reeks 62 anno 1961-.....

Gestart door conducteur, 28 december 2010, 11:21:24 AM

conducteur

Op wikipedia voortgaande dateren deze stoere jongens uit 1961-1966, wat was hun 6 cijferige nummer, of waren die 1971 te vroeg af?  Ik heb daar blijkbaar geen foto van. Wel in 't geel en Groen en alle fantasietjes daarvan met 4 cijferig numer. Heeft Roco die uitgebracht met 6 cijfers?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#1
Roco heeft inderdaad, jaren geleden, een model met 6 cijferig nummer uitgebracht, donkergroen met V vormige gele lijnen boven de lichten op de koppen. Ik had er graag een gehad, maar ze vragen nogal hoge prijzen voor dat model (zonder dig. stekker)
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

#2
Je kan idd beter een goedkope andere 62-er kopen en zelf omschilderen naar zo'n 212. Er zijn wel wat kleine uiterlijke verschillen, maar die had het Roco model ook niet.

Zie: http://www.flickr.com/photos/21602076@N05/3637792055/in/faves-siccodierdorp/

conducteur

#3
Dan weet ik al wat te doen, heb hier ergens nog een 6218 staan. Ik denk zelfs dat ik iemand ken die mijn kap kan omruilen tegen een groene die al die schildering heeft. Dan moet ik enkel nog het nummer veranderen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

#4
@Conducteur.

Het is niet enkel de schildering maar ook de kleine cijfers en teksten, de juiste afstand van de enkele koplampen, fabrieksplaten en dergelijke,eigen aan tijdperk 3 versies vroeger. Veel plezier bij het maken van deze locomotief we horen en zien er wel nog iets van?[:)]

conducteur

#5
Enkele koplampen? Op de foto zie ik toch DUBBELE koplampen? Of was dat een uitzondering?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sicco

#6
citaat:
Geplaatst door bollen neus

@Conducteur.

Het is niet enkel de schildering maar ook de kleine cijfers en teksten, de juiste afstand van de enkele koplampen, fabrieksplaten en dergelijke,eigen aan tijdperk 3 versies vroeger. Veel plezier bij het maken van deze locomotief we horen en zien er wel nog iets van?[:)]



Enkele koplampen? Ik denk het niet!
Fabrieksplaten zaten er ook met 4-cijferig nummer vaak nog lang op. De omgekeerde V is natuurlijk belangrijk, alsook de luchtroosters van de cabine die op een andere plek zitten. Dat laatste kun je voorkomen door een hoog locnummer te kiezen.

doomslu

#7
In het boek van het PFT "Les locomotives diesel de ligne" staan een paar foto's van het type 212 met enkele koplampen.

Volgens ditzelfde boek waren de machines van de voorserie, gebouwd in 1961, voorzien van enkele koplampen. Het gaat om de 212.001 tot 212.003 (later 6391 tot 6393) en 212.101 tot 212.103 (later 6201 tot 6203).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

#8
Het gaat toch over 1961? Volgens de titel toch te lezen (hoop ik toch?) dus zal er voor nummers niet veel keuze zijn van deze beginperiode, zoals het meestal om de prototypes ging zowel van schilderingen, ook bij andere modellen.Dus alle andere 212 zullen dus met de dubbele koplampen te maken zijn, al? vooruit we zijn weeral slimmer en dat voor het eind van dit jaar nog.[:)]

conducteur

#9
Ik rij vanaf 1950 tot einde stoomtijdperk. Als dat dus van 1967 is is dat ook goed. Vandaar -..... in de titel[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kees-Jan

#10
Wow cool zo'n gr?hne [:p]

Kees-Jan

Peter

#11
In het boek B-diesel staat zelfs geen enkele foto van een 212 met enkele koplampen. Enkel van de 213 staat er zo'n foto
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

#12
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Wow cool zo'n gr?hne [:p]

Kees-Jan


Jij lost dat wel op zeker[:D]

Via pm al mail gehad van iemand die nog een blad decals heeft met lijnen en nummering voor een 62, dus dat is al in orde.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kees-Jan

#13
Yep [:D].

Maar ik ga hem spuiten en niet de gele lijnen als decals er op zetten denk ik.

Maare...wat staat er op dat rode plaatje bij de cabine deur?

Kees-Jan

eddy

#14
Hoi Rees Cees,Dit zijn fabrieksborden van
La Brugeoise et Nivelles.

Zal morgen eens wat foto's van nemen,en posten.
groeten eddy