Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Accident in Wilsele

Gestart door jakke, 01 maart 2011, 09:56:15 AM

jakke

Kan er iemand de volgens mij onduidelijkheden opklaren ?
- NMBS zegt in het bericht

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110301_011

dat er een kraan achtergelaten op een vrachtwagen in de buurt van het spoor .En de vrachtwagen stond te dicht bij het spoor . Daarom is een trein ermee in aanraking gekomen .

Het bericht laat uitschijnen dat het obstakel al een tijd aanwezig was .
Kan een lok bestuurder zulke hindernis in de verte al zien en heeft de bestuurder dan nog de mogelijkheid om te remmen en/of te stoppen ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

stefanic

Lees eens op www.deredactie.be (foto) en ook op www.hln.be (foto beschadigingen aan loc 2346)
Kraan was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats aan 't manoevreren.
En natuurlijk kan een treinbestuurder een obstakel zien dat er al is, hoewel het dan nog de vraag is of er nog tijd is om te remmen. Een trein heeft nu eenmaal meer remafstand dan een auto. Hier is het obstakel vermoedelijk net op het verkeerde moment in het vrijeruimteprofiel gekomen.
't Zijn nog maar de eerste berichten, en de pers en checken van bronnen of info, da's ijdele hoop, zeker als 't spektakelnieuws is ... (cfr Basta [:)])
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Jurgen

Als je met de trein vanuit Aarschot naar Leuven rijdt, dan zit je ook net in een flauwe bocht naar links.
De overweg waar het gebeurt is ligt net achter die flauwe bocht.

Aan de foto op GVA te zien stond die kraan aan de overweg kant Aarschot waardoor de bestuurder waarschijnlijk veel te laat kon zien dat er iets in de weg stond.
Als je dan weet dat men daar toch een redelijke snelheid heeft kan je al zeker weten dat de remafstand v??l te lang zou geweest zijn om nog tijdig te kunnen stoppen.

Als ik zo naar de loc kijk heb ik ook wel de indruk dat het zijn laatste geweest zal zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

OMC

Trein was P7305 Hasselt - Brussel-Zuid, in Wezemaal gemeld om 6u50. Na Wezemaal terug snelheid gemaakt (Vmax op L35 is 120km/u tussen Aarschot en Leuven) en dan is een remafstand sowieso al lang als je op snelheid bent.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

wisselstromer

i kdenk toch dat de machinist redelijk geremd heeft aangezien de laatst wagon niet al te ver vd overweg stond

meer fotos
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110301_011
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

jakke

citaat:
Geplaatst door stefanic

Lees eens op www.deredactie.be (foto) en ook op www.hln.be ...


Inderdaad , na het bekijken  van de gemelde info vraag ik me af wat we dan moeten met de uitleg die de NMBS-woordvoerder geeft in het geciteerde bericht uit de Standaard .
Waar is de "vrachtwagen" en wat met de "achtergelaten kraan " ...

Na het herlezen van het "standaard" bericht blijkt de inhoud ervan aangepast ...
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

vanmiegroet

Tja, dat gebeurt nu eenmaal dat is nu wel het einde van de 2346[V]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Tja, dat gebeurt nu eenmaal dat is nu wel het einde van de 2346[V]



Als ze aan dat tempo blijven botsen (hoewel door de schuld van een ander) zullen we binnenkort al de oudere loc's moeten missen. E?n ernstig mankement of voldoende schade is genoeg om langs de kant gezet te worden en nooit meer te rijden !

Jammer, helaas en het is nu ??nmaal zo !  

Groeten Peter[;)]

Kusttrein28

Inderdaad einde 2346 (idd heel jammer)

Is dit niet een mirakel dat de loc (en de rijtuigen) niet zijn ontspoord.  De kraan kon precies ook wel tegen een duwtje.

Wel een mooi beeld op het VTM-nieuws deze middag: de dubbeltractie diesels (nummers ontsnappen me even) die wegrijden met de rijtuigen en gehavende 2346.
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Kusttrein28

Inderdaad einde 2346 (idd heel jammer)

Is dit niet een mirakel dat de loc (en de rijtuigen) niet zijn ontspoord.  De kraan kon precies ook wel tegen een duwtje.

Wel een mooi beeld op het VTM-nieuws deze middag: de dubbeltractie diesels (nummers ontsnappen me even) die wegrijden met de rijtuigen en gehavende 2346.



Dat zullen die 2 62'ers TBL zijn die heb ik vanmorgen rond 9 u. het station van Aarschot zien binnenrijden. Gelukkig geen gewonden RIP 2346
 

Jurgen

De treinbestuurder zal deze nacht in ieder geval slecht slapen denk ik.

Ook voor de kraanmachinist zal het een moeilijke nacht worden.

Ik hoop voor hen dat ze de nodige steun zullen krijgen. Zo'n bijna-doodervaring is niet iets waar je zonder problemen mee kan omgaan.

De loc en de kraan zijn dan nog het minst erge van allemaal.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Cargo

de bestuurder heeft nog in de machinekamer kunnen 'springen'
gelukkig staat de stuurtafel van een 23 rechts, anders had het misschien anders afgelopen!

hobbyist

toch sterke ruiten. De echter ruit is nog heel maar zit niet meer vast aan chasis.

GHYSELS

Beetje flauwe reactie van mij, maar bij het zien van de beelden en horen dat een loc en megakraan met elkaar in botsing zijn gekomen, kwam volgende zin bij mij als eerste in het hoofd:
"Clash of the titans"
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/