Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

vraagje

Gestart door machinisteke, 12 januari 2011, 07:58:30 AM

machinisteke

kan je de marklin mobile station direct aan de aansluitbox koppelen?

zoja wat moet er dan nog bij om je trein te laten rijden?

gr machinisteke

Geert

Dat hangt er van af welk type Mobile Station je hebt. Meer info kan je op deze webpagina vinden: http://www.marklin.nl/producten/van-digital-naar-systems

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Sicco

Tipje: als je nou in je onderwerp niet 'vraagje' zegt maar waar je vraagt betrekking op heeft, krijg je meer treffers, zit de rest niet onndig te kijken waar dit over gaat en kunnen anderen achteraf ook nog eens wat terugvinden, in plaats van 1000 topics die 'vraagje' heten.

machinisteke

ik denk dat ik ga beginnen met nummer 60652(standaard)mobile station.[;)]
maar ik snap niet goed hoe ik vanaf het mombile station tot aan mijn rails moet geraken [?].moet er nog een aansluitbox tussen[?]? Want in de pdf staan er meeerdere voorbeelden en ik weet niet welk ik moet pakken.[?]

Klaas Zondervan

Geef eens een link naar die pdf, dan weten we waar het over gaat.

conducteur

Heb je al een mobile station? Indien nee, koop ze niet!!!
Je kunt beter een oude marklin 6021 centrale kopen, of als je jezelf wat meer kunt veroorloven een Uhlenbrock Intellibox I of eventueel II
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Geert

citaat:
Geplaatst door conducteur

Heb je al een mobile station? Indien nee, koop ze niet!!!




Verklaar je eens nader?

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

conducteur

Ze zijn, in mijn ogen, zeer ongebruiksvriendelijk, dat ding kan amper 2 treinen tegelijkertijd laten rijden..., er kunnen maximaal 10 adressen mee gestuurd worden en kosten, voor wat ze kunnen, veel te veel. Ik help in MTE, en het aantal mensen die komen smeken zijn om hun cs of ms om te ruilen kan ik ondertussen al niet meer op twee handen tellen.
Met een oude 6021 heb je volgende te doen om lok met nr 20 te laten rijden
nummer 2 selecteren, snelheid instellen, nul invoeren en weg ben je.
Met een mobile station moet je volgende stappen doen:
Lok-toets duwen- draaien tot je aan de juiste lok zit- en rijden, komt een vriend langs die zijn lok wil laten rijden moet je die eerst invoeren in het toestel, en als je al 10 adressen hebt moet je eerst een verwijderen, een zeer omslachtige methode als je het mij vraagt.
Als loc 20 een andere aan het inhalen is, dan heb ik met een 6021 de lok tijdig kunnen doen vertragen, met een ms was er een botsing op mijn baan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Ik heb het in een ander draadje ook al eens gezegd, een 6021 kan je nergens meer nieuw kopen of je gaat h??l hard moeten zoeken.

Beter is het om ineens fors te investeren en een complete centrale te kopen zoals het Central Station of iets gelijkaardigs van een ander merk.
Als je dan een Mobile Station gekocht had dan kan je dat nu gebruiken als 3de regelaar voor 10 verschillende locs. Naast je Central Station dan wel te verstaan waarmee je veel meer locs kan bedienen.

Ik zou dus geen 6021 meer aanraden, maar een Central Station/Ecos/...
Het is een dure investering, maar je zal er wel lang geniet van hebben en je hebt meteen alles om later je baan volledig digitaal te kunnen schakelen.
Bij een 6021 moet je nog verschillende extra consoles gaan zoeken op Ebay, 2dehandsbeurzen of andere veilingen die voor veel te hoge prijzen verkocht worden en waar je geen garantie op hebt. De uiteindelijke kostprijs daarvan komt ongeveer overeen met een Central Station.

Maar dat is mijn mening maar natuurlijk. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

machinisteke

hier is de link naar de pdf: http://www.marklin.nl/support/handleidingen-1/Handleiding_MobileStation_60652.pdf

ps:wat denk jij hiervan geert? zou ik nu het mobile station kopen of het central station[?][?][?]

machinisteke

en hoeveel kost het central station eigenlijk?

Klaas Zondervan

Kun je op de M?rklin site vinden, 750 euro.

machinisteke

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Kun je op de M?rklin site vinden, 750 euro.



iets te duur[V]

machinisteke

en hoeveel kost het mobile station 60653 [?]

Klaas Zondervan

Probeer eens zelf iets op te zoeken op //www.maerklin.de