Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

Jurgen

Pff, veel gezwets hier. Laat het rusten en wacht af wat de uitspraak zal zijn. Wat heeft het voor nut om hier verder te lullen over iets waar we maar de helft van afweten?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

prulleman

al ga ik de classix zeker niet kopen, ik zou graag wel eens willen testen met een stel. ook zou ik de zaak eens grondig willen onderzoeken. ik zou graag de mensen die ermee zitten willen verder helpen. volgens kan ik het zo wel prullen dat dat stel wel rijd[}:)] zonder problemen. nu vraag ik, welke ongelukkige, ontevredene is bereid om zijn stel ter beschikking te stellen in de hoop dat ik (samen met de prutservrienden) zijn stel rijvaardig kan maken. ik zal dan alles fotograferen en een artikel voor msm maken+ het forum inlichten. Want deze toestanden kunnen zo niey langer!!![xx(]
er is 1 voorwaarde en dat is dat ik dc wielen nodig heb. maar indien u mij losse C-rails en wissels ter beschikking stelt wil ik daar ook werk van maken. alle materiaal gaat na afloop netjes naar de eigenaar terug[;)] indien ik ingrijpende veranderingen zou moeten doorvoeren zal ik eerst de eigenaar contacteren alvorens te gaan snijden
wie durft?

Paulogic

NIce spirit Prulleman !! [:p]
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Ik wacht op de modellen die ik besteld heb,dus LS want die kon ik eerst bestellen.
Wat ik op de stand van LSM te horen kreeg over de afwerkingen en andere features stemde me wel positief en verzacht het wachten.
Is daar trouwens ook geen spreekwoord: "geduld is een schone deugd" - 't is maar te kijken wat ge een "deugd" noemt nietwaar.
Trouwens wie de vraag stelde....

Verder vindt ik de aanpak die Paulogic voorsteld niet zo slecht, maar je krijgt gelijk op je kop van Europa omwille van "kartelvorming" en "prijsafspraken".
Een beetje concurrentie houdt ook de ontwikkelaars en handelaars scherp, doet ze inderdaad zoeken naar een "gezonde" en "goede" prijs-kwaliteit verhouding.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door conducteur

Als ze niet rijden op je treinbaan, dan is dat niet de schuld van classiX, maar van je treinbaan. Dat heb ik al hier/elders proberen duidelijk te maken.



Excuseer ? Kan u deze bewering staven zodat ze begrijpbaar is voor elke levens en zijnsvorm ?
Als de wielen al uit de boogie's vallen voordat men het nog maar op het spoor zet dan ligt dat dus aan de baan en niet aan de rijtuigen ?
Ik zie niet in dat mijn baan daar de oorzaak van is. Wie kan deze verwarde geest helpen ???
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

boke

citaat:
Wie kan deze verwarde geest helpen ???



Op mij moet je niet rekenen... [:D][;)]

Boke

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door boke

citaat:
Wie kan deze verwarde geest helpen ???



Op mij moet je niet rekenen... [:D][;)]

Boke



Op mij ook niet. Je moet maar zorgen dat je een betere baan hebt. Dus ook de mensen die niet anders kunnen dan R1-bochten gebruiken, moeten maar een oplossing zoeken.
 

stevend

Wat conducteur vermoedelijk wil vertellen is volgens mij het volgende; in het beginne maakte marklin z'n modellen op schaal 1/100,
daarop was er kommentaar dat deze rijtuigen niet schaalgebonden was en dus niet waarheidsgetrouw! Maar deze schaal werd gekozen om in dergelijke kleine bogen zonder problemen door te komen.
Nu hebben wij waarhiedgetrouwe rijtuigen, maar zitten nog altijd met
niet waarheidsgetrouwe wissels ,bogen ,enz.
Onze hobby bestaat eruit om nu eenmaal compromissen te maken.
Ofwel heb je een kleine baan, en rij je dan ook met korte rijtuigen;
ofwel heb je een wat grotere baan waar je dan wat langere bogen legt en uiteraard ook langere rijtuigen kunnen rijden.
Dit moet je zelf beslissen.
In ieder geval kan de fabrikant niet veroorloven om niet schaalgetrouw te werken ,als je hier dit draadje volgt.
In dit opzicht kan ik conducteur goed volgen.
Ook wat sicco schrijft trouwens.

mvg Steven

JC2180

Aan alle forumlezers : jullie zijn een bende prutsers, mezelf incluis [;)]

We kunnen toch al raden waar het aan ligt : Classix komt binnenkort met een eigen gamma aan rails en wissels.
De beste en vooral ... zeer exclusief !!

Tot dusver deze cynische noot.

Treintjes moeten in de eerste plaats rijden, voor jong en oud.



Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Peter

Het beste zou zijn dat de fabrikanten (en een aantal doen dat al) zouden vermelden wat de minimum straal van de bocht moet zijn om een bepaalde lok, wagen/rijtuig zonder problemen te kunnen gebruiken. Daar komt nog bij dat veel modellen niet geschikt zijn om de M?rklin koppeling te gebruiken omdat deze tegen de buffers stoot. Daarom staan bij M?rklin de buffers hoger dan de schaalhoogte.
Met vriendelijke groeten
Peter

Fan51

Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

conducteur

@Steven: Zo zit het inderdaad in elkaar.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Fan51

Net gelezen: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GNA3GSHUC



Dus, de NMBS geeft de plannen van de M6 aan LS Models.
Dan bestelt de NMBS 1200 modellen bij LS Models.
Vervolgens sluiten ze een exclusief contract af met Classix en zij moeten betalen met 5000 modellen van de M6.

En toch zit NMBS er voor niks tussen volgens Jochem Goovaerts (all?, volgens de juristen van de NMBS) en moeten de fabrikanten het zelf uitvechten? Het kan niet gekker worden!

Ik blijf het in ieder geval met plezier en veel verstomming volgen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

prulleman

de NMBS bestelt altijd bij LS. het personeel kan intekenen en krijgt dan de modellen aan een ietsiepietsie interessanter tarief. let wel, de prijs ligt lager dan de officiele winkelprijs maar ongeveer gelijk met de gangbare promoprijzen van grote handelaars. meestal net ietske meer[}:)]. dat is eigenlijk niet verwonderlijk want de mannen van LS zijn in hunne jongen tijd nog chef garde geweest[;)]. dus als je kwaliteit hebt+goede prijs+connectie waarom zou je dan niet verkopen? het is hier precies de verkiezingsuitslag (al is de stemming nog niet ten einde) de winnaar moet aan zijlijn blijven staan omdat de verliezer lepe trukken uithaald om de andere te dwarsbomen. volgens mij is dat een echte kortetermijnvisie. geld pakken nu er nog wat is. ik krijg compassie de die sukkelaars van winkeliers die een stock liggen hebben. in mmijn omgeving zijn er al wel een paar annulaties geweest. dus binnenkort mag je die rijtuigen Classix aan dumpingprijzen verwachten[xx(] tenzij ze retour fabrikant mogen gaan.[B)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Fan51

Net gelezen: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GNA3GSHUC



Dus, de NMBS geeft de plannen van de M6 aan LS Models.
Dan bestelt de NMBS 1200 modellen bij LS Models.
Vervolgens sluiten ze een exclusief contract af met Classix en zij moeten betalen met 5000 modellen van de M6.

Die 1.200 modelle bij de NMBS zijn de 18'en [;)]