Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

thalysken

citaat:
Geplaatst door thalysken

citaat:
Geplaatst door Gerry

Ik ben vandaag ook trotse eigenaar van een 13 geworden [:D],
gekocht bij een welgekende forumgenoot [;)]

Klein filmke van de 1357 op een 'testbaan'.
http://users.skynet.be/fa002437/LSM1357.wmv

Het filmpje kan je niet meer zien. Ik heb deze wel vroeger opgeslagen. Maar ik wil deze ook graag op mij site zetten.

Gerry, weet jij soms wat er gebeurt is?

Alvast bedankt,
Thijs

Gerry

Oei, ik had het filmpje vorige maand ergens verwijdert wegens plaatsgebrek. Maar ik zal het morgen of maandag terug uploaden, ik laat iets weten.

Gerry

citaat:
Geplaatst door Gerry

Oei, ik had het filmpje vorige maand ergens verwijdert wegens plaatsgebrek. Maar ik zal het morgen of maandag terug uploaden, ik laat iets weten.

Voila, het filmpje staat er terug op, onder hetzelfde adres [:D]

TECHWIL

PANTO gebruiken in de 2 richtingen

Ja,het kan de LSM 13 met de voorste panto tegen de draad.
De reden waaarom de panto omslaat indien men rijdt met de open kant van de panto naar voor is de veel te grote speling welke de stabilisatiebar in de verankeringspunten heeft.
Andere eenbenige panto's hebben dit niet zoals de JOUEF of MEHANO.

Zie de omcircelde probleempunten van de LSM 13 panto :

Heb getracht deze speling te beperken door een druppeltje secondenlijm op deze punten aan te brengen. Bij het drogen de panto wel alle 2 seconden eens naar beneden drukken om te beletten dat het scharnierpunt vastkomt. Dan een beetje olie aangebracht.
De LOC rijdt nu reeds enkele weken met de voorste panto omhoog, de loc wordt door de bovenleiding gevoed, en dit zonder problemen.
Ik weet wel niet hoe lang dit zal werken, heb gedacht een klein stukje koperdraad te gebruiken moest de lijm vroegtijdig wegslijten.
Heeft iemand een betere oplossing, dan graag bericht.
RENWIL

cgraaf

Ik wist dat die speling het grote probleem was, maar vermoedde dat wanneer je die wegneemt, de pantograaf nog steeds zover achterover helt, dattie bij het eerste de beste braampje aan de bovenleiding achterover slaat. Bovendien heb ik gehoord dat er al sommigen waren waarbij de pantograaf was overleden. Daarbij komt ook nog de slechte "kinematiek" van het ding. Met name het achterste draaipunt tussen bovenstang en synchronisatiestang zit te hoog, waardoor het ding achterover helt zodra hij wordt opgelaten. Echt enthousiast ben ik niet over deze dingen.

Voor mijn Mehano BB27000 ben ik momenteel bezig met een zelfbouw-exemplaar, dat er waarschijnlijk een stuk beter uit zal zien. Daarbij is met name de lijn die tussen de beide draaipunten van de bovenstang (draaipunt met onderstang en synchronisatiestang) duidelijk scheef t.o.v. de bovenstang zelf, alleen dan ben je ervan verzekerd dat zowel boven- als onderstang gelijkmatig opkomen, waardoor de pantograaf "in evenwicht" toont en niet voor- of achterover helt.

Gr,
Chris

zeilfreakje

hallo ik ben net nieuw ik ben met de plannen gestart een mooie baan te bouwen maar ik kijk ondertussen ook uit naar locs van belgie ik werk met het ecos systeem dat ik al heb aangeschaft dus locs met sound kunnen ook he maar mijn vraagje was die loc met reeks 13 kun je die nog krijgen ?

doomslu

citaat:
Geplaatst door zeilfreakje

hallo ik ben net nieuw ik ben met de plannen gestart een mooie baan te bouwen maar ik kijk ondertussen ook uit naar locs van belgie ik werk met het ecos systeem dat ik al heb aangeschaft dus locs met sound kunnen ook he maar mijn vraagje was die loc met reeks 13 kun je die nog krijgen ?

Jawel, de reeks 13 is nog te verkrijgen. Ik meen wel (als ik me niet vergis) dat niet alles nummers nog verkrijgbaar zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thalysken

De 1330 en 1357 zijn volgens mij al uitverkocht, maar de 1324, 1301, 1302,... zijn nog verkrijgbaar. En er komen nog nieuwe loks uit ook. Hier kan je de verschillnede versies zien...
http://www.lsmodels.com/LS/Pages/Pays_N/LS_Models_N/Belgique_N/Production_Belgique_N.htm

P.S.: Welkom op het forum!!!

Met vriendelijke groeten,
Thijs

zeilfreakje

hoi thalyskes bedankt voor jou info ook de andere persoon natuurlijk ik steek niemand achteruit he

nu ik zie dat die is uitverkocht op de site van thalysken maar die winkel is in luxembourg is wel een eindje rijden he ik ga eens navraag doen bij colectorsbank uit wilrijk of zij die nog kunnen verkrijgen voor mij

alvast bedankt voor de info
ps ik zoek mensen die me willen helpen om een baan uit te tekenen en te bouwen het is allemaal nieuw voor mij daarom dak vraag achter hulp ook

treinliefde

Welkom Zeilfreakje,

Hier heb ik er nog eentje gezien:

http://www.modeltrein-paradise.be/02b8ff98600cd972b/02b8ff98600d3f939/02b8ff984409d8001.php

Er staat toch bij, dat ze in voorraad zijn

erik50

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Welkom Zeilfreakje,

Hier heb ik er nog eentje gezien:

http://www.modeltrein-paradise.be/02b8ff98600cd972b/02b8ff98600d3f939/02b8ff984409d8001.php

Er staat toch bij, dat ze in voorraad zijn

In vooraad ![:D]
Tot je iets besteld,dan blijkt er niets in huis te zijn.
Kunnen ze dat nu niet eerlijk op hun webwinkels vermelden?
Je bestelt iets en je verwacht dat je het in korte tijd geleverd krijgt, want zo staat het er maar wat blijkt.
Nada wachten [}:)]
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

tufken

citaat:
Geplaatst door erik50

[In vooraad ![:D]
Tot je iets besteld,dan blijkt er niets in huis te zijn.
Kunnen ze dat nu niet eerlijk op hun webwinkels vermelden?
Je bestelt iets en je verwacht dat je het in korte tijd geleverd krijgt, want zo staat het er maar wat blijkt.
Nada wachten [}:)]
Erik

Bedankt, dat wist ik zelf nog niet[:(!]

Wanneer en wat heb je gevraagd, daar er niks in huis blijkt te zijn?
We hebben meer dan 3000 loc's in stock
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

zeilfreakje

hallo beste treinvrienden ik heb het idd gevraagd via mail aan hen en idd ze waren dus niet meer in stock ik heb het even vermeld dat het idd op de website sta dat ze nog in vooraad zijn

ik zal even een navraag doen in colectorsbank te wilrijk in antwerpen of zij hem nog kunnen bestellen

alvast bedankt voor jullie reacties te vermelden op het forum ik ga dan beetje verder doen alvast dank en wie weet tot een keertje in een of andere club natuurlijk

treingroetjes

ERVIN

citaat:
Geplaatst door tufken

We hebben meer dan 3000 loc's in stock

Dan moet ik precies nog eens dringend afkomen, h? Tufken!!![:p]

zeilfreakje

naar waar ervin