Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waarom wordt hier zo neergekeken op Marklin?

Gestart door Havoc, 15 juli 2005, 19:29:32 PM

Steven86

Welkom trainy. Hoe meer volk hoe meer leut. [:)]

glamo

welkom op het forum TRAINY PETER
2-rail of 3-rail geeft allemaal geen belang voor mij,alles is intressant om te zien en te weten.
ik heb respect voor iedereen zijn keuze.

KURT
 

stefan rosiers

Zeg van marklin wat je wil, maar ik vind dat marklin de kwaliteit bied dat geen enkel ander modelspoormerk kan bieden. Ik heb het dan over de metalen opbouw (wat niet veel merken hebben) wat ik toch degelijker vind dan ??n in kunststof.

ysbeer

het leuke van deze discussie die nu weer oplaait vindt ik dat iedereen een andere opvatting van kwaliteit heeft.

Groep een vindt een super detail lok het allermooiste wat er is,met wieltje,pijpje exact op maat.
deze mensen vinden het bij marklin niet.

groep twee wil rijden rangeren en heeft geen interesse voor dat laatste pijpje of wieltje.
Het moet rijden,en valt het een keer van de tafel dan moet het nog heel zijn.
Vandaar ook hun 100% vasthouden aan die middengeleider.

Juist op die groep heeft marklin,die vroeger voor kinderen produceerde
zich gericht.
Of dat uiteindelijk verstandig is wie zal het zeggen.

Firmas als Fleischman zijn daar na veel aarzeling zo een beetje tussen in gaan zitten.
En zie met redelijk succes


wim ysbeer

janjozef

doch het heeft wel als resultaat dat dit een discussie zonder einde is, de ene zal nooit toegeven aan de andere.

jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer


Groep een vindt een super detail lok het allermooiste wat er is,met wieltje,pijpje exact op maat.
deze mensen vinden het bij marklin niet.


wim ysbeer



Ja dat heeft Marklin ook maar dan in metaal. Dan heb jij de dure modellen nooit gezien of heb jij die niet.

stefan rosiers


n/a

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

en welke zijn deze dure merken dan wel



Stefan,

Davy heeft het over de duurdere modellen van het merk M?rklin.

Wim.

n/a

Dure modellen van marklin die heavy metall zijn en waarbij de kraantjes en dergelijke ook van metaal zijn. Denk hierbij aan de Big Boy, Schone Wurrtenbergerin Class C 37113, Mallet, enz, enz. En ik weet waar ik het over heb want ik heb ze zelf. [:D]

Brunel

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Zeg van marklin wat je wil, maar ik vind dat marklin de kwaliteit bied dat geen enkel ander modelspoormerk kan bieden. Ik heb het dan over de metalen opbouw (wat niet veel merken hebben) wat ik toch degelijker vind dan ??n in kunststof.



Maar waarom is een kap van metaal dan beter dan eentje van kunststof? Begrijp ik echt helemaal niks van. [?]

n/a

Dat hoeft niet beter te zijn. Is wel een stuk duurder en duurzamer.[:D]
Het bewerken van metaal en het gieten ervan is zo'n 35% qua produktiekosten duurder dan het gebruik van kunststof ook al wordt dat produkt ook steeds duurder door de hoge olieprijzen.




n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

Dure modellen van marklin die heavy metall zijn en waarbij de kraantjes en dergelijke ook van metaal zijn. Denk hierbij aan de Big Boy, Schone Wurrtenbergerin Class C 37113, Mallet, enz, enz. En ik weet waar ik het over heb want ik heb ze zelf. [:D]




Lekker puh ulla.

n/a

Ja en de kleinserie fabrikanten voor tweerail zijn ook heavy metaal. Prijzen daarvoor liggen vaak boven de 1000 euro.

ysbeer

Dat is natuurlijk niet het metaal wat het duurder maakt maar de geringen aantallen en het handwerk.[^]

en bij de supermodellen van marklin praatje gelijk ook over super prijzen.[8)][8)]

Ik heb overigens niks tegen marklin,waar ik mij wel eens aan erger is de houding die marklin en veel van zijn klanten hebben[:(!][:(!]

WIJ ZIJN DE ENIGE DIE MODELSPOOR KUNNEN MAKEN,EN ALS JULLIE DAT NIET ZIEN,ZIJN JULLIE DOM EN KOOP JE DAN MAAR NIET.

Zo en nu hou ik mijn mond over dit onderwerp,want er uit komen we toch nooit.
Vrienden rijdt met uw trein,en laat ieder zijn merk en mening.
En ik geef mijn mening voor een betere,moet dan wel een beter zijn natuurlijk.[:D]

wim ysbeer

Gerolf

citaat:
citaat:
Geplaatst door Brunel
Maar waarom is een kap van metaal dan beter dan eentje van kunststof? Begrijp ik echt helemaal niks van. [?]
Dat hoeft niet beter te zijn. Is wel een stuk duurder en duurzamer.
Het bewerken van metaal en het gieten ervan is zo'n 35% qua produktiekosten duurder dan het gebruik van kunststof ook al wordt dat produkt ook steeds duurder door de hoge olieprijzen.

Het stoort toch niet dat ik dit antwoord grappig vind, h?? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw