Belgische werktrein, tremels gezocht

Gestart door PeterBrz, 15 augustus 2010, 18:26:04 PM

PeterBrz


itchy

Toen ik mijn Belgische tremels kocht bij Jocadis vorig jaar, zei Andr? dat er wellicht nog andere (eveneens Belgische) nummervarianten gingen uitgebracht worden door Mistral.. misschien eens contact opnemen met Jocadis?
citaat:
Geplaatst door Sicco

Misschien eens informeren bij Mistral of er nog Belgische varianten op stapel staan? Fcs-en gebruiken kan (mits op ene niet al te moderne baan), maar die typisch Belgische ballastwagen is natuurlijk wel leuker.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ToThePoint

Heeft er iemand een foto van een tremel ?
Een dremel ken ik wel, maar dat is gans iets anders.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Volgens mij is een tremel elke vorm van zelflosser, zoals in het franse "tremie".  Ten minste, dat is mijn interpretatie. [;)]
Een paar afbeeldingen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Dat klopt, het is een vernederlandsing (vervlaamsing?) van het Franse 'tremie' [:)]

ERVIN

Dat ze in de verste verte niet lijken op " onze" tremelwagens weet ik , dat ze uit een andere periode komen weet ik , maar door gebrek aan iets beters.... ben ik er blij mee.




@ToThePoint , zo zien de " echte" tremelwagens er uit....[;)]





Metpetergaathetbeter

Peter,

Onze club is gelegen in het rangeerstation Oostakker en misschien vorig jaar(kan misschien iets langer geleden zijn;de tijd vliegt snel,laat ons zeggen een aantal jaren geleden)stonden hier in de bundels wagons van Railpro voor spoorbedding te storten gekoppeld aan Belg.werfwagons (2 en 4 as platte wagons dienst INfra) en Stortwagons Type dat Mistral uitbracht.Bovendien meen ik mij nog te herinneren dat hier ook zo'n 2assig plat wagontje van Railpro(al dan niet met container Railpro??????? )stond zoals ROCO(ref 66678) nog heeft uitgebracht of toch iets dat er sterk opleek.Ik denk te mogen stellen dat dit de meest voor de handliggende oplossing is om op korte tijd toch de juiste wagon te hebben.Misschien eens contact opnemen met Railpro en misschien volgt er wel iets(hoe zeggen ze een nee heb je, een ja kun je krijgen)!Hopelijk kon ik U hiermee van dienst zijn!
Groeten Peter[:)]

mark7758

De NL Fccpps komen met regelmaat in Belgie.
A) Om ballast op te halen voor NL.
B) om dat ze verhuurd zijn aan infrabel.

De NL kbs (blauw) komen ook met regelmaat naar Belgie ook om grind op te halen. Onder andere in Quenast gezien.
Dus veel plezier.
Foto's van die wagons in Queanast heb ik ook. (Maar niet nu bij de hand.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

citaat:
Geplaatst door mark7758

De NL Fccpps komen met regelmaat in Belgie.
A) Om ballast op te halen voor NL.
B) om dat ze verhuurd zijn aan infrabel.

De NL kbs (blauw) komen ook met regelmaat naar Belgie ook om grind op te halen. Onder andere in Quenast gezien.
Dus veel plezier.
Foto's van die wagons in Queanast heb ik ook. (Maar niet nu bij de hand.)



VARP (Voestalpine-Railpro) haalt al enige jaren de ballast niet meer uit Belgi?, helaas...
(nou ja helaas, het komt nu uit Duitsland en daar verdien ik mijn brood o.a. dan weer mee [:D])

mark7758

Helaas Sicco, maar vorige jaar nog Fccpps in Quenast gezien met laadingsbriefje voor NL. kan natuurlijk weer een uitzondingering zijn geweest.

En sinds wanneer til jij ballast? (Meestal zie ik iemand anders op de bok en zie ik niemand het ballast dragen. Maar ik ga ervan uit dat jij dat jij het regelt. Het transport?)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

citaat:
Geplaatst door mark7758

Helaas Sicco, maar vorige jaar nog Fccpps in Quenast gezien met laadingsbriefje voor NL. kan natuurlijk weer een uitzondingering zijn geweest.

En sinds wanneer til jij ballast? (Meestal zie ik iemand anders op de bok en zie ik niemand het ballast dragen. Maar ik ga ervan uit dat jij dat jij het regelt. Het transport?)



Wij regelen het vervoer per spoor idd.
Het vervoer uit Schwarzkollm is contractvervoer met bestelde aantallen, dus het kan best zijn dat bij hogere behoefte en treinen besteld worden naar Belgi

kdlf

Peter,

Pierre Dominique in Aulnay sous Bois (Frankrijk) heeft nog Franse staan van Mistral, surfen naar www.Pierredominique.com en bij de catalogus het merk Mistral aanklikken, en naar beneden scrollen...

Je weet maar nooit !!  Succes

Kristof

PeterBrz

Bedankt Kristof voor de link!

Groeten, Peter

PeterBrz

Nog een bijkomend vraagje;
Past de wagon van Marklin '48102'? Wagon type Facns

Groeten, Peter

Sicco

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Nog een bijkomend vraagje;
Past de wagon van Marklin '48102'? Wagon type Facns

Groeten, Peter



d?j? vu
Je hebt je eigen topic goed doorgelezen en bekeken hahaha [:D]