Ontsporen wagons

Gestart door Geert, 29 oktober 2010, 08:27:41 AM

ERVIN

Volledig mee eens Ysbeer , trouwens wat die zwarte streep betreft van de anti-slipbanden , hiervan heb ik nog nooit iets vernomen , is dat werkelijk zo dat die dingen zwarte strepen achterlaten tijdens een noodstop???[:I]

Geert

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Volledig mee eens Ysbeer , trouwens wat die zwarte streep betreft van de anti-slipbanden , hiervan heb ik nog nooit iets vernomen , is dat werkelijk zo dat die dingen zwarte strepen achterlaten tijdens een noodstop???[:I]



Zeker ben ik hier niet van? Het kan ook zijn van het accelereren [:D]
Een feit is dat er na een tijd zwarte sporen komen op de rails.
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Geert

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
[Dat weet ik ook niet zeker, maar een digitale decoder heeft een bepaalde minimum spanning nodig om te kunnen functioneren. Dus zodra je onder die spanning komt is het alsnog abrupt afgelopen.




Vandaag een test gedaan door de +-18V voedingsspanning te laten zakken over 2sec naar 0V (handmatig via een gestabiliseerde voeding waarvan de + en - gekoppeld waren). De wagons ontspoorde niet. [:)]

Nu nog praktisch uitwerken op mijn booster.
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Klaas Zondervan

Geert,
Heb je daarbij ook gekeken bij welke spanning de loc stopt?
Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Geert

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Geert,
Heb je daarbij ook gekeken bij welke spanning de loc stopt?
Ben ik wel nieuwsgierig naar.



Interessante vraag. De Trinary decoders van Motorola (daar waar Marklin zijn mosterd ging halen) werken tot 4.5V zeer goed. (zie o.a. datasheet: MC145027) Ik ga dit eerstdaags stap voor stap even optekenen wat het rijgedrag is van een Motorola loc bij afnemende voedingsspanning.
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB