Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

Jurgen

Rian, je hebt gelijk dat er 2 rondingen zijn naast die grille.

Maar als je vergelijkt met de foto van het model op de vorige pagina, dan lijkt dat er in de verste verte niet op hoor.
Het kan aan de foto liggen, ik heb het model zelf niet, maar wat ik op de foto zie komt niet overeen met de realiteit. Just my opinion!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik rij TPIII anno 1950-1967. Ik heb dus geen M6'en nodig op mijn treinbaan...

Ik betreur het echter, hoe geslaagde schaalmodellen, van eender welke fabrikant soms heel veel negatieve kritiek krijgen omdat ze net die 0,001 mm te lang zijn, die klinknagel of pruts ontbreekt, terwijl we blij moeten zijn dat er een fabrikant is die moeite wil doen om ze te maken.

ewel, ik ben het daar ook mee eens. T'is dan ook zo dat ni iedereen zijn mening laat weten he, je kan toch ni elk detail tot op d egrond gaan afbreken he. Ik weet zeker als je andere merken zo door  het vergrootglas trekt dat je niks meer moet kopen wegens "niet realistisch" want er is een vijs te kort onder raam zoveel ...

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

terwijl we blij moeten zijn dat er een fabrikant is die moeite wil doen om ze te maken.

Ja hoor dat doen ze omdat ze jou zo aardig vinden,[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

wim

Chris

Rian

Model in het echt gezien ? Ik wel, in mijn handen gehad, en retour gezonden.
Dat heeft niets te maken met muggenzifterij of het afkraken van modellen.
Wat er op de kop in het model zit, is niet terug te vinden op het 1:1 voorbeeld.
En dan rij ik niet eens NMBS en zie dat al op 1 oogopslag.
Pagina 18, bovenste foto.
Bult links groot, bult rechts amper aanwezig. (of de machinist heeft zijn hoofd echt krankzinnig hard gestoten, of het model is gewoon niet goed uit de mal gekomen)
Ik kies voor het laatste.

loco

Dat je niet moet muggenziften over elk detail, daar ben ik het volkomen mee eens. Uiteindelijk is elke schaal een compromis met de werkelijkheid. Je kunt niet anders. Zelf HO Pur zal dat moeten toegeven. Maar als het verschil met de werkelijkheid zo groot is dat het helemaal verkeerd zit, dan is elke producent bereid om slecht geproduceerde en gemonteerde modellen terug te nemen. Voor hen is het haast onmogelijk om elk model ??n voor ??n op alle details te controleren. Zoiets moet in de fabriek bij de eindmontage gebeuren. Of het nu gaat om Goover Models, LS Models, ClassiX (Traintechnology), Treinshop Olaerts, ... Roco, M?rklin, ... Ze maken allemaal fouten en zijn allemaal bereid om een foutief model om te ruilen. En ja, er zal wel eens kaf tussen het koren zitten. Dat de verkoper soms moeilijk doet, kan ik ook best begrijpen. Maar als hij zorg draagt voor zijn klanten, zal omruilen ook geen probleem zijn.

conducteur

Ik heb al meerdere M6'en (zowel stuurstanden als de diverse rijtuigen) bekeken en in mijn handen gehad. Geen problemen mee. Ook mee gereden, geen problemen mee. Op alle stuurstanden zitten twee hele kleine rondingen, je moet, net zoals op mijn vergrote foto al redelijk goed kijken om ze te zien zitten. Het zijn zeker geen fabricagefouten, maar de bulten zoals in het echt.. Volgens mij is er bij het nemen van de bedoelde foto onbewust iets gebeurd waardoor er een verkeerd beeld uit komt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Chris

Nou, als je dat dan voor jezelf wilt blijven volhouden prima. [8D]
Ik hou er een geheel andere mening op na. [^]

conducteur

Ik heb niet gezegd dat het 100% perfect is. Niets is 100% perfect, en dat zal het ook nooit zijn. Zelfs met de beste wil op de wereld...
Bekijk het model ook eens van op 5m afstand en niet van op 0.01m met een vergrootglas en door het kleinst ontbrekend detail alles af te breken. Kijk dan eens of het mooie rijtuigen zijn, en indien mogelijk laat ze rijden. Het is niet zinvol dat dat laatste detail er absoluut moet opstaan, want dat zie je toch niet van op 5m op een treinbaan al rijdende.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Chris

Ik kan hier verder niks zinnigs op zeggen.

ERVIN

Ik ook niet chris, enkel dat het h??l vermoeiend is om te zien hoe sommigen altijd hun gelijk " moeten" halen.[:(]

prulleman

ik zal vrijdag eens naar onze ateljee gaan en zien of ik een foto van dichtbij kan nemen. mits wat geluk (veel geluk) staat er juist een stuurpost binnen en kan ik er via de loopbrug aan. anders ga ik een ladder( heel moeilijk te vinden bij ons[:I]) bietsen een zo fotos pakken. dan kunnen we deze zinloze discussie eindelijk beslechten.

Michael

Ik heb een set besteld, weet nog niet of ik die daadwerkelijk koop, want ik wil de set eerst zien en laten rijden bij de winkelier (die heeft een proefbaan)daar ter plekke beslis ik ja/nee.
Zal foto toestel meenemen en de foto's hier publiceren.
Ik hoop op een mooie set zonder extra bulten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Ik heb gisteren en vandaag de "kop" van de M6 (1:1) eens aandachtig bekeken, en er zijn g??n bulten waar te nemen. De afgeronde, gebogen vorm van kop- en zijwanden komen mooi samen zonder extra bulten.

Op het model zijn er duidelijk wel 2 bulten waar te nemen. Mij lijken deze, zoals eerder aangehaald, te zijn ontstaan tijdens het productieprocess. <speculaas aan> En naar de aard van de vervorming te oordelen, zal dit zich soms in meerdere, en soms in minderen mate voordoen . Kwestie dus van geluk te hebben, of aandachtig het model te bekijken voor aankoop. <speculaas uit>

Treft Classix schuld? Ik denk niet dat ze dit geplant hebben, of over het hoofd gezien. Hun prototype-exemplaar van v??r de lancering van de productie zal best wel in orde zijn geweest. Het is nu wel aan Classix om te bewijzen dat ze professioneel kunnen omgaan met een dergelijk probleem.

Het is niet mijn schaal, en het is ook niet mijn tijdperk, maar ik zou me niet echt ergeren aan een dergelijke productiefout, zolang de uitstraling goed zit (en dat zit ze! [8D]) en dat ze technisch in orde is. Een vijltje, een likje verf... We zijn tenslotte modelbouwers in hart en nieren, is het niet? [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Ik ben de draad even kwijt.... wat was nu de laatste lezing? Dat het een spuitgietfout was? Of toch dat ze er in het echt ook opzitten...? [?]

Michiel

Oeps! Ik bleek een beetje warrig over te komen. [:I] In het kort: op het echte rijtuig geen bulten, het H0 model heeft wel bulten, Classix neemt best haar verantwoordelijkheid. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)