NMBS Decals

Gestart door stefanic, 31 augustus 2010, 10:53:54 AM

Michael

Ik denk dat het heel slim is om van het aanbod van Rees-Cees gebruik te maken.
Ik heb over decals maken contact gehad met Kleinspoor in Nederland en kreeg daar het volgende antwoord:
"Hoi Micha?l,
Het maken van afwrijftransfers is een moeilijk proc?d? en erg kostbaar.
Ik laat eens in de zoveel tijd een oplage drukken waarin een hele reeks setjes zitten. Het zou in de toekomst mogelijk kunnen zijn om een gewenst setje te laten meedrukken met onze eigen oplage.
Standaard worden de kleuren wit en zwart gedrukt. Een andere (extra) kleur kan gedrukt worden maar geeft extra kosten.
De oplage bedraagt circa 150-175 stuks.
Met vriendelijke groet,

Kleinspoor,"

Oplagen van 150 stuks dan moet je al met heel wat zelfbouwers zijn om dat verkocht te krijgen.

Dus laten we gewoon RC de tijd gunnen en rustig afwachten wat blijkbaar is het toch allemaal niet zo gemakkelijk om iets in de handel op dit vlak geregeld te krijgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

deurenkletser

Even opgeven dat ik hier ook interesse in heb.

Loko

Is er nu al nieuws i.v.m. de NMBS-decals?

Loko

Voor de stomers onder ons die zoeken naar decals,de nummers, voor hun lok's en er geen hebben van Jocadis, Onder het art.90036,Roman-Condensed, bij Microscale decals kan je ze vinden.
Het zijn lettertypes die in de states werden gebruikt. Nu denk ik ergens gelezen te hebben dat dit type door de Belgische spoorwegen werd overgenomen, of omgekeerd, mijn geheugen laat mij hier efkes in de steek[:I]
Thierry

Gerolf

Lijkt me sterk, Thierry. De spoorwegen in Belgi? en die "over de grote plas" zijn qua huisstijl onafhankelijk van elkaar ge?volueerd.

Het lettertype voor Belgische stomers bestaat al wel, klaar om in model te gebruiken. Via de website van Patrick "dgrr" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Loko

CiteerGeplaatst door Gerolf

Lijkt me sterk, Thierry. De spoorwegen in Belgi? en die "over de grote plas" zijn qua huisstijl onafhankelijk van elkaar ge?volueerd.

Mijn geheugen laat me soms in de steek, maar bedriegt me zelden Gerolf.
Het lettertype waar ik het over heb werd in Belgi? "style americain" genoemd. De eerste locomotieven met dit lettertype waren het type 31,
besteld door Etat Belges en in 1900 geleverd door Baldwin, Philadelphia, USA. Ze werd, door de sierlijkheid van het lettertype veelvuldig gebruikt, zelfs op de nummerplaten van de stuurhuizen, o.a. type 1,12, 25, enz.
Mijn bron, Vapeur en Belgique tome 1, Phil Dambly.
Bedankt ook voor de tip van de decals,
Thierry

janjozef

Het kan goed zijn dat dit het lettertype is van de type 1, wat zeker wel is dat ze een groot aantal andere decals hebben die we zeker ook kunnen gebruiken, bv voor huisnummers

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Loko

citaat:
Geplaatst door janjozef

Het kan goed zijn dat dit het lettertype is van de type 1, wat zeker wel is dat ze een groot aantal andere decals hebben die we zeker ook kunnen gebruiken, bv voor huisnummers

Jan



Heel juist Jan, maar ik verdiep me liever in locomotieven dan in huisnummers.[^]

groetjes, Thierry




Stefan Appelmans

Ik had er wel besteld, witte, americaanse dus, van Woodland Scenics.
RR Roman numbers DT506 en DT510.
Het zijn virtueel dezelfde dan de belgische, maar dan hebt je nog geen "B"s, of teminste niet de ovaal er rond, en geen "verboden te roken" onderander.
Dat bestaat ook in geel: MG705 en MG711.
Het zijn dus "letraset", moeilijker proper te plaatsen dan de Jocadis, maar ja, als men er geen andere vindt...
stefan.

Loko

citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

Ik had er wel besteld, witte, americaanse dus, van Woodland Scenics.
RR Roman numbers DT506 en DT510.
Het zijn virtueel dezelfde dan de belgische, maar dan hebt je nog geen "B"s, of teminste niet de ovaal er rond, en geen "verboden te roken" onderander.
Dat bestaat ook in geel: MG705 en MG711.
Het zijn dus "letraset", moeilijker proper te plaatsen dan de Jocadis, maar ja, als men er geen andere vindt...


Die van Woodland Scenics ken ik niet, 't zouden wel dezelfde kunnen zijn, en ja ik weet het wel de "B" en het "ovaaltje" , wat jammer toch dat je ze niet meer vindt [:(]
Als je ziet wat er in zowat al onze buurlanden van decals, nummer/constructeur-platen en zo veel meer te vinden is. Kan niet begrijpen dat er nog geen enkele kleinserie-fabrikant mee op de proppen is gekomen.
Hoop doet leven, Thierry

doomslu

Naar aanleiding van enkele reacties op MSM 102 en meer bepaald, het maken van decals, wou ik jullie graag de volgende vraag stellen. Uit de bijdragen in dit draadje en ook dus in het draadje over MSM 102 blijkt een duidelijke belangstelling voor decals. Wat ik me echter afvraag is waar jullie ?cht behoefte aan hebben. Laat het ons zo stellen, wat kopen jullie zeker als het op de markt komt? Zijn het cijfertjes voor op stoomlocs (en welke)? Of is het meer om een diesel of elektrische loc om te nummeren (welke) ?

Kortom, als hier wat reactie op komt krijgen we misschien wel iemand zo ver om het echt te gaan doen! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Wat mij betreft: alles wat voor TPIII geschikt is.
Bij stomers denk ik dan vooral aan wapenstilstandlocs die van een DR-versie van bekende fabrikanten naar een Belgische kunnen omgezet worden.
Wat diesel en elektrisch betreft: 6-cijferige decals voor bvb de Roco '59' en andere bekende modellen.

... maar 't is niet dringend - ik heb voorlopig nog andere prioriteiten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

itchy

Ik denk dat het niet slecht zou zijn mocht er iemand zich geroepen voelen om witte (of lichtkleurige), goed dekkende decals te produceren. Da's het moeilijkste.. Zoals gele cijfers voor de reeks 20, in het juiste (tp IV-V) letterype!
Ook graag: (B)-logo's in de juiste kleuren, groen, grijs,... en formaten voor op de 55 en 62.
Verder: ik heb decals van Jocadis (wrijfletters) in het geel, voor de 51ers, maar die zijn in het oude lettertype. Ik zou graag van 2 62ers een depannagestel maken dat TGV's etc kan slepen,  
Zoals de 6225+6227, hier de 6227: http://www.belrail.be/media/images/diesel/hld6227_b.jpg
Hm wat nog, nu we toch bezig zijn: juiste beschrifting voor materieelwagen hersporingstrein (Marklin insider model onvindbaar)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

bollen neus

De lijst van decals voor NMBS materiaal zal zeer zeer lang worden en ook voor veel verschillende tijdperken, ik heb iets van de lijst van aanvragen zal steeds groter blijven dan aangeboden decals, is maar een redering van mij. Kan me, hopelijk dan, ook vergissen.
Wat mijn belangstelling heeft zijn alle decals ,ook revisie datums, afmetingen en beschriftingen voor diesel 202,203,204,52,53 en 54 modellen van af tijdperk 3 tot einde reeks.[:)]

ERVIN

Ik volg de gedachtengang van Itchy , vooral de nummers van de Reeks 20 zouden mij h??l blij maken.