Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

loebaske

wonderlijk mooi en fijn werk en niet alleen die seinbrug, je moet eens kijken naar zijn sporen met berm.....geweldig...

OlivierV

't Is in z'n geheel een heel mooi stukje geworden!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Dank je wel allen. :D

Nochtans bestudeer ik gewoon het echte voorbeeld , neem foto's en probeer het dan zo goed mogelijk over te brengen op de treintafel met de nodige compromissen die er helaas zijn.


Groetjes.
Claudio.

Gerolf

Citaat van: C.B. op 06 juli 2015, 23:27:12 PM
Nochtans bestudeer ik gewoon het echte voorbeeld , neem foto's en probeer het dan zo goed mogelijk over te brengen op de treintafel met de nodige compromissen die er helaas zijn.

Dat proberen we allemaal - of het is toch (vind ik) de kerntaak van elke modelspoorder
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

Citaat van: Gerolf op 07 juli 2015, 00:55:33 AM
Citaat van: C.B. op 06 juli 2015, 23:27:12 PM
Nochtans bestudeer ik gewoon het echte voorbeeld , neem foto's en probeer het dan zo goed mogelijk over te brengen op de treintafel met de nodige compromissen die er helaas zijn.

Dat proberen we allemaal - of het is toch (vind ik) de kerntaak van elke modelspoorder

Daarom dat ik het schrijf , ik doe waarschijnlijk niks meer dan wat de andere doen hier  :D Alleen let ik misschien op enkele details die ik als treinbestuurder tegenkom en ook belangrijk vind , maar misschien iets minder opvallen bij andere , ik weet het niet ... ;)
Alleen hoop ik dit niveau aan te kunnen houden bij de landschapsbouw.  :)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Momenteel gebeurt de arbeid ; onder de treintafel in plaats van erop.
Door een andere benadering van het besturingssysteem iTrain , moet ik in het dinamosysteem , met name de wissels compleet anders gaan bedraden.
Ook is het de bedoeling dat de wissels van bezetmeldingen voorzien worden.

Af en toe wordt er wel iets gedaan wat zichtbaar is.
Ter hoogte van het doodspoor is eindelijk de bovenleiding af , er zijn nieuwe paaltjes gekomen en dit in combinatie van een spaninrichting.
Ook van belang , borden bij het spoor , in dit geval dus een geel waarschuwingsbord "halt voor voertuigen met opgelaten stroomafnemers".



Ja , de bovenleidingsdraad moet nog een extra verflaagje krijgen omdat alles niet gedekt is.

Ondertussen zijn ook de trappen van het tussenperron opnieuw vervangen , want van de vorige constructie was ik niet tevreden.



Meer is er niet op dit moment.
Groetjes.
Claudio.

evan

Heel fijn werk  :)  Dat bordje in de bovenleiding zijn de details die het compleet maken.

Troost je,  hier is de laatste maanden thuis aan de baan helemaal niets gebeurd.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

Citaat van: evan op 05 oktober 2015, 21:44:13 PM
Heel fijn werk  :)  Dat bordje in de bovenleiding zijn de details die het compleet maken.

Inderdaad Evan  ;) dank je.  :D
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#293
Op de valreep op het einde van het jaar nog enkele foto's.

Ik ben begonnen aan de basisaankleding van de heuvels.
Hierdoor krijg ik al een idee dat de heuvels goed zijn gevormd.
Ik heb dit gedaan met kreppapier van Noch , wat een plezier is om mee te werken.
Ook de tunnelingang is zoals ik het gewenst had , helemaal zwart in de koker , en zo moet het dus.  :D

Er is ook wat gewerkt aan de bovenleiding aan de inrit van het station.

Een zicht op de tunnel ingang aan het station.



De tunnelingang in detail , een donkere koker en zo hoort het.

En tot slot:



Edit aanpassing 12/02/2016 : oorspronkelijke foto's zijn verbeterd en komen in volgende update hieronder.
Groetjes.
Claudio.

knibbelknabbel

Nice!!! :)

Ook beste wensen voor jou en de familie!

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

Knap werk Claudio!

Wat ik me afvraag, had het niet goedkoper uitgekomen om met styrodurplaten en gips te werken om je bergen vorm te geven?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BC911

Die laatste foto is wel heel mooi  8). Prachtige baan trouwens.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

C.B.

Dank je allen.
Olivier , dat kreppapier is niet zo extreem duur , hoor.
De basis is bij mij styrodur en gaas. Daarbovenop komt dit papier en de nodige rots-profielen en vervolgens het gips.
Trouwens , dat papier heeft een tussenlaagje dat het nodige vocht moet tegenhouden.
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Dat laatste realiseerde ik mij ook nadat ik redelijk wat elektronica voor de bezetmelding etc onder de baan zag hangen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan