Trimaxion-park, Shinsa en Bay City

Gestart door ToThePoint, 27 januari 2011, 00:21:21 AM

Steam.N

#210
Goed gevonden!  Knap gedaan!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#211
Het is niet zo goed te zien op de foto's, maar ik zie dat je toch wat last hebt gehad van de eerste te lange onderdompeling in (bijna) uitgewerkt etsmiddel.
Voor een eerste messing-ets-ervaring is het in elk geval absoluut niet slecht gedaan. Proficiat [8D]
Een tip: ik ets de laatste tijd nog zelden messing, maar gebruik vooral "nieuwzilver": Veel steviger, en wat veerkrachtig [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

#212
@ Gerolf

Nee vermoed van niet, de lak was niet aangetast.
Ik heb wel de messing voordat de fotolaag erop ging de zaak geschuurt met een scotchsponske en met sif.
De messing blonk dus niet.
Soit hier ben ik dus met de mosselen.

Klaar en ontvet met aceton. Zal samen met de seinkooien gespoten worden.












Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Ferre

#213
[:0][:0][:0][:0]

Waaaaaaaaauwwwwwwwwwwwww

ToThePoint

#214
En we hebben de eerste seinkooi klaar.
Ik meende ze nog niet vast te solderen om het spuitwerk te vergemakkelijken, maar ik merkte tijdens het prezenteren ervan voor de picture dat het best kan gesoldeerd worden.
Dus binnen een half uurke staat dat aan de brug vast.
Gelukkig sta DE chef weer met de late " Knutselen till i drop !"
Kmoet precies nog wa beter ontvetten zo blijkt uit de macropictures.





Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#215
Zo die santaboetiek is klaar. Nu nog de seinen en het kan op de baan.





Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Paulogic

#216
Dik in orde he TTP, amai hoe overtuigend. Net of je een echte hebt losgeschroefd en
op uw tafel hebt gelegd.[:p]

In alle vrijheid gebruik ik hier een stuk van uw footer :

Als ik kijk zoals ik altijd keek dan zie ik hier toch iets wat ik nog niet zag ! [^]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#217
Knap resultaat!  Echt helemaal mn ding[;)]

Ga je veel bovenleiding plaatsen?  Interessant[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#218
En we buigen nederig het hoofd [;)]

JP, dit is TOP, echt waar.  Super realistisch !
En dat met een techniek die je voor de eerste keer toepast?  Ongelofelijk!

Als je ons in 2012 zo blijft verwonderen, zitten we gebeiteld ! [:p][:p][:p]


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#219
Merci manne, zelfs DE chef was verwonderd toen ze van haar werk thuiskwam. "Edde gij da gemaakt ?" Ze vroeg zelfs of ik de H profielen gemaakt had hihi.
Zij vond het wel spijtig dat ik het verknoeit had met de grijze verf.
Ze vind het mooier in de messingkleur. Ze denkt dat het goud is precies [8D].

Ik heb nog veel bovenleiding te maken, maar een seinbrug voorlopig niet. Wel gewone portalen en daar heb ik ook al een van klaar. Echt 100% het nmbs voorbeeld is het niet, maar ze gaan wel meer detail hebben.
Ik ga me morgen bezig houden met de seinen. Op jacht naar een foto van een V-keeper in vooraanzicht zodat ik een kan overtekenen in inktscape, printen met "Den alps" en dan het sein ...

Ik ben volop aan het stomen om het emplacement TPI in orde te krijgen deze winter Jean. Op de achtergrond passeren de moderne spullen. Geleidelijk gaat de scenery over naar TPI infrastructuur, maar omdat ik proefondervindelijk vastgesteld heb dat men van achter naar voren moet werken moet eerst het modern spul af zodat ik het half verwoeste emplacement weer kan herstellen en verder afwerken.
Kieken dat ik ben, maar ja tzal schoon zijn als 't af is [:D]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#220
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Zij vond het wel spijtig dat ik het verknoeit had met de grijze verf. Ze vind het mooier in de messingkleur. Ze denkt dat het goud is precies [8D].
Herkenbare reactie [:D] [;)]
Mooi gemaakt, JP [:p] Hier mag je h??l fier op zijn [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

#221
Fotokes van mijn interpretatie van hoe er een portaal voor bovenleiding op zen minst dient uit te zien. Het is wel wat meer werk, maar met de extra details is het eens zo mooi.
Tijdens men studie van de bovenleiding viel het me op dat alle onderdelen die aan en een portaal (uit)maken zijn allen voorzien van beugels op een vierkante plaat. Dus in geval van de sommerfeld uithouders de vlimmen die normaal dichtgeplooit worden om rond de H balk te klemmen, rechtgeplooit en voorzien van gaatjes 0.5mm. Dan rondomrond de balk de bevestigingsbeugels. Uiteraard is de uithouder gesoldeerd aan de H balk die bestaat uit 2x 2x1mm U profiel dat op een afstand van 2 mm van elkaar zit zodat men 4 mm bekomt in de breedte die dan mooi overeenkomt met de 4 mm Hprofiel van de portaal drager.

Soit, nu nog in messing en strakskes in het grijs.








Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

bollen neus

#222
Schoon werk als het af zal zijn, ik zie het liever in het grijs gespoten als ik er dan toch iets over mag zeggen.[:)]

Steam.N

#223
Prachtig resultaat.  Mooie details.  Net echt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#224
Vandaag eerste sein geplaatst met de zelf gebricoleerde decoder.
Ook het sein heb ik in elkaar geflanst.
Filmke van het eerste sein op de baan hier op zolder vind u HIER
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI