik hoop dat het nog voor dit jaar is, maar ik ben het nie zeker.
Info altijd welkom uiteraard he

groeten
 

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

De P-ligwagen rijtuigen zijn reeds 6 maanden op de markt in Duitsland.

Zijn werden uitgebracht door HERIS.  [}:)]

Nrs zijn 18001 en 18002.  [^]

De eerste is een P rijtuig met WLT markeringen; het tweede is een P rijtuig ingeschreven bij de SNCF.

Ter informatie, op de laatste modelruilbeurs in zaal De Star "De Haene City" Vilvoorde heb ik er verschillende zien liggen, maar de prijs is mij ontsnapt.
Ik dacht zo iets van 47,95,-? per stuk?

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

BD1701

Jammer dat er van HERIS geen Belgische versie bij is, wat bij LS-Models wel het geval zal zijn, en waarop we natuurlijk vol ongeduld aan op het wachten zijn.
 

Tom

Op de site van LS Models staat er dat de aanbevolen verkoopprijs 50,66 euro is.
Tom

n/a

Hallo,

De type P van heris is de origineele type P van de CIWL, de modellen van LSM is de gemoderniseerde versie.
Deze moderniseerde versie rijd bij de NMBS, de NS en de ?BB.Het grootste verschil tussen de twee is de positie van de ramen en de livrei.
Onze type P zal nog dit jaar verkrijgbaar zijn.

Mvg.

Alain Jennes
LS Models

Tom

Er is weer nieuws over de slaaprijtuigen type P. De eerste prototypes zijn aangekondigt voor begin november. er zullen binenkort foto's te zien zijn op de site van L.S. Models.

//www.lsmodels.com
Tom

Tom

Het prototype van de gemoderniseerde slaaprijtuig type P is er.
Ze gaan binnenkort in productie.

//www.lsmodels.com
Tom

BD1701

Het P-Slaaprijtuig ziet er alvast veelbelovend uit, ik kijk er al naar uit om het rijtuig dierekt aan te schaffen als het in de winkels te koop is. Dit rijtuig ontbrak nog in mijn collectie slaaprijtuigen, en het P-slaaprijtuig hebben we ook nodig om in te zetten in een hele boel Internationale treinen op de modelbaan. Het rijtuig was redelijk veel vertegenwoordigd in de Internationale treinen die door Belgi? reden. Kortom, LS-Models levert voor mijn part hier weer een rijtuig van formaat af. Doe zo verder zou ik zeggen.
 

Tom

Zouden deze slaaprijtuigen ook inzetbaar zijn in Railtour treinen?
Ik bezit namelijk enkele railtour rijtuigen van LS Models in de tweede livrei.
Tom

BD1701

Beste Tom, normaal gezien kunnen deze ook wel voorkomen tesamen met railtour-rijtuigen hoor. (Ik zou het even moeten nakijken) Anders moet je even een kijkje nemen in de pakweg 10 laatste spoorweg journaals die zijn uitgekomen, in elk nummer staat een reportage over een bepaalde Internationale trein. En daar komen de samenstellingen met o.a. een P-slaaprijtuig zeker en vast aan bod hoor.
Groeten Bjorn
 

Kedeng Kedeng

Er staan nieuwe foto?s van rijtuig op hun website

Ziet er mooi uit[8D], vooral die aluminium banden vind ik er sjiek aan.

Tom

Ja dat ziet er zeer mooi uit en fij gedetaileerd van zover ik kan zien. [^]
De P slaaprijtuig staat alvast op mijn verlanglijst.
Tom

n/a

Vandaag mijn p-rijtuig gaan halen.

Fantastisch model!

Freaky zelfs: de handleiding raadt aan om de aslagers 'in te vetten voor gebruik' (metalen asbussen of zo?) en je kan de dagstand zelf wijzigen in nachtstand met de bijgeleverde bedden...

BD1701

Beste tiep16,

Ik ga het rijtuig deze week ook gaan halen. Wat bedoel je met invetten van de aslagers? Eeerlijk gezegd heb ik dit nog nooit geweten bij een rijtuig hoor? Zit er dan voor de eerste maal ook een handleiding bij ofzo? Met welke olie ofzo, moet je die dan invetten?
Enfin, ik ga het daarom zeker en vast niet laten van dit SUPER-modelrijtuig aan te schaffen hoor, ik kijk alvast ook uit naar de andere varianten van dit rijtuig, die volgens LS-Models volgende maand zullen geleverd worden.