Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Bezoek aan het Bolle neuzen Atelier

Gestart door dieselfreak, 19 november 2010, 13:08:07 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Stoiycas

Ik wil op mijn vorige reactie zelfs nog iets toevoegen.
En wat mij heel veel plezier gedaan heeft dat de Bollen Neus iemand is die graag, heel graag zelfs, U uitleg geedt hoe je het ??n of het ander moet doen, bvb, wat de verlichting betreft aan de personen wagons en de verlichting van de loc's.[^]
Heb deze vraag reeds aan meerdere gesteld maar antwoord daar kan je naar fluiten.
Ik ben de mening toegedaan dat het zeer belangrijk is dat er onder de zelfde hobby liefhebbers te weinig electronica gegevens uitgewisseld worden.
De meesten houden dat liever voor zichzelf.[:(!]




Dat lijkt mij niet.
Als eerste is het even neer schrijven van een bouwwijze of en ombouw echt niet ieders zaak.
daar komt dan nog bij dat het zeker bij wagens en loks gaat om een bepaald type
Ik weet echt wel hoe je de leds in een lok moet aansluiten ,hoe groot de weerstand moet zijn,wat wel en niet kan met leds,diode of weerstanden.
Maar als jij zou vragen hoe bouw ik de verlichting van lok 5555 van merk abcd om van lampjes op led,dan weet ik dat niet,
behalve wanneer ik toevallig de lok zelf ook heb en heb omgebouwd.
De problemen zitten niet in de electronica maar in"hoe zet ik e,e,a in de lok".
Sta je met je lok bij een van ons voor de deur dan zullen de meeste je wel willen helpen met goede raad

Als jij je huis wil verbouwen volstaat het echt niet om aan iemand te vragen(per brief) waar zet ik het bad of de wc,als die persoon jou huis niet kent.

Vraag dus gerust,maar wel duidelijk,uitgebreid ,en liefst met foto.
Bij de meeste zal n.l de glazen bol wel zijn gebroken
wim

bollen neus

Wim, ik kan je een kleine anecdote vertellen, ik had een voorstel gedaan om op een zaterdag wat spuitwerk en vervuilingen voor te doen hier thuis in de garage bij mij, er waren 3 personen die er wel oren naar hadden, niet dat het iets speciaals was maar toen de datum er was stuurden deze heren wel hun kat zonder een verwittiging. Ik had extra materiaal gaan halen, zoals wat verf en thinners, ze mochten zelfs enkele modellen (gratis ter beschikking gesteld) vervuilen bij wijze van spreken. Dus zeg nooit NOOIT dat het niet kan. Ik zal het beste niet de namen vernoemen maar dit is niet een eenmalig feit dat indien je iemand helpt je dikwijls bot vangt laat staan een bedanking achteraf krijgt. Dus ook even stof om na te denken, hetzelfde is ook al ter sprake gekomen over de mentaliteit hier op het forum globaal genomen dan, maar dit is niet toepasselijk voor in dit draadje verder op in te gaan. Ik kan sommige leden hun mening ook wel snappen, ik zou nog een 10-tal voorvallen kunnen neerpennen maar naar mijn normen heb ik nu wel al een heel epistel neergeschreven wat niet mijn gewoonte is. Zelf ben ik liever een doener dan een uitlegger bij wijze van spreken[:)]

railtravelmanager

#17
hallo,

ook ik kon enkele weken terug tijdens een warme zomerdag een bezoekje brengen aan het atelier van de bolle neuzen van Eric, man man petje af hoor  :)  door hem ben ik ook bolle neuzen beginnen verzamelen, nu vooral Roco of Heljan mijn Marklins staan te koop momenteel  :)





Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

marc goovaerts

Sorry erwin, maar het plaatsen van beelden met je nog eens proberen.

bollen neus

Wat laat gezien maar de foto's zijn wel te zien mijn gedacht Marc ? Erwin, er ligt nog wat gereed voor jou zoals beloofd. Tot den 19den.

railtravelmanager

zekerlijk volgende week nog eens uwen atelier bezoeken, het Nohab "mekka"  :)

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

OlivierV

#21
Had een foutje voor, bericht in ver keerde topic geplaatst, nu rechtgezet en daarbij wordt dit bericht ook een beetje nutteloos.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan