Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

Arbeco

Die arme 13 is inderdaad wel ?rg smerig, het lijkt meer op een lok die brandschade heeft dan vervuiling van een ritje op de baan...
De gebruikte kleur is inderdaad wel erg hard, bruinere en grijzere (stoffige) kleuren doen het altijd wat beter, is mijn mening.

Groeten Len
Old diesels never die...

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Die arme 13 is inderdaad wel ?rg smerig,...

... maar de in het vuil geschreven boodschap vind je wel regelmatig terug ! [}:)]
Op maandagmorgen staan er aan de "Dry Port" te Muizen (Mechelen), 12 tot 16 gekoppelde 13'en om de dienst te verzekeren, en dit in alle vormen van vervuiling, van redelijk proper tot super vuil, maar inderdaad nooit zo ?rg als op die foto ! [:0]
Hopelijk kan die gast dat nog herstellen ! [:(]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

thalysken

citaat:
Geplaatst door tufken

Beste M4M

Je moet eerst de kopstukken eraf doen, draai de loc om en ga achter de buffers met een fijne schroevendraaier.
Steek die achter het kopstuk en duw dit zeer zachtjes naar buiten zodat die los komt.
Doe dit aan beide zijden.

Dan pas kan je de kap eraf nemen, dit staat niet in de handleiding.

Maar doe het voorzichtig want aan de binnenkant van de kopstukken zitten 2 pinnetje die moet terug in de gaatjes op de kap.

Als deze verbuigen af afbreken sluit uw kopstuk niet goed meer af.

Bij het erop zetten ook het kopstuk in de gaatjes plaatsen en er gelijkmatig (links/rechts) voorzichtig gelijtijdig opdrukken

Veel plezier  [}:)]

Hallo,

Kan iemand mij soms zeggen wat buffers zijn?[8)] En kan er ook iemand een foto maken waar ik juist de schroevendraaier(s) moet zetten?

Alvast bedankt,
Thijs

Jurgen

Buffers zijn die dingen die links en rechts van de koppeling staan. Dat zijn die rechthoeken zonder hoeken. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Ik vind die 13 mooi verweerd, en zeg niet dat ze nooit zo vuil zijn, ik zie er dagelijks rijden en regelmatig van die volledig zwarte, door vervuiling. dat herinnert me er aan dat ik er ook nog enkele moet verweren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ik heb mij ook eens even bezig gehouden met het verweren van enkele locs, hier de reeks 13(1330), ik heb niet overdreven hoor, een hele lichte verwering, maar het verschil met mijn andere 13en en 3000en is groot hoor, dus die gaan de komende dagen, weken ook een kleurtje krijgen.

janjozef

Het grote verschil wordt natuurlijk mee bepaald door de lichte kleur van de 13, zeker en vast ook goed geslaagd vind ik

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

13erke

Al heel mooi gedaan, maar onderaan zou ik hem nog een licht roestbruin kleurtje geven, om het remstof en het opwaaiend stof van de sporen te imiteren. Op de plaats waar de 3e lamp zit, zou ik ook nog een vuil kleurtje opzetten.
Kijk eens naar deze foto:

ERVIN

Bedankt voor de foto 13erke, ga ik ??n van de dagen zeker proberen, maar nu even niet, ik ben mijn rangeerterrein wat aan het uitbreiden.[}:)]

Ik zou bij ??n van mijn 13en ook zo'n zonnescherm willen installeren en een treinbestuurder willen plaatsen, maar ik heb schrik dat ik de kap er niet mooi meer opkrijg.[:(]

thalysken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Bedankt voor de foto 13erke, ga ik ??n van de dagen zeker proberen, maar nu even niet, ik ben mijn rangeerterrein wat aan het uitbreiden.[}:)]

Ik zou bij ??n van mijn 13en ook zo'n zonnescherm willen installeren en een treinbestuurder willen plaatsen, maar ik heb schrik dat ik de kap er niet mooi meer opkrijg.[:(]

Zeker niet bang zijn om dat tegen te komen, ervin. Ik had dat in het begin ook.

P.S. Vergeet niet als je met je schroevendraaier achter de buffers zit. Dat je links een milimeter, rechts een milimeter... de kop moet eraf doen anders zou je toch ongelukken kunnen tegen komen.[;)]

Met vriendelijke groeten,
Thijs

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door ERVIN

ervin,

Teveel last van de zon ?
Het zal toch deze zomer niet zijn !

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

thalysken

Hallo,

Misschien herinner je nog dat ik een 1330 had die aan de kant van de sleper wat doorhangde. Ik heb de oorzaak gevonden maar helaas nog geen oplossing.[:(] Op de volgende foto zie je in de rode kringetjes twee pinnetjes die het model op zijn plaats houden. Aan de kant van de sleper zijn deze dus afgebroken of in de fabriek gewoon niet aangebracht.

Is er misschien hier iemand die een oplossing heeft hiervoor?

Alvast bedankt,
Thijs

Peter

Ofwel de lok naar de winkel/invoerder doen of.. boor met een traagdraaiende miniboormachine (Proxxon e.d.) twee kleine gaatjes (0,5 of 0,7 mm) en lijm daarin een stukjemessing of metaaldraad van dezelfde doormeter als je boortje.Knip en vijl ze nadien af zodat ze evenveel uitsteken als de pinnetjes aan de andere kant.
Met vriendelijke groeten
Peter

thalysken

citaat:
Geplaatst door Peter

Ofwel de lok naar de winkel/invoerder doen of.. boor met een traagdraaiende miniboormachine (Proxxon e.d.) twee kleine gaatjes (0,5 of 0,7 mm) en lijm daarin een stukjemessing of metaaldraad van dezelfde doormeter als je boortje.Knip en vijl ze nadien af zodat ze evenveel uitsteken als de pinnetjes aan de andere kant.

peter,

Naar de invoerder doen zou de beste oplossing zijn maar dat duurt heel lang. Toch bij lsmodels. En de andere tip die je me gaf is echt een pracht tip maar dat zijn werkjes die ik toch echt wel niet durf aangaan.[8)] Toch zeker en vast bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

thalysken

citaat:
Geplaatst door Gerry

Ik ben vandaag ook trotse eigenaar van een 13 geworden [:D],
gekocht bij een welgekende forumgenoot [;)]

Klein filmke van de 1357 op een 'testbaan'.
http://users.skynet.be/fa002437/LSM1357.wmv

Het filmpje kan je niet meer zien. Ik heb deze wel vroeger opgeslagen. Maar ik wil deze ook graag op mij site zetten.