Geluidreductie van peko code 100

Gestart door ToThePoint, 30 juli 2010, 17:35:39 PM

Klaas Zondervan

Boekbinderslijm vind je bij Pipoos. In Belgi? zijn Pipoos winkels in Antwerpen, Gent, Wijnegem en St.Niklaas.

just4fun

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Boekbinderslijm vind je bij Pipoos. In Belgi? zijn Pipoos winkels in Antwerpen, Gent, Wijnegem en St.Niklaas.


En bij Schleiper en Lucas Creative.
Misschien ook wel in andere hobby-, knutsel-  en/of tekengeriefwinkels.
Paul

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Boekbinderslijm vind je bij Pipoos. In Belgi? zijn Pipoos winkels in Antwerpen, Gent, Wijnegem en St.Niklaas.



Tnx voor de info Klaas.
Zit momenteel in zwijndrecht, dat is ongeveer midden antwerpen en st-niklaas.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door just4fun

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Boekbinderslijm vind je bij Pipoos. In Belgi? zijn Pipoos winkels in Antwerpen, Gent, Wijnegem en St.Niklaas.


En bij Schleiper en Lucas Creative.
Misschien ook wel in andere hobby-, knutsel-  en/of tekengeriefwinkels.
Paul



Aha dus boekbinderslijm is dus lijm die men gebruikt(e) om boeken te binden.
Dat gaat men inderdaad niet in een doe het zelf vinden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

T03

Ik heb mijn Peco code 100 gelegd op: multiples 8 mm, half open constructie. Schaduwstation: 2 lagen van 2mm blauwe vellen die men onder parket legt voor de geluidsdemping, gekocht bij gamma. Alles bevestigt met siliconenlijm om de +/-6cm om lucht toe te laten.
In een eerste fase de sporen om de 10 biels bevestigt met siliconenlijm + minivijsjes in de bochten (zo weinig mogelijk). In een tweede fase de ganse rail bevestigd met dezelfde lijm wat een minder goed resultaat geeft, vooral in sommige de bochten. Ik vermoed dat het hogere hoorbare geluid met de ondergrond te maken heeft. In een derde fase een gedeelte met ER Decorlijm, die beter dempt. Tevredenheid, 7 op 10. Zichtbare baan ligt op 4mm kurk met daarop de Woodland scenics bedding, bevestigd met ER Decorlijm. Tevredenheid 9 op 10.
Moest ik herbeginnen zou ik eerder voor een ondergrond van styrodur 3 of 4cm met daarop Woodlands bedding, al heb ik dit nog niet getest.
Dit in enkele woorden wat ik heb gebruikt als materialen, natuurlijk zijn er goedkopere/duurdere oplossingen, elk zijn voorkeur.

Sukses!
Marc



"I have a train riding in my brain"

mini-bs

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Peco (UK)

Was ook een verrassing voor mij, had geen flauw idee waar die geproduceerd worden.



straffer nog, die firma is gevestigd in Devon nabij de ongelooflijk mooie kustlijn.


on topic:

bij mij liggen de peco's op rubber stroken (5 mm dik) die normaal gebruikt worden om metalen profielen te verpakken en die ik destijds als afval mee mocht nemen. de stroken liggen op spaanderplaten van 12cm breed.
Mocht ik nu een baan bouwen dan zou ik ook eerder voor een styrodur ondergrond gaan.