Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Perronhuisje

Gestart door Peter, 11 februari 2011, 11:21:54 AM

Paulogic

Meer zoiets ???



Grijsschakeringen komen door omzetten van cdr naar jpg.
Lijnen zijn infeite egaal.

Als ik een stukje doorzichtige plastic vind dan zal ik dit even
laseren. Afdrukken met een printer op transparant kan misschien
ook wel een goed resultaat geven. Die transparanten kleven kan
wel wat tricky zijn. Met cellulose thinner gaat dit maar dat
maakt al snel vlekken.
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

met een gewone printer grijs printen op transparant ziet er niet goed uit want de gebruikte kleur in de stroken blijft hoe dan ook zwart. Het lijntjes effect is er wel...

Gaat laseren het stuk folie niet "vervormen"?

Om bij mijn 0 euro te blijven vind ik de oplossing met de plakband de beste. Mijn snijlat maak ik vast aan de y-as van mijn freestafel waardoor ik die nauwkeuring kan verplaatsen.

Ben toch benieuwd naar jouw oplossing Paul... Als die niet helemaal OK is wil ik hier wel nog iets anders proberen.[;)]

ToThePoint

Ik heb speciaal transparant voor in een lasercopieer.
nog een blad of 80.
Andere transparant gaat smelten als ie door de oven gaat die de toner fixeert.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

Allemaal alvast hartelijk bedankt om mee te "Brainstormen" om een goede oplossing te vinden. Eigenlijk zou het resultaat van eveneens kunnen dienen om de Belgische wachthuisjes, die gele of rode type paddestoel, die je nu overal ziet verschijnen. Die hebben ik dhet glas ook een matte band met het ovaal met letter B er in.
Ondertussen...wacht ik op de afmetingen. De persoon die voor alles gaat zorgen is veel onderweg en moet ik geduld oefenen. Niet erg trouwens want er is nog meer dan genoeg te doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Zoals beloofd... gelaserd op een transparant voor inkjets.
Enkel de lijntjes gedaan. Dan met de hand uitgesneden om
snel te gaan.



Foto's nemen is wel moeilijk van zoiets klein.

@loebaske.. yep gedaan met een van u transparanten... [:I][:D][8D]

Kan nog fijner gedaan worden maar je ziet met het blote oog het
verschil niet meer.
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

kan je een foto nemen vanop een grotere afstand met strijklicht zoals ik die genomen heb Paul? Nu zie je feitelijk niets...
alvast bedankt

PS @ Peter, je maatfoto's zijn toegekomen op Stummi... ik maak een tekening op schaal ??n van de komende dagen....[;)]

Paulogic

Heuh... wat is strijklicht... in mijn vrouw haar strijkijzer
zit er geen lichtje zulle...[:D]
mvg,
Paul(ogic)

marc goovaerts

Strijklicht is licht dat zachtjes over het onderwerp strijkt.
Dus een niet te sterk licht dat extreem van zijdelings komt en 'over het onderwerp strijkt'.
Ook buitenopnamen bij ons typische grijze weer geven een licht dat alles mooi 'afstrijkt'.
Met een rechtstreekse, harde spot of flits krijg je al die reflecties die je nu op de foto hebt. Buiten krijg je deze (te) sterke contrasten bij sterk zonlicht (hier niet zo veel last van).

Het vel op een niet-reflecterende achtergrond (zoals zwart papier) leggen zou ook kunnen helpen.

Paulogic

OK, ik zal dat eens proberen maar dat flitsje
schiet automatisch in actie he...
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Paulogic

OK, ik zal dat eens proberen maar dat flitsje
schiet automatisch in actie he...

Flitsje uitschakelen! Eventueel de ISO wat omhoog (als dat niet automatisch gebeurt).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Zonder flits, met een poging tot strijklicht...
maar wel wat onscherp (sorry)



Toch al iets beter he... Loebaske heeft het mogen aanschouwen en
vondt het meer dan aanvaardbaar. Probleem is echter het
transparant. Dit is veel te dun om deftig te zijn. Ik zou aan
mika of zo moeten geraken. Een vel zoals ze gebruiken bij inbinden
is infeite ook te dun, vrees ik.

Ik zoek verder...
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

gewoon van iets verder af fotograferen Paul... thx

Peter

Mijn maatfoto's staan inderdaad op het Stummi forum.. Een zeer goede foto is ook degen die in zij-aanzicht genomen is. Deze geeft toch al zeer duidelijk de matte lijnen aan. Zonder toelating kan ik die foto's moeilijk hier plaatsen maar wel een link naar dat antwoord.

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=15&t=58166
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Even dit oude draadje weer opgehaald. Ondanks alle goede raadgevingen is het me nog steeds niet gelukt die verdomde lijnen mooi horizontaal te krijgen. Ik zit inmiddels te denken aan matte lijnen te printen op blanco decalpapier, maar dan zal ik eerst toch moeten sparen voor een fatsoenlijke printer en een programma waarmee ik die lijnen kan tekenen. Gerolf met welk programma heb jij dat gedaan?
Nog even een foto ter herinnering:



Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

citaat:
Geplaatst door Peter

Even dit oude draadje weer opgehaald. Ondanks alle goede raadgevingen is het me nog steeds niet gelukt die verdomde lijnen mooi horizontaal te krijgen. Ik zit inmiddels te denken aan matte lijnen te printen op blanco decalpapier, maar dan zal ik eerst toch moeten sparen voor een fatsoenlijke printer en een programma waarmee ik die lijnen kan tekenen. Gerolf met welk programma heb jij dat gedaan?
Nog even een foto ter herinnering:







Peter,

Als je de maten hebt, dan kan ik het wel laseren.[;)]

Hier glasdals(2*2mm)gelaserd op transparante styreen:



Grtjs,

David