Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

reeks 62 anno 1961-.....

Gestart door conducteur, 28 december 2010, 11:21:24 AM

stevend

#15
De modelen van roco reeks 212 hebben ook dubbele koplampen. Deze waren uitgebracht in 1991 en hadden stelplaats hasselt.
Dus zoals sicco schijft: 1 model voor alle uitgaves.

Naar m'n weten heeft Jocadis ook een hernummering van het roco model uitgebracht. Of dit model werd aangepast weet ik niet , maar het bezit ook de dubbele koplampen.

Peter

#16
Kees-Jan,

Die geetste fabrieksborden voor de 62/63 vind je bij Paul Bellon van PB-messingmodelbouw.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

#17
@ Peter,
Geloof bij Jocadis soms ook te verkrijgen omdat er niet altijd rode te verkrijgen zijn, zwarte komen meer voor.[:)]

Kees-Jan

#18
Heren,

Das goed om te weten dan kan ik die op 8 januari bij Paul ophalen.

Mochten het zwarte zijn kunnen die ook weer gemakkelijk rood worden hoor [;)]

Anders zou het een decal worden mocht ik er een goede foto van vinden.

Het nummer:


Of zijn er ook andere nummers geweest in deze livrei?

Kees-Jan

Sicco

#19
Allemaal [:)]
212.001-003 en 212.101-103 met enkele koplampen
212.104-233 met dubbele koplampen. Ik geloof tot de 212.183 ergens met de luchtroosters aan de zijkant en niet tussen de frontseinen

B-Cargo

#20
Ik heb zo'n 212.183 (Hasselt), gelijkstroom-analoog. Wil eventueel wel een kap ruilen..
groetjes,

conducteur

#21
In mijn favoriete tentoonstelling *** vandaag enkele schatten op zolder eh eerste verdiep gevonden: een schaalmodel van deze loc, alsook die van een 82.001 die ik ook eventueel wil nabouwen als ik een geschikte loc vind.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

#22
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Ik heb zo'n 212.183 (Hasselt), gelijkstroom-analoog. Wil eventueel wel een kap ruilen..
groetjes,


PM.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum