Wat ben ik aan het bouwen.

Gestart door Johan 18, 22 april 2010, 22:17:17 PM

Johan 18

Hallo Jean.

Heb je hier ook ergens een draadje lopen?
Heb al eens rondgekeken, mischien heb ik er overgekeken, maar heb het nog niet gevonden.

Johan.

Steam.N

Johan,
kijk eens op "Ooit zal het klaar zijn", "Sedelocus la Neuve".
Traag maar zeker, technieken uitproberen, om later eens een echte baan te bouwen (of een mini-baantje, wie weet).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johan 18

Nog meer weide.


Na de berg gemaakt te hebben kon ik de omgeving van het inrijsein voor Bahnhof G?glingen verder afwerken.


Er was nog redelijk wat kaal, beplanten met gras werd er nootzakelijk.
Het kartonnetje over het sein werd inmiddels gedaan.


Het kartonnen plaatje blijft gewoon los over de seinvoeten liggen.


Aanbrengen van grover gras, zodat dit kan ingewerkt worden.


En zo veranderd stilaan het uitzicht.


Stapper stapt maar rustig verder, een nieuw stukje wereld is in de maak voor jou.


Waar de boompjes staan is de ondergrond bruin gehouden, dit is een mengsel van gedroogde varens en koniferen, lekker met de koffiemolen fijngemalen.


Na deze gedane arbeid kan er weer wat gebalast worden, na het balast word alles nog mooi aangewerktn hier komt nog een weggetje naast het spoor tot het opslag keetje aan het dobbel armig sein.



Na dit achter de rug te hebben kan ik weer opschuiven naar het station toe,

Zou zeggen tot volgend.
Johan.

Steam.N

Mooie vooruitgang !  De sfeer komt er in.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johan 18

Terug richting station.


De buitenrand nog wat afgewerkt.


Seinhuis even weggehaald voor een beter overzicht.
De twee steenhoopjes, rechts onderaan zijn uit blauw pur gesneden en met steentjes bestrooid, t'is maar dat je t'weet.


Af en toe mag er tijdens de werkzaamheden eens een treintje rijden.
BR 78 komt toe in G?glingen.
Heb helaas geen Belgisch materiaal meer, alles werd verkocht op e-Bay.
Mijn geldbeugel laat Belgisch rijden niet toe, maar ik zie het zeer graag.


Terug maar klooien met het landschap dan, plak zo wat op de wilde bof allerlij materiaal neer en ga dat nadien bijwerken.


Krijg ik dit resultaat.


En zo altijd maar verder.


Zo ontstaat er achter de sporen een heus struikgewas.


Wel pretig om eens tussen te wandelen.

Ben voorlopig zo een beetje bij met wat er is gemaakt, maar het vervolg hier wel regelmatig, tenminste als er interesse is.[:D]

Groetjes.
Johan.

ERVIN

Tuurlijk is er intresse , je bent goed op dreef , houden zo...[;)]

Pol

citaat:
BR 78 komt toe in G?glingen.
Heb helaas geen Belgisch materiaal meer, alles werd verkocht op e-Bay.
Mijn geldbeugel laat Belgisch rijden niet toe, maar ik zie het zeer graag.


't Is geen schande om met Duits materiaal te rijden h?! [}:)][;)]
En euh ... natuurlijk is er interesse om dit project verder te volgen. 't Is niet omdat ik niet reageer dat ik niet elke keer kijk als hier iets gepost wordt hoor! [:p]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

Blijven posten, Johan !
Ik zie altijd met plezier je vorderingen [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johan 18

Sorry mensen,

Was de smilay vergeten te plaatsen, inmiddels rechtgezet, of scheef, schuin of hoe zeggen ze dat?

Johan.

Johan 18

Nog een vergeten plekje.

Op tafel 3, werk met een E vorm van tafel word het H0e gedeelte geplaatst en dan vergeet je wel eens dat hier ook een H0 gedeelte aanwezig is.


De lager gelegen H0 baan loopt door het Neuffener tal, dit klimt naar G?glinger Bahnhof.


Een T3 op weg naar G?glingen.


Door de aankoop van langere wagens ga ik wat verandering aan deze tunnel ingang moeten doen, maar soit, eerst maar eens verder vertellen.


De verdere bouw, gelukkig eet ik graag bananen.[:D]


Bekleden met Hydrofibre, inmiddels is er een ander produkt in de handel, wil ik ook eens proberen in de toekomst, lijkt mij nog beter te zijn.


De verdere afbouw van de tunnel.


Maar eens een verfje opgezet, slurpt geweldig veel verf op, maar restjes kan je zo opwerken.


De bedoeling is hier om een wandelpaadje te maken, zo kunnen treinspotters mooie opnamen maken, door de klim ligt de snelheid van de loc's die passeren niet hoog.


Idem vorige foto.


De plek waar er kan gespot worden in voorbereiding.
Kan hier nog flink met groen aan de slag.


En zo zie ik het vanop de plaats waar ik de baan bedien, voorlopig toch.

Groetjes.
Johan

Michael

Johan, leuk om te zien hoe je de baan bouwt en de vorderingen die je maakt. ga vooral door met posten.
Groeten Michael
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Johan 18

Hoe ik mijn balast tussen de sporen plaats.

Heb wel een omgekeerde werkwijze ontwikkeld voor het aanbrengen van balast,
Op mijn stationsterein gebruik ik kurk uit een geheel, zo is het beter werken met ballast.


De door punaises of spelden op hun plaats gehoiden rails voorzie ik eerst aan de buitenzijde van onverdunde witte lijm.
Dit word bestrooid met het balast en word lichtjes met een vingertip aangedamd.


Als dit gedaan is kan het al na een kwartiertje met de stofzuiger behandeld worden, zo is het middendeel vrij van strooisel en word dit gevuld met witte lijm.


Bij een wissel word er maar tot een bepaalde afstand gewerkt.
Met een fijn penseeltje word hier dan lijm tussen aangebracht en bestrooid, ook hier weer aandammen met een vingertip.
De beweegbare delen blijven vrij.




Mischien was het jullie al opgevallen, maar ik gebruik veel oud Flm materiaal op mijn baan.
De oude wissels ontdoe ik van hun vaste behuizing, de wissel doed meestal haar werk nog goed, maar de magneet haperd al eens of de tongen blijven halfweg steken.
Mijn ervaring heeft mij geleerd dat het meestal door de dunne stijve draadjes in de behuizing bertreft die de grootste oorzaak zijn van dit falen, met de wissel is op zichzelf meestal niets aan de hand.
Deze gaan later bij de uitbreiding naar digitaal met een servo bestuurd worden.

Oude wissels van Flm beu, laat mij maar een berichtje, ik weet er wel raad mee.[:D]

Groetje's.
Johan.

Johan 18

Beetje ontspanning.

Tussen het bouwen in word er al eens een ritje gemaakt tussen diverse banen van andere modelbouwers, hiervoor werd er een spoorkaart getekend.


De Bahnhofen werden netjes geplaatst van elke deelnemer.
Zo is er een overzicht waar je heen kan.
Zo kan het gebeuren Dat er in Schwarzburg,( Baan van Ruud Kraayveld )
een V 200 vertrekt met donderbussen,


Foto: Ruud Kraayveld, Met toelating van Ruud.
En later op de dag dan op mijn baan te fotograferen is.





Of er komt bezoek vanuit Donsdorf, een gezelschap van de VW werke aldaar was onderweg met een ETA 177 accutriebwagen.


Voor de aardigheid eens een wit-zwartje.

Plaats je voor een fototje wat bezoekers bij de lokloods.


Nadien haal je deze figuurtjes weg.


En stuurd het hele gezelschap terug naar Donsdorf met een BR 93.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28958.240.html

Om dit alles tot stand te brengen volstaan enkele berichtjes naar elkaar, welke loc en wagens, nee die heb ik niet, kan het met die.
OK! laat maar komen.

Groetjes.
Johan.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johan 18

Poortje zetten.

Je hebt het mischien al opgemerkt op andere foto's, maar om het spoorwegterein af te sluiten voor onbevoegden staat er een toegangspoort.


Om deze te plaatsen werd er een stukje karton uit de zijwand weggesneden, altijd gemakkelijk met karton.


Stukje kurk inlijmen om het vlak te maken.


En de poort kan er geplaatst worden.


Het zand aanbrengen en met een vrachtwagentje wat sporen aanbrengen als de lijm nog niet gans droog is, de vrachtwagens moeten immers achteruit rijden om zand te kiepen op de in de verte zichtbare zandhoop.

Verder nog een paar fototjes van het groen naast de locloods.


De boompjes rechts moeten nog bewerkt, links is reeds gedaan.
Hierover staat reeds eerder een beschrijving.




Soms knip ik de stam van de boom af en plaats ze direct tegen de grond, zoals de boompjes naast de loods.

Dat was het dan weer, nu moet ik echt aan de slag om weer wat te kunnen tonen.
Maar eerst maar eens een postkantoortje voor mijn stadje in elkaar lijmen, zo groeid dit ook gestaag mee met de baan.

Groetjes.
Johan.