Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Foto locatietips grootbedrijf

Gestart door Geert, 29 oktober 2010, 14:42:13 PM

Geert

?Heb je wat gezien? Toon het ons!? is mijn favoriet draadje op heel dit Forum, gewoon parachtig de foto?s die er getoond worden. Ik vraag mij af waar de beste locaties zijn om foto?s te nemen van ?echte? treinen? Zelf woon ik in het Antwerpse, maar mogelijk zijn er in Belgie, Nederland of waar dan ook mooie plekken om treinen te fotograferen.  Graag wat locatietips?:p
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Bruno

Over Belgi? kan ik je niet zoveel vertellen omdat ik zelf uit Nederland kom, en niet heel vaak in Belgi? kom, de mooiste fotoplekken in Belgi? die ik ken zijn "de bocht van Ekeren" en bij de rivier tussen Denderleeuw en Liedekerke.
De eerste is een vrij bekende locatie en er zijn op internet genoeg foto's te vinden die aldaar genomen zijn, de tweede locatie heb ik min of meer zelf "uitgevonden", ik was op Google Earth (handig hulpmiddel om locatie's te vinden!) opzoek naar een locatie in de buurt van Denderleeuw om de 11.8'en in P-treinen te fotograferen. In Google Earth heb je de handige optie "Panoramio foto's" waarmee je foto's van vele locaties waar ook ter wereld kan bekijken, daarop kwam ik de foto van de betreffende brug in Liedekerke tegen, en bedacht me toen dat de bocht wel eens een leuke fotoplek kon zijn, mitst de begroeiing niet te hoog zou zijn. Op goed geluk ben ik daar heen gegaan, en het bleek een uitstekende fotolocatie.

In Nederland zijn er ook een tal van fotolocaties zoals de overweg bij Dordrecht Zuid, de maisvelden bij Deurne, de omgeving van Helmond en voor verkeer richting Duitsland het bos bij Venlo. Ik raad je aan om voor fotolocatie's eens op wat verschillende site's met foto's van treinen te bekijken, ik weet zeker dat er hier op deze site diverse leden zijn met een eigen website (waaronder ik) met daarop hun spoorse foto's, daar kun je ook eens een kijkje op nemen voor tips.

Als je ook de zonstand belangrijk vindt om foto's met tegenlicht te vermijden is http://suncalc.net een handige tool.

Veel succes!

trainfreak

Op www.fotopunt.net en www.stopsein.net staan al een hoop fotopunten.


Denk er wel aan dat niet alle punten eeuwig blijven bestaan.
Elk jaar verdwijnen er wel een aantal, maar af en toe komen er ook nieuwe bij...

Edit: ook op www.bfoto.be staan er nog!
Spoorse groeten
Dimitri

trainfreak

citaat:
Geplaatst door maxim

Ik denk dat je http://www.fotopunt.net/ bedoelt ;-)

Mja, die site bezoek ik maar zelden.
Ik heb mijn bericht intussen aangepast[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

Stefke

 

Gerolf

Dat is hem, ja. Het meeste havenverkeer komt langs hier.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw