Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

am 86 duikbril

Gestart door delano, 10 februari 2011, 17:19:51 PM

delano

ik heb overlaatst gelezen op msm nieuwigheden dat vbv een am 86 duibril gaat uitbrengen tegen eind 2011
 

factageklerk

Ik heb het ook gelezen een model dat ik graag wil hebben. eindelijk nog eens een modern elektrisch stel
 

Jurgen

Tja, dit doet me denken aan een liedje van Joe Harris.

Vergeet niet dat de reeks 23 ook nog moet komen h?. Daar hebben we sinds de aankondiging ook niets meer over gehoord.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Jurgen, op TMM forum heeft Luc wat info gepost over de 23ers, zie http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6271
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Tja, dit doet me denken aan een liedje van Joe Harris.

Vergeet niet dat de reeks 23 ook nog moet komen h?. Daar hebben we sinds de aankondiging ook niets meer over gehoord.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Ok, even een vertaling dan voor de anderen:

citaat:
De 23'ers worden gemaakt door LS. Van Biervliet pusht om dit project af te werken, maar het is een kwestie van prioriteiten en capaciteit.
Men verzekert ons wel dat de reeks 23 tegen eind dit jaar beschikbaar is.


Ofwel de franse versie van Luc:

citaat:
A N?rnberg, chez LS, qui produit les 23 pour VB, on m'a dit que VB pousse fort pour finaliser le projet. C'est une question de capacit? de production et de priorit?s.
On nous a assur? que d'ici fin d'ann?e les 23 seront disponibles.



Maar toch moet ik blijven denken aan dat liedje van Joe Harris.
Voor zij die niet weten welk nummer ik bedoel (niet op de video letten):
http://www.youtube.com/watch?v=VwtMzzEFBt4
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Haha ik wist inderdaad niet welk liedje jij bedoelde Jurgen.
Om in dezelfde sfeer te blijven: ik denk dat vele forumgenoten tijdens het uitvallen van het MSM forum met dit mooi John Terra nummer in hun hoofd zaten: http://www.youtube.com/watch?v=1UzS_2oNr5o [:D]
Maar soit, we wijken hier zwaar af! Weet er iemand of er van de MS86 verschillende versies komen? Zijn er in het echt trouwens verschillende versies geweest door de jaren heen of bollen ze allemaal nog zoals ze afgeleverd werden? Zijn er verschillende types of zijn het 52 identieke stelletjes?

[edit:] Waarschijnlijk een versie met rokers en ??n zonder... dat is zowat het enige verschil dat ik kan bedenken.. [:I]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

@ Itchy en Jurgen, liefhebbers van het"betere" vlaamse lied ![:o)] Misschien jullie favoriete songs eens plaatsen op Als ik (niet) met modeltreinen bezig ben beluister ik ....('t is maar een idee !![:D])

Groeten Peter[;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door itchy

Haha ik wist inderdaad niet welk liedje jij bedoelde Jurgen.
Om in dezelfde sfeer te blijven: ik denk dat vele forumgenoten tijdens het uitvallen van het MSM forum met dit mooi John Terra nummer in hun hoofd zaten: http://www.youtube.com/watch?v=1UzS_2oNr5o [:D]
Maar soit, we wijken hier zwaar af! Weet er iemand of er van de MS86 verschillende versies komen? Zijn er in het echt trouwens verschillende versies geweest door de jaren heen of bollen ze allemaal nog zoals ze afgeleverd werden? Zijn er verschillende types of zijn het 52 identieke stelletjes?

[edit:] Waarschijnlijk een versie met rokers en ??n zonder... dat is zowat het enige verschil dat ik kan bedenken.. [:I]

901 en 903 hebben/hadden maar een gele lijn. Zie HIER.
Dan nog roker en niet roker, het verdwijnen van een van de twee eerste klasse compartimenten.
Verder nog iets [?]

itchy

In dit artikeltje http://rixke.tassignon.be/spip.php?article39&lang=fr op Rixke's site is sprake van een levering van 35 stelletjes ("tot begin 1990") terwijl er toch 52 geleverd werden? Misschien is er dus ook een verschil tussen de eerste 35 en de rest v/d reeks?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dgrr57

Nog een aander evolutie gevonden : de lichten. Die zijn met de jaren gemoderniseerd.

Jurgen

Heel deze discussie maakt dus weer eens duidelijk dat men serieus op de hoogte moet zijn om de verschillen te zien die er door de jaren heen geweest zijn.

Moest het internet niet bestaan hebben, dan had men 1 model gemaakt, desnoods 2 nummertjes, en dan was iedereen content geweest. Er was geen kat die zou geweten hebben dat er ergens een lichtje verkeerd of een streepke te weinig stond.

Ik kijk dus gewoon uit naar het model zoals ik al jaren doe en als ik genoeg geld heb, dan koop ik hem, of dat nu eind 2011, 2012 of voor mijn part 2020 is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

citaat:
Moest het internet niet bestaan hebben, dan had men 1 model gemaakt


Langs de andere kant zou men al blij moeten zijn als er inderdaad 1 goed model zou bestaan. Want als er buiten de verschillende schilderingen ook veranderingen aan de kappen moeten gebeuren zal dit enkel de prijs nog verder opdrijven.
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

Voor alle duidelijkheid: ik ben heeeel tevreden dat iemand het initiatief neemt om een duikbril te fabriceren... maar juist omdat het zo'n apart model is, kan het voor de fabrikant net interessant zijn om (miniem) verschillende versies op de markt te brengen (en zo het aantal verkochte stuks te verhogen).
Verder lijkt me dit model ook zeer geschikt om als set (1 gemotoriseerd + 1 dummy) op de markt te brengen. Benieuwd!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

Is er hier iemand die een mooie zelfgemaakte foto, vrij van auteursrecht, van een AM86 ter beschikking wil stellen voor de website van MSM?

Zoals beloofd maken we tegen eind volgende week een uitgebreide reportage van N?rnberg als extra bij het artikel in het magazine, en ik wil graag andere foto's dan in het blad.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc,

ik heb een zeer mooie foto van zo'n duikbril genomen hier aan de overweg, toen die hier nog ingzet werden. Het enige minpuntje: het is een FOTO, dus met een negatief, en mijn scanner is niet van die aard om een goede digitale versie te maken.
Met vriendelijke groeten
Peter