Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Bezoek aan het Bolle neuzen Atelier

Gestart door dieselfreak, 19 november 2010, 13:08:07 PM

dieselfreak

Gisteravond heb ik weer eens een bezoekje gebracht aan het bolle neuzen atelier. Onder het genot van een heerlijk glaasje rode wijn van een goed jaar werd modelgewijs de hele geschiedenis van de bolle neuzen in Belgi? getoond vanaf de jaren 1950 tot nu. Niet minder dan 25 verschillende versies zijn inmiddels door Eric gemaakt zodat je in dit geval ?cht van een exclusieve verzameling kan spreken. Exclusief omdat elk model anders is en stuk voor stuk prachtig werd vervuild. Intussen heeft Eric ook een aardige vloot buitenlandse bolle neuzen verzameld die ook zeer de moeite waard zijn. Met excuses voor het onderkwijlen van je keukentafel Eric maar dat krijg je als je zoveel schoonheden tegelijk ziet!
MC

patatje70

t is bij Eric inderdaad kwijlen...
mvg Wim

bollen neus

@Dieselfreak, Marc, de kwijl is allemaal al opgeruimd en de fles is leeg (troost u er staan er al nieuwe[:)]). De locomotief die je meerdere malen hebt vastgehad is voor de moment al vervuild, foto's zijn onderweg. Als de verzameling compleet is bezorg ik jou wel nog een totaalbeeld maar of ze er allemaal dan nog haarfijn gaan opstaan betwijfel ik. Trouwens dank voor de info die ik mag gebruiken van jou, ook voor de tip van de combinatie met de vlottende cabine ( maar dan als dummy), een tripel van maken daar had ik niet aan gedacht.Is ook weer wat anders daar moest ik jou gelijk geven.
En eerlijk gezegd, er zitten ook nog fouten in de modellen hoor maar ik kan er goed mee leven.
En als je nog eens wilt binnenwippen leg ik wel al een paar dweilen klaar of direct de grove middelen een "dompelpomp".[:D]

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

dieselfreak

@ Eric: als ik de volgende keer kom waarschuw dan ineens ook je buren voor mogelijke wateroverlast vanwege mijn kwijl, dan kunnen die mensen nog op tijd hun huisraad in veiligheid brengen. De fouten op je modellen zijn zo klein dat een notoir klinknagelteller als ik ze zelfs niet gezien heeft, dus dat is zeker niet iets om je zorgen over te maken. Zet die fles maar al klaar voor mijn volgende bezoek!
MC

bollen neus

Rustig blijven mannen, er zijn al genoeg gebieden ondergelopen maar dan van de regen en niet van het kwijlen, verzekeringen in orde?[:)]

bollen neus

@ dieselfreak, Marc, je hebt een PM met de nodige uitleg en foto's. Ook eentje van mijnen atelier , en niet verschieten h??[:)]

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door bollen neus

@ dieselfreak, Marc, je hebt een PM met de nodige uitleg en foto's. Ook eentje van mijnen atelier , en niet verschieten h??[:)]



Waarvoor dank. Ik heb alweer mijn vloer mogen dweilen.
MC

bollen neus

Marc, je hebt geluk dat het niet meer gaat vriezen de eerste 4 dagen.[:)]

dirkske

Beste Eric,

Is er een site waar jou collectie te bewonderen is?
Deze loc's hebben inderdaad "IETS".

Groetjes Dirk
Je eigen baan, je eigen wereldje!

bollen neus

Hallo Dirk, bij draadje vervuilen en weatheren heeft NMBSverzamelaar de link geplaatst waar er foto's te bewonderen zijn. Een Nederlandse site dus.[:)]

Stoiycas


Mannen wat ik eergisteren gezien heb tart alle verbeelding, van kwijlen gesproken.[:0]
Ben op bezoek geweest bij de Bolle Neus, ik had er wel al veel over gehoord maar gezien nog nooit , tot eergisteren, wat ik daar gezien heb doet mij kwijlen een ganse week lang.[:(]
En wat een ontvangst!!!
Als er iemand is die een zeer mooie collectie heeft, en die dan nog heel veel verstand heeft van wheatheren dan zal het den Bolle Neus wel zijn. [:I] Ik zou er uren kunnen naar kijken, wat zou ik hoog wolken zijn moest ik z'on collectie bezitten, maar de tijd brengt wel raad.
Ik kan maar ??n ding, sorry twee dingen zeggen, het is ne krak en den beste in het vervuilen van Loc's, en de allermooiste collectie die ooit gezien heb.
Ik zou zo zeggen:Doe zo verder en een dikke proficiat.[:D]

Den Stoiycas
 

ERVIN

Ikzelf heb "onze" Bollen Neus nog niet in levende lijve mogen ontmoeten , maar heb al wel veel van zijn werk mogen bewonderen , waarvoor dank Bollen Neus, en ik kan Stoiycas alleen maar bijtreden , zijn werk is TOP!!![;)]

Stoiycas

Ik wil op mijn vorige reactie zelfs nog iets toevoegen.
En wat mij heel veel plezier gedaan heeft dat de Bollen Neus iemand is die graag, heel graag zelfs, U uitleg geedt hoe je het ??n of het ander moet doen, bvb, wat de verlichting betreft aan de personen wagons en de verlichting van de loc's.[^]
Heb deze vraag reeds aan meerdere gesteld maar antwoord daar kan je naar fluiten.
Ik ben de mening toegedaan dat het zeer belangrijk is dat er onder de zelfde hobby liefhebbers te weinig electronica gegevens uitgewisseld worden.
De meesten houden dat liever voor zichzelf.[:(!]
Zijn wij niet allemaal van nul moeten beginnen??[V]
Ik hoop dat dit de aanzet mag zijn om een betere samen werking te bekomen op het forum, dit was ook de reden waarom ik niet meer op het forum aanwezig was.
 

bollen neus

Hallo "Stoyicas" Eddy, eindelijk was het dan eens van gekomen van jou bezoek en het was inderdaad een leuke bedoening, zelf heb ik er ook van genoten om jou en je vrouw terug te zien na eerste ontmoeting in Hamme (?) , graag gedaan van de uitleg hoor, het is altijd anders dan op de foto's zoals jezelf hebt kunnen merken ,ook al ben je geen al te grote fan van vervuilde machines maar dat is ieders smaak en deze respecteer ik ook. Het is een geluk dat smaken verschillen. Ik weet het ook wel dat het niet gemakkelijk is om alles even perfect te maken maar zolang je er plezier aan beleeft vind ik het nog ok? hoor. En zo een verzameling verkrijg je ook niet in 1,2,3 maar met veel tijd en boterhammen (het ene al wat meer dan het andere) Hopelijk heb je genoeg info gekregen om jou modellen onder handen te nemen, enne als je niets doet kan je ook nooit iets verkeerd doen, ik heb hier ook al "kemels" geschoten hoor en ben ook niet perfect verre van. Veel succes met jou aanleg van de baan en dank voor het toffe bezoek (jou gekwijl is ook reeds proper opgekuist [:D] )