Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Perronhuisje

Gestart door Peter, 11 februari 2011, 11:21:54 AM

Gerolf

CorelDraw, Peter [8D] ( Daar teken ik bijna alles mee [;)] )
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

mss gewone doorschijnende plakband gebruiken die zijn al mat, enkel wel snijwerk dan
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

just4fun

citaat:
Geplaatst door Peter

... een programma waarmee ik die lijnen kan tekenen.


Peter, als 't over tekenen gaat, kunt g'altijd aan mijn bel trekken. Ik teken elke dag (Autocad) en heb daar dan ook de nodige tools voor.
Paul

Paulogic

Laseren in plexi is geen probleem. Maar 2 mm plexi is het dunste wat ik kan krijgen.
Met styreen profielen moet dan wel de rest te maken zijn. Toch als ik jou bezig he
Peter [^]
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Hallo Paul,

Een dikte van 2 mm is wel wat veel eigenlijk. Ik dacht aan diktes van 0,75 of 1 mm. De vertikale palen zijn 10 cm bij het grote voorbeeld, wat dus 1,1 mm op schaal is. Daarom mijn voorkeur voor 0,75 mm. Als laseren niet gaat blijft me nog wel de optie om met matte kleurloze decals te werken. Een eindeloos werk, vermoed ik, maar dat heb ik er wel voor over.

Hallo David,

Wat is de dikte van het doorzichtig styreen dat je kan gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Peter,

vanaf 0,3mm [:)]

Grtjs,

David

Huugooke

Altijd maar met die computers willen werken!

Jammer dat al die oude fototoestellen en die ouderwetse doka's (donkere kamers voor de leken) opgeruimd zijn.

Het simpelste antwoord ligt namelijk oh zo voor de hand voor wie nog over die ouwe spullen beschikt. Op een stuk vlakfilm projecteren en ontwikkelen en hopla!
Misschien iets voor de avontuurlijken: het onderwerp op een stuk papier tekenen en fotograferen op diafilm. Het is dan wel beperkt tot 24 op 36 mm.
En nu gaat Kodak nog failliet ook! (zucht!)

MARKLINRIJDER

Peter,

Geef me de maten maar door dan ik zal eens wat laten lopen.

Grtjs,

David

Huugooke

En als je toch op de PC wil werken: zoals hierboven: al geprobeerd met bedrukbare overheadfolie? Bestaat voor inktjet en laserprinters.
Een eenvoudig tekenprogramma moet volstaan om dat te tekenen.
Zelfs met "Paint" gaat het al.
Dat halfdoorlatend mat effect zal even zoeken zijn. Bekijk het ook eens van de achterzijde.

Peter

David,

Je hebt een PM[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Heb het zojuist geprobeerd met mijn inkjet printer op overheadfolie.
In mijn ogen perfect wat je wil bereiken: mooie grijze, matte lijntjes, halfdoorzichtig.
Het zal een beetje moeilijk zijn om er een foto van te maken, maar ik wil ze wel opsturen.

MARKLINRIJDER

Het resultaat in beeld:



Grtjs,

David

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Hallo David,

Is het je nog gelukt?
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Net ontvangen op de beurs in Merksem, een (alvast prachtig) proefmodel van dat perronhuisje. Een nog verbeterde en verfijnerde versie gaat binnenkort op de markt gebracht worden door David (Goover Models) en dit zowel gebouwd, als in bouwset.
Proficiat David voor zo'n fijn stukje werk.



Met vriendelijke groeten
Peter