Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Verlichting klopt niet met rij-richting??

Gestart door ERVIN, 26 juni 2010, 16:28:05 PM

bellejt

gewoon terug naar de winkel gaan en hun het laten oplossen.Anders kunnen ze later zeggen dat je garantie niet meer geldig is en wat dan als bv je motor hapert of de decoder defekt is.Je hebt in Belgie 2 jaar garantie h

ERVIN

Hoi mannen , ik heb de goede raad van enkele collega's hier opgevolgd en heb dus de motor 180? gedraaid , en wonder o wonder , de lichten staan nu perfect.

Het is idd een heel simpel werkje , dat zo gebeurt is , foto's volgen straks , batterijen waren leeg.

Dus mannen , bedankt voor de goede tips , ik ga vandaag mijne 6218 ook nog even aanpakken.[:p]

Michael

Naar mijn bescheiden mening het volgende, het betreft een 8 pins decoder, de stekker kan op twee manieren in de connector worden gestopt, meestal als de verlichting niet goed werkt zit de stekker verkeert om.

Erwin heb je al geprobeerd met de stekker 180 graden te draaien en dan inprikken? Blijft het dan fout gaan met de verlichting?
Blijkbaar was ik net bezig met typen toen Erwin het antwoord al heeft gegeven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Klaas Zondervan

De stekker omdraaien had in dit geval niet geholpen. Die zat nl. goed. Als de stekker verkeerdom zit doet de verlichting helemaal niks.
Het blijkt trouwens ook uit de foto van Ervin. Daar zie je een sterretje op de print zitten, en daar moet de oranje draad van de stekker komen. En dat zit goed, zo te zien.
In de fabriek heeft dus iemand gewoon de motor er verkeerdom in gelegd. Dan zal de loc analoog ook al de verkeerde kant op gereden hebben.

ToThePoint

De loc in elkaar gestoken en niet gecontroleert !!!
Ge weet het ee Erwin, we zijn er om elkaar te helpen.
Verder, graag gedaan en tot een volgende ..........
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

Zoals beloofd , foto's van de 6242 , lichten branden zoals ze moeten branden , rij-richting klopt terug , en ik heb er dan ook maar meteen wat volk ingezet....

mini-bs

en hier een fotootje van de echte...

link voor volle resolutie:
http://www.belgie-belgique-belgien.be/mini-bs/tsp-sg/6242-sg-27062010.jpg

Naar verluidt komen ze binnenkort in een nieuw infrabel-jasje uit revisie...

ERVIN

@mini-bs , bedankt voor de " echte " foto , ik hoef hem zelfs niet te verweren zo te zien , nog maagdelijk proper.[:p]

Dat nieuwe jasje zou ik wel eens willen zien , Roco weet dus weeral wat te doen.[^]

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dirkske

@Erwin,

Welke gelukkige mag daar mee in de cabine?[:p], zijde gij da[:D]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

ERVIN

citaat:
Geplaatst door dirkske

@Erwin,

Welke gelukkige mag daar mee in de cabine?[:p], zijde gij da[:D]

Was dat maar waar h? , maar ik ben  wel serieus aan het nadenken of ik mij eens geen mini-camera ga aanschaffen voor in een rijtuig te plaatsen , dat moet pas mooi zijn!![:p]

OMC

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@mini-bs , bedankt voor de " echte " foto , ik hoef hem zelfs niet te verweren zo te zien , nog maagdelijk proper.[:p]

Dat nieuwe jasje zou ik wel eens willen zien , Roco weet dus weeral wat te doen.[^]

En van de binnenkant zijn er ook foto's [:p]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

loc1200

Hallo Ervin,

Je probleem is nu opgelost, maar de volgende keer kan je gewoon de CV's van de V3.0 aanpassen.
Dit is maar een paar minuten werk.
In CV 141 dient waarde 1 te worden ingelezen;
In CV 144 dient waarde 2 te worden ingelezen.
Doe je dit andersom, (2/1 i.pl.v. 1/2) dan wissel je ook de verlichting ten opzichte van de rijrichting.
Je kan ook het duitse rangeersein "dubbel A" tonen. (alleen als je geen sluitlichten paralel schakelt aan de frontseinen) dmv. CV 162/165 met de waarde 3. (3 = 1+2)
Zie ook handleiding op www.esu.eu

Groeten. Marcel

INFO

Marcel, of gewoon de loc op de juiste manier in elkaar steken zoals Erwin reeds gedaan heeft, geeft het later ook nooit meer verrassingen. Gewoon vertrekken uit de juiste basis.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Paulogic

@Ervin...

Juust reclame gezien van een Barbiepop met ingebouwde camera en
kleurschermpje op de rug. Kan dus niet heel groot zijn.
ideaal om in te bouwen denk ik dan. De barbie zal wel sneuvelen
maar is voor het goede doel... De resulutie zal ook wel niet
dat zijn maar toch...

Wel opletten als ge die koopt... als u vrouw dat ziet...
legt het maar uit zulle (ge kunt het altijd op mij steken natuurlijk)[:D]
mvg,
Paul(ogic)