Mag het wat groter zijn?

Gestart door evan, 05 december 2010, 17:29:04 PM

evan

#60
Hoi beste lezers,

Weer een bouwdag achter de rug[:)].  Momenteel weinig modelbouw op uitzondering van de vastre projecten.  
De prioriteiten liggen momenteel iets anders, maar das tijdelijk he[;)]

Vandaag hebben Patrick en ik voortgewerkt waar we verleden bouw dag getopt waren[:o)]

Het veldspoor is verder gevorderd.  Dit wil zeggen:
-Bedding verder gelegd in kurk
-Houten dwarsliggers gelegd
-Kleuring dwarsliggers
-Rails aangebracht
-Testritjes[:D]  (feilloos)
-Ballast
-En groensen er rond
-Weg verder bewerkt
-Overweg gemaakt (nog niet af)











Nog te ballasteren spoor

De overweg in aanbouw (d andreaskruizen zijn voorlopig)




Aan de uitloper van het station en goederen bundel is ook gestart met het landschap.
-Ruwbouw in Styrodur
-Plasterdoek is aangebracht
-Sculptamold en vormgeving van uitgekapt landschap volgen nog gevolgd met begroeing[:p]











De ganse baalengte (8m)





Tot de volgende update...

Ik hoop nog een bouwdag te plannen voor mn vakantie einde september[8D]

Hartelijke groeten

Evan[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Raoul

#61
Jullie team mag zich gerust als bijnaam "Merlijn en zonen" noemen. Merlijn de tovenaar zou dit niet beter kunnen. Die baan LEEFT. Kan je geen filmpje met geluid "posten"?

janjozef

#62
eigenlijk de gekende klasse van PAJ

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

#63
Bedankt voor het mooi compliment en het vertrouwen.[:)]

Ook al is er een zogenaamde "reputatie" proberen we toch telkens verandering en wat nieuws te brengen en dit met zo veel mogelijk modelspoorders te delen.  



Een filmpje is geen slecht idee en houd ik zeker in gedachten voor ??n van de volgende bouwdagen.  Bedankt voor het idee!


Groetjes  Evan[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#64
Hoi,

Nog geen filmke[:o)]

Maar wel nog een update:

Gisteren nog een namiddag stevig doorgewerkt...

Ik ga de beelden voor zich laten spreken.  Het is momenteel een tussenfase want de brug, seinen, verlichting, ballast en laatste groen moeten dit hoekje nog vervolledigen.

Toch reeds een weergave:

Trapjes aan beide kanten van het seinhuis als toegang.
Het geeft een vals dieptezicht want er liggen nog 3 sporen ergens tussen[:)]




De afgekapte rotswand tussen de inrit van het station en de hoger gelegen ringloods


Bovenaanzicht

En nog wat sfeerbeelden:










En de laatste:


Tot kort[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#65
Fotos spreken inderdaad voor zich: prachtige baan. Mooi werk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dirkkerckhofs

#66
Jaja en we gaan er hier nog lang plezier aan hebben, want er is nog wa werk precies h? jongens [;)]

Dirk

evan

#67
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Jaja en we gaan er hier nog lang plezier aan hebben, want er is nog wa werk precies h? jongens [;)]

Dirk



Ge moogt gerust zijn [:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

eddy

#68
Knap werk,
wat mij stoort zijn die zichtbare wisselaandrijvingen.Of is dat maar tijdelijk.

groeten eddy

evan

#69
Hoi Eddy,

Thanks;)]

De Wissel aandrijvingen zullen blijven want zijn originele Hubner aandrijvingen met ingebouwde DCC decoder.  Deze zijn ook zeer prijzig en waren origineel reeds op de baan aanwezig.  Als ballast en ander detail zijn aangebracht zullen deze veel minder prominent aanwezig zijn.

Op deze fotos zie je het misschien iets beter (wel met flits getrokken)





Deze sporen en aparatuur dienen ook nog geweatherd te worden[;)]

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#70
Hoi Forumvrienden,

Na een tijdje er tussenuit geweest te zijn...  het vervolg.

Gisteren was er weer een bouwdag.  Nu gisteren waren er veel voorbereidende werken voor de volgende fases.  Het is niet mogelijk van telkens op ??n bouwdag direct de gewenste resultaten te tonen.

Het streefdoel is dus wel degelijk de baan op het einde van de werkdag in een propere en opererationele staat achterlaten.  Zo kan de eigenaar toch rijden en genieten van zijn baan tot de volgende maandelijkse bouwdag.

Gisteren zijn de keermuren aangebracht en gekleurd, het bruggehoofd gemaakt voor de dienstbrug over het station naar het depot, een bocht heraangelegd met aftakking naar de goederenloods, aansluitingen enz.

Enfin de de foto's,


Hier zijn de sporen gekleurd en de tussenliggende landschapsdelen verwerkt.


Zicht naar het rangeer station (Onafgewerkt)




Een beschadigde "Umbauwagen" heeft een nieuw leven gekregen.


De goederen loods en portaalkraan hebben hn plaats eindelijk gekregen




Het bruggehoof voor de twee vakwerkbruggen die het lokdepot zullen verbinden met "de verder wereld".  Deze brug komt dan ook over de inrit van het station en de wisselstraat van de rangeerbundel[:p]


Overzichje (vergeet niet dat dit 1/32 is[;)])


De inrit van het station


Hier zal de brug in het zicht komen...


Toen ik de foto's nam waren ze duchtig aan het rangeren.


Altijd wat te zien in het station...


Nog een andere sfeer...


Wat als we nu Preisers op 1/32 waren he...

Volgende bouwdag is in de tweede helft van November na de expo in Walferdange...[:)]

Het is een uitdaging om in zo een "Beperkte" ruimte het ganse verhaal te kunnen weergeven.  (Voor deze schaal[;)])
Het begint wel aardig te lukken om vele leuke invalshoeken en uitzichten te realiseren.

Tot het vervolg[:)][:)]

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

#71
Evan nu begrijp ik waarom je niet veel thuis bent geweest, amai dat ziet er weer goed uit. Ik blijf het allemaal volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

#72
Evan, prachtig.  
Hou je niet in, zou ik zeggen.  Laat de foto's maar komen.[;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Tschäggata

#73
Nice Evan ,real nice ! [8D]

Vind da zeer leuk dat er ook nog in andere schalen wordt gewerkt en
precies op meer en meer bijval kan rekenen [;)]

evan

#74
Thanks Cliff[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.