Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Welke stoomloc terug rijvaardig maken?

Gestart door factageklerk, 21 december 2010, 16:48:41 PM

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Gerolf

1, 10, 12, 16, 53, ... Liefst alle vijf, maar we mogen niet gulzig zijn, zeker? [B)] [:p]


Bwah ik weet niet Gerolf ik zou ze ook allemaal graag terug zien rijden[:D] maar ik vrees daarvoor
 

Michiel

Wat helemaal mooi zou zijn, is dat men tijdens de zomervakantieperiode in bijna-normaaldienst een stoomlok de trein Brussel-Oostende zou laten trekken. (vb 1 keer per dag, heen en terug) Wat een publiciteit, wat een attractie! Bijna zeker dat dit soort acties de hele wereld rond gaan op TV.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Michiel

Wat helemaal mooi zou zijn, is dat men tijdens de zomervakantieperiode in bijna-normaaldienst een stoomlok de trein Brussel-Oostende zou laten trekken. (vb 1 keer per dag, heen en terug) Wat een publiciteit, wat een attractie! Bijna zeker dat dit soort acties de hele wereld rond gaan op TV.

Dat zou inderdaad prachtig zijn!
Jammer dat museummaterieel maar 80 km/h mag rijden, anders kon men bijna perfect op uur rijden!
Spoorse groeten
Dimitri

vanmiegroet

K1's kunnen honderd halen maar voor 120 moet je ze een beeje verbouwen.
En voor deze dienst is de 12 de beste.

Michiel

Voor deze minder drukke vakantieperiode hoeven die stomer echt niet 120 te rijden. Als ze met 80km/h dagelijks een heen-en-weer rit maken, kunnen uurtabellen wel aangepast worden hieraan. Maar, ja. Het zal wel bij dromen blijven...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stevend

Michiel, ik wil je droom niet verbreken, want dat zou inderdaad mooi zijn. Maar om dit te doen zou je eigenlijk de infrastruktuur uit het stoomtijdperk moeten herstellen. Dit wil zeggen, in Blankenberge terug een keerdriehoek aanleggen, watertorens  opknappen ,...
Er is een verschil tussen loc rijvaardig maken en de hele lijn operatief maken! Vooral wat centen betreft.
Ons land is zelfs niet in staat om een museum te "onderhouden" met bewaarde loc's!
Maar het is een prachtige droom, voor mij part mag het project ingekleed zijn zaols de vsoe met kaartjesknipper in tenue en al[:D]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

K1's kunnen honderd halen maar voor 120 moet je ze een beeje verbouwen.
En voor deze dienst is de 12 de beste.

Zoals ik reeds zei in de post boven de jouwe:
Jammer dat museummaterieel maar 80 km/h mag rijden, anders kon men bijna perfect op uur rijden!

Konden de K's trouwens geen 120 of zelfs 125 rijden? Of vergis ik me hier met de M2's?

@stevend: voor 1 ritje moeten er echt niet zoveel infrastructuurwerken gebeuren.
Men kan altijd de waterneming door de brandweer laten gebeuren, zoals ook TSP doet. Als men achteraan een eveneens historische dieselloc of zelfs een andere stoomloc hangt hoeft men ook niet meer te driehoeken.
Spoorse groeten
Dimitri