Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Bereikbaarheid tunnels, schaduwstations enz

Gestart door Geert, 14 oktober 2010, 17:09:24 PM

Geert

Zelf ben ik er geen voorstander van om een schaduwstation (en zeker een groot) aan te leggen onder een plaat waar ook weer een deel van je treinbaan ligt. Heeft er ooit iemand van jullie al een  modelspoorbaan (of een deel) moeten afbreken wegens serieuze technische  problemen? Of valt dit wel mee?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

tunnelmotor2000

Afbreken niet, maar schaduwstation mogen leeghalen, deels door treinen weg te laten rijden deels door de ontspoorde wagons eruit te vissen. De vrije hoogte bedroeg 15cm[V]
Moraal zorg dat je voldoende ruimte hebt tussen schaduwstation en bovenplaat = 40cm.
 

bellejt

kijk eens naar mijn ervaringen in mijn topic en gebruik ze desnoods om je twijfels weg te halen : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16332.0  antwoord 38 en foto's

ysbeer

Valt allemaal erg mee.
Alleen moet je zorgen voor goed ruimte boven het schaduw station.
Ik zelf heb het op 40 cm van de grond ,en de baan op 90 cm.
Dat werkt uitstekend .
Het klimmen en dalen gaat met een klimcirkel
Heb je een schuin dak (ik ook)zet dan de sporen zover mogelijk naar achter en de tafel er voor.
Je moet natuurlijk wel nog redelijk kunnen kruipen bukken e.d denk daar ook aan bij alles wat je onder de tafel bouwt een mens wordt ouder en dan.........

Maar wie pas 25 is kan dit laatste wel vergeten
wim